Yamaha YZ , 2 stroke ေတြအေၾကာင္း
ေျပာလဲေျပာခ်င္တယ္ ေျပာလဲမေျပာရဲဘူး...
ဘာလို႔ ဒီလိုေခါင္းစဥ္တပ္ရတာလဲဆိုေတာ့ကာ...
ပထမ ေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္က ဆိုင္ကယ္သမားက ဆိုင္ကယ္အေၾကာင္းမ်ားမ်ားသိထားေလ ေကာင္းေလေပါ့,ကိုယ္စီးတဲ့ျမင္း အထီးအမတင္မကအက်င့္စ႐ိုုက္ေတြပါ ပိုသိထားေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့...
ကိုယ့္မွာ မ႐ွိေပမယ့္လည္း ဗဟုသုတ ရတာေပါ့ဗ်ာ...
ဒုတိယ မေျပာရဲတဲ့အခ်က္က ဒီေကာင္က Street Legal မဟုတ္ပဲ Competition use only ၿပိဳင္ဘီးသီးသန္႔ ျဖစ္ေနလို႔ပါ...ျပႆနာ က Group ထဲက အစ္ကိုေတြဆီမွာ YZ ေတြ ေတြ႔ေနရတာလဲပါပါတယ္...2 stroke MX ၿပိဳင္ဘီးျဖစ္ေနေတာ့ Street Legal အတြက္ ေကာင္းကြက္တစ္ကြက္မွမ႐ွိလို႔ ေျပာရမွာအားနာေနတာလဲပါပါတယ္...ေတာ္ၾကာ ကိုယ္ေျပာလိုက္မွ ေရာင္းမထြက္ေတာ့ပဲ ဝိုင္းၿပီး က်ိန္ဆဲေန
ၾကမွာျမင္ေရာင္ေသး...ဒါေပမယ့္ မေျပာမၿပီး မတီးမျမည္ ဆိုသလိုပဲအားနာနာနဲ႔ပဲ ေျပာကိုေျပာရပါေတာ့မယ္...
YZ series ေတြက R1 မွာ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုပဲ 1970 ဝန္းက်င္ကထုတ္တဲ့ 2 stroke Dirt Bike ေလးက စတင္တာပါ... အဲ့ ဘီးေလးရဲ႕အေ႐ွ႕ mud cover အတြင္းဖက္မွာ Yamaha Zinger ဆိုၿပီးေရးထားရာ
က ေနာက္ပိုင္း Racing နဲ႔ High performance ဘီးေတြမွာ YZ ဆိုၿပီးအမည္တပ္လာၾကပါတယ္...Zinger ဆိုတာက ကိုယ္ပိုင္အစြမ္းအစ႐ွိၿပီး အလြန္လွ်င္ျမန္စြာ သြားလာႏိုင္ေသာ အရာဝတၱဳ လို႔ အဓိပၸါယ္ ေဖာ္
ႏိုင္ပါတယ္...YZ 2 stroke Racing ေတြကို 1974 မွစၿပီး ထုတ္လာတာအခုထိတိုင္ေအာင္ပါပဲ... အခုလက္ရွိမွာေတာ့ YZ 85,YZ 125 နဲ႔ YZ 250ဆိုၿပီး Yamaha မွာ 2 stroke MX competition model သံုးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္...
အၾကမ္းဖ်င္း အေနတဲ့ Specifications ေတြကိုေျပာရမယ္ဆိုရင္...
YZ 85
Engine type..................................84.7 cc, Single Cylinder,
Liquid-cooled,2-stroke
Reed-Valve inducted,
YPVS powered
Bore x Stroke...............................47.5mm X 47.8mm
Compression Ratio .......................8.2:1
Performance.................................29 HP @ 12000 RPM
17.26 Nm @ 10500 RPM
Fuel Delivery.................................Keihin PWK 28 (Carburetor)
Ignition.........................................CDI
Transmission................................Closed ratio 6-speed, constant mesh
Heavy duty multiplate wet clutch
Final Drive.....................................Chain
Frame...........................................Steel Cradle Frame and
Removable Swingarm
Front Suspension ..........................Inverted fork, fully adjustable
Rear Suspension............................Single shock,fully adjustable
Brakes ..........................................Front and Rear,Hydraulic Disc Brakes
Front Tires....................................70/100 (Dunlop Knobbies)
Rear Tires.....................................90/100 (Dunlop Knobbies)
Wheelbase....................................49.5 inch
Seat Height...................................34.0 inch
Fuel Capacity................................1.3 gal
Wet Weight..................................156 lb
Max Speed...................................60 mph
YZ 85 ဟာ "One of the best in mini bikes"အျဖစ္တည္႐ွိေနၿပီး,ၿပိဳင္ဘက္ဘီးေတြကေတာ့ 2008 မွာ အဆံုးသတ္ခဲ့တဲ့ Suzuki ရဲ႕ RM 85,Honda ရဲ႕CR 85 R နဲ႔ အစိမ္းေရာင္တစ္မ်ိဳးတည္းရတဲ့ Kawasaki KX 85 တို႔ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္...အခုလက္႐ွိၿပိဳင္ဘက္က Honda ရဲ႕ 4 stroke CRF 150 R ပဲျဖစ္ပါတယ္... ဆယ္ေက်ာ္သက္ သို႔ Dirt bike racing အတြက္ beginner အျဖစ္ စၿပီးစီးၾကတဲ့ ဆိုင္ကယ္သမားေတြက Dirt bikes ေတြရဲ႕ ဘုရင္ KTM ရဲ႕ 2 stroke SX 85 ကလြဲၿပီး YZ 85 ကို ဝယ္မယ္ဆိုရင္ CRF 150 R ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားတက္ၾကၿပီး CRF 150 R ကို ဝယ္မယ္ဆိုရင္ YZ 85 ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားေလ့႐ွိပါတယ္...အားသာခ်က္အေနနဲ႔ heavy duty multiplate cluch အသံုးျပဳ ထားၿပီး Closed ratio gear 6 ခ်က္ပါပါတယ္...အေနာက္က Aluminium swingarm ကို အလြယ္တကူျဖဳတ္လဲႏိုင္ၿပီးေ႐ွ႕ေနာက္ Suspensions မ်ားဟာ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္အစ Adult အရြယ္ေရာက္ၿပီးသား လူႀကီးေတြအထိ စီးလို႔ရႏိုင္ေအာင္ Fully Adjustableလုပ္လို႔ရပါတယ္...အားနည္းခ်က္အေနနဲ႔ 2 stroke ျဖစ္ၿပီး Displacementနည္းတဲ့အတြက္ low end torque နည္း
ျပီး high RPM မွာပဲ လီဗာကို ပုတ္ပုတ္ဆြဲၿပီး Power ကို ထိန္းထားရပါတယ္...
YZ 125
Engine type..................................124 cc, Single Cylinder,
Liquid-cooled,2-stroke
Reed-Valve inducted,
YPVS powered
Bore x Stroke...............................54.0mm X 54.5mm
Compression Ratio .......................10.7:1
Performance.................................39 HP @ 11500 RPM
25.5 Nm @ 10000 RPM
Fuel Delivery.................................Mikuni TMX 38 (Carburetor)
Ignition.........................................Digital CDI
Transmission.................................Closed ratio 6-speed, constant mesh
Heavy duty multiplate wet clutch
Final Drive.....................................Chain
Frame...........................................Aluminium Frame and
Removable Swingarm
Front Suspension ..........................Speed-sensitive system
Inverted Fork,Fully adjustable Rear Suspension............................Single shock,Fully adjustable Brakes ..........................................Front and Rear,Hydraulic Disc Brakes
Front Tires....................................80/100 (Premium Dunlop Knobbies)
Rear Tires.....................................100/90 (Premium Dunlop Knobbies)
Wheelbase ...................................56.8 inch
Seat Height...................................39.3 inch
Fuel Capacity.................................2.1 gal
Wet Weight...................................208 lb
Max Speed...................................100 mph
YZ 125 ရဲ႕ အဓိကအားသာခ်က္ေတြက Aluminium frame နဲ႔ Titanium Footpegs ေျခနင္းသံုးထားတယ္,
ေ႐ွ႕ Suspension က ဘီး jumping နဲ႔ bounce speed ကို ေျခရာခံၿပီး Handling ေကာင္းေအာင္ အေပ်ာ့အမာ
ကို Auto ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္...အဓိကျပႆနာတစ္ခုက Seat Height ျမင့္ တဲ့အတြက္အရပ္ပုတဲ့သူေတြအတြက္ Maneuvering သိပ္မေကာင္းနုိင္ပါဘူး...YZ 125 ကိုေရြးခ်ယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားေလ့ရွိတဲ့ power တူ ၿပိဳင္ဘက္ဘီးေတြကေတာ့ 36 HP ဝန္းက်င္ထုတ္ေပးႏိုင္တဲ့ 4 stroke ေတြျဖစ္တဲ့
YZ 250 F, Honda ရဲ႕CRF 250 R, Suzuki RM Z250, Kawasaki ရဲ႕KX 250 F နဲ႔ KTM ရဲ႕ 2 stroke ,SX series ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္...
YZ 250
Engine type..................................249 cc, Single Cylinder,
Liquid-cooled,2-stroke
Reed-Valve inducted,
YPVS with TPS
Bore x Stroke...............................66.4mm X 72.0mm
Compression Ratio .......................10.9:1
Performance.................................46 HP @ 10500 RPM
39 Nm @ 9000 RPM
Fuel Delivery.................................Keihin PWK 38S (Carburetor)
Ignition.........................................Digital CDI
Transmission.................................5-speed, constant mesh
Heavy duty multiplate wet clutch
Final Drive.....................................Chain
Frame...........................................Aluminium Frame and
Removable Swingarm
Front Suspension ..........................Speed-sensitive system
Inverted Fork,Fully adjustable Rear Suspension............................Single shock,Fully adjustable Brakes ..........................................Front and Rear,Hydraulic Disc Brakes
Front Tires....................................80/100 (Premium Dunlop Knobbies)
Rear Tires.....................................110/90 (Premium Dunlop Knobbies)
Wheelbase ...................................58.3 inch
Seat Height...................................39.1 inch
Fuel Capacity.................................2.1 gal
Wet Weight...................................229 lb
Max Speed...................................115 mph
YZ 250 ဟာ YZ 125 ရဲ႕ Frame ေပၚမွာပဲ တည္ေဆာက္ထားၿပီး,Aluminium Frame,Titanium footpegs, Removable swingarm နဲ႔ Dunlop ရဲ႕ Premium Knobbies Dirt racing tyres ေတြတပ္ဆင္ထားပါတယ္...အဓိက အားသာခ်က္ကေတာ့ YPVS ကို TPS လို႔ေခၚတဲ့ Throttle Position Sensor နဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္ၿပီး
Carburetor မွာ power jet ပါတဲ့အတြက္ Low,Mid နဲ႔ High RPM ေတြအားလံုး Power ေကာင္းပါတယ္...
..Heavy duty multiplate cluch နဲ႔ Gear 5 ခ်က္တပ္ဆင္ထားၿပီး ၿပိဳင္ဘက္ဘီးေတြကေတာ့ 40 HP ဝန္းက်င္ထြက္တဲ့ 4 stroke ,YZ 450 F, Honda CRF 450 R, Suzuki RM-Z450, Kawasaki ရဲ႕KX 450 F ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္...အခုေလာေလာဆယ္ KTM ရဲ႕ SX 250 ,2 stroke dirt bike နဲ႔အသည္းအသန္ Fight ေနရၿပီး...
အရင္တုန္းကေတာ့ CR250R 2007 နဲ႔ RM250 2008 ေတြနဲ႔ၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္...
အဲ့ဒါေၾကာင့္ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ YZ 2 stroke ေတြဟာ Closed course Competition use only MX Bikes ေတြျဖစ္ၿပီး Street Legal မဟုတ္ပါဘူး...Closed course ဆိုတာက ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ အထူးသီးသန္႔ ျပဳလုပ္ထားၿပီးျပင္ပ ေမာ္ေတာ္ယဥ္မ်ားမဝင္ႏိုင္ေအာင္ အလံုပိတ္ထားေသာ,စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားနဲ႔အညီ တည္ေဆာက္ထားေသာ ၿပိဳင္ပြဲ Track လမ္းေၾကာင္းကိုေျပာတာပါ...အဲ့ဒါေၾကာင့္ ကုမၸဏီ ေတြကလည္း ၿပိဳင္ပြဲေတြအတြက္မို႔ performance ေတြကို ေပးရတဲ့ တန္ဖိုးနဲ႔တန္သေလာက္ high ends ေတြပဲထုတ္လုပ္ေပးလိုက္ ၾကတာပါ...ေပါ့ပါးေအာင္ Aluminium frames ေတြ,အေကာင္းစား Dunlop Racing တာယာေတြနဲ႔ ပံုမွန္ထက္ size ႀကီးတဲ့ Radiator ေတြေၾကာင့္ Cooling အားေကာင္းၿပီး 2T oil ကို manual စပ္လို႔ရ
ေအာင္ Carburetor ေတြပဲသံုးထားတာ ေတြ႔ရမွာပါ...Autolube system မ႐ွိေတာ့ အေလးခ်ိန္ေလွ်ာ့သြားတာလဲပါပါတယ္...႐ွင္း႐ွင္းေျပာရရင္ YZ ေတြဟာ ႐ုိး႐ုိး street legal DT series ေတြထက္ Compression ratio ျမင့့္ၾကတယ္...Red line RPM ျမင့္ၾကတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းလိုသိၾကပါတယ္...
အဲ့ဒါေၾကာင့္ Engines ေတြဟာ အသကုန္႐ုန္းခဲ့ရေတာ့ ခဏေလးနဲ႔ ထိၾကပါတယ္...အဲ့ခါၾကေတာ့ Service ကို ခဏခဏ ဝင္ေပးရပါတယ္..
အထူးသျဖင့္ Engine top end rebuild ေခၚ Engine top end tear downလုပ္ေပးရပါတယ္...အင္ဂ်င္
အေပၚျခမ္း ျပန္သ တာေပါ့ဗ်ာ...DT 125 R ေတြဟာ 6000 km ေမာင္းၿပီးရင္ spark plug နဲ႔ Air filter ေဆးရပါတယ္...12000 km ဆိုရင္ spark plug နဲ႔ Air filter အသစ္လဲရသလို 24000 km ေမာင္းၿပီးရင္ အင္ဂ်င္ အေပၚျခမ္းကို ဖြင့္ၿပီး စစ္ေဆးရတယ္ ေဆးေၾကာရပါတယ္...Combustion chamber နဲ႔ Piston surface ကို စစ္တာ ကာဗြန္ဂ်ိဳးေတြျခစ္ထုတ္တာ...Piston, Piston Rings ေတြစစ္တာ လဲသင့့္လဲရတာ...PV ကို စစ္တာ...ကာဗြန္ေတြျခစ္ထုတ္တာ...Sleeve နံရံကိုစစ္တာ reboring လုပ္သင့္ရင္လုပ္ရတာ...Exhaust Gasket လဲတာ...Gudgeon pin,Con Rod ေတြစစ္တာ...Autolube system ကိုစစ္တာ...Carburetor နဲ႔ Air filter ေတြအားလံုးကိုေဆးေၾကာတာ...Coolant လဲတာ စသျဖင့္ Engine top end rebuild လုပ္ေပးရပါတယ္...ၿပီးရင္ အသစ္က ျပန္စရပါတယ္...30000 km ဆိုရင္ Spark plug စစ္တာေပါ့ဗ်ာ...
YZ ေတြၾကေတာ့ Street Legal မဟုတ္သလို ၿပိဳင္ဘီးေတြျဖစ္ေနေတာ့ Cockpit မွာ speedo meter ဒိုင္ခြက္ေတြမပါတာ...Lights,Signal,Mirror နဲ႔ 2T oil Autolube pump ေတြမပါတာေတြ႔ရပါတယ္...ဒါဟာ ေပါ့ပါးေအာင္ Weight ကို တက္ႏိုင္သမွ်ေလွ်ာ့ထားတာပါ...အဲ့ဒီေတာ့ မီတာဒိုင္ခြက္ေတြမပါေတာ့ YZ ေတြကို service ဝင္တဲ့အခါ အခ်ိန္ နဲ႔ သို႔ မိုင္ သက္မွတ္ခ်က္နဲ႔ဝင္ရပါတယ္...
2 stroke Dirt Bikes Service Intervals
50 to 85 cc ဆိုရင္ 5 hours ေမာင္းၿပီးရင္
သို႔မဟုတ္ မိုင္ 75 to 110 ေမာင္းၿပီးရင္
100 to 145 cc...10 hours ေမာင္းၿပီးရင္
သို႔မဟုတ္ မိုင္ 125 to 170 ေမာင္းၿပီးရင္
200 to 300 cc... 20 hours ေမာင္းၿပီးရင္
သို႔မဟုတ္ မိုင္ 225 to 325 ေမာင္းၿပီးရင္
400 to 500cc... 40 hours ေမာင္းၿပီးရင္
သို႔မဟုတ္ မိုင္ 425 to 525 ေမာင္းၿပီးရင္
သီအိုရီ အရ 2 stroke engine ေတြဟာ Displacement မ်ားလာေလService intervals ၾကာ႐ွည္ေလပဲ ဆိုတာမွတ္ထားရမွာပါ...Service intervals ဆိုတာ Service တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုၾကား ကာလကိုေျပာတာပါ... Racing Teams ေတြဟာ သူ႐ုိ႕ ရဲ႕ ဆိုင္ကယ္ေတြၿပိဳင္ပြဲစတာနဲ႔ Stop watch ေတြနဲ႔အခ်ိန္ကို မွတ္သားေလ့႐ွိၾကပါတယ္...သက္မွတ္ထားတဲ့ Running hours ျပည့္တာနဲ႔ Service လုပ္ၾကပါတယ္...
အဲ့မွာ ေျပာခ်င္တာက ၿပိဳင္ပြဲၿပီးတာနဲ႔ Running hours ျပည့္တာနဲ႔ခ်က္ခ်င္းပဲ Service ဝင္ရပါတယ္...Engine top end tear down လိုမ်ိဳးေပါ့...ေနာက္ၿပိဳင္ပြဲ စခါနီးမွ Service မလုပ္ရပါဘူး...ဥပမာ YZ 85 နဲ႔ နာရီ
၅ နာရီ ျပည့္ေအာင္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ၿပီးတာနဲ႔ခ်က္ခ်င္းပဲ Service ဝင္ Top end Tear Down and Rebuild လုပ္ၿပီး ေနာက္ၿပိဳင္ပြဲအတြက္ Stand by လုပ္ထားရပါတယ္...ဒါဟာ Team members ေတြအတြက္ တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္...
ဘာေၾကာင့္ ၿပိဳင္ပြဲၿပီးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း Service ဝင္ရသလဲဆိုရင္Engine အတြင္းထဲက အစိတ္အပိုင္းေတြဟာ Running လုပ္ထားတာမၾကာေသးတဲ့အတြက္ Lube Oil ေတြ အ႐ွိန္နဲ႔ လြယ္လြယ္ကူကူ လႈပ္႐ွား
ႏိုင္ေသးတ့ဲအတြက္ ခိုင္သြားတာ Jammed ျဖစ္သြားတာေတြမ႐ွိေသးေတာ့ျဖဳတ္ရတာ Disassembly လုပ္ရတာလြယ္ကူပါတယ္...ပ်င္းသြားလို႔ အခ်ိန္ၾကာသြားမွ လုပ္တာ သို႔ ေနာက္ၿပိဳင္ပြဲစခါနီးမွလုပ္တာေတြဟာ Procedures မက်သလို Engine အတြင္းပိုင္း အစိတ္အပိုင္းေတြ ခိုင္သြားတာ Jammed ျဖစ္သြားတာ Stuck ျဖစ္သြားတာေတြ ႐ွိတဲ့အတြက္ Disassembly လုပ္တဲ့အခါခက္ခဲမႈေတြ႐ွိႏိုင္ပါတယ္...ဥပမာ Piston stuck ျဖစ္ေနေတာ့ တူနဲ႔႐ုိက္ထုတ္လိုက္တာမ်ိဳးေပါ့...အဲ့မွာ သြားတာပဲေလ...မပ်က္စီးသင့္တဲ့အရာေတြ ထိခိုက္မိၿပီး ပ်က္စီးသြားတာမ်ိဳးေပါ့...(တခါတေလ ယိုးဒယား ဘက္မွာ MX ၿပိဳင္ပြဲSeasons ေတြၿပီးတာနဲ႔ YZ,SX,KX ေတြ နယ္စပ္ဘက္ကို container ႀကီးေတြနဲ႔ေရာက္လာေလ့႐ွိပါတယ္...ေစ်းေတြကလည္း ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္...တစ္စီး ၁၀ သိန္းတို႔ , ႏွစ္စီး ၁၅ သိန္းတို႔ ႐ွိတက္ပါတယ္...အဲ့ဘီးေတြဟာ ၿပိဳင္ပြဲၿပီးတာနဲ႔ Service လံုးဝမလုပ္ပဲ ေရေလးနဲ႔ပဲေဆးေၾကာၿပီးေရာက္လာၾကတာပါ...ကိုယ့္လက္ကလြတ္ ႁဗြတ္...ဆိုသလို အလုပ္႐ႈပ္မခံေတာ့ပဲ ေငြ ေပၚရင္ၿပီးေရာဆိုၿပီး ေရာင္းလိုက္ၾကတာပါ...အဲ့ခါ ကိုယ့္လက္ထဲေရာက္ရင္ေတာ့ Engine Top End Rebuild ကို ကိုယ့္ဘာသာပဲလုပ္ေပးရမွာပါ...)
ဒီေနရာမွာ ေမးခြန္းေတြ႐ွိလာႏိုင္ပါတယ္...
ဘာေၾကာင့္ DT 125 ,200,230 Lanza ေတြလည္း အဲ့လို ၁၀ နာရီ သို႔ နာရီ၂၀ ေလာက္ေမာင္းၿပီးတာနဲ႔ ဘာလို႔ Engine Top End Rebuild မလုပ္ၾကတာလဲေပါ့...သူ႐ုိ႕ လည္း 2 stroke ေတြပဲေလ...???
ဒီေမးခြန္းရဲ႕အေျဖက အေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလိုပဲ YZ ေတြက Compression ratio ေတြ RPM (တစ္မိနစ္လည္ပတ္ေရ) ေတြျမင့္ၾကတယ္ေလ...DT ရဲ႕ Compression ratio က 6.8:1 နဲ႔ RPM က 7500 to 9000 max အထိပဲ YPVS နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားၾကတာပါ...DT 125 R ရဲ႕ 7500 RPM မွာထြက္တဲ့ HP 16 နဲ႔ YZ 85 ရဲ႕ 12000 RPM မွာထြက္တဲ့ HP 29 ေကာင္ကို ယွဥ္ၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္...အဲ့ဒါေၾကာင့္ DT ေတြဟာ
Street legal အတြက္ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ Compression ေလွ်ာ့ RPM ေလွ်ာ့ၿပီးထုတ္ထားေတာ့ Service ကို
YZ ၿပိဳင္ဘီးေတြလို ခဏခဏ မလုပ္ရတာပါ...ၿပီးေတာ့ YZ ေတြက ေတြ႔တဲ့အတိုင္းပဲ Compression ratio
10. ေက်ာ္ :1 ေတြ , ေသာင္းေက်ာ္တဲ့ RPM ေတြ႐ွိၾကေတာ့ Engine ထိတာ နာတာေတြပိုျမန္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ...Compression ratio ကျမင့္ေလ ေပါက္ကြဲအားေကာင္းေလ ျပင္းထန္ေလပဲေလ...RPM လည္းျမင့္ေတာ့ Engine အတြင္း အစိတ္အပိုင္းေတြလည္း လႈပ္႐ွားရတာ အရမ္းျမန္ၾကတာေပါ့ဗ်ာ...ျပီးေတာ့ 2 stroke ေတြက Combustion chamber ထဲမွာ fuel နဲ႔ 2t oil ေရာၿပီးေလာင္ကြၽမ္းရေတာ့ ကာဗြန္ဂ်ိဳးတက္ျမန္တယ္...ကာဗြန္အႂကြင္းအက်န္အစေတြ ေလာင္ကြၽမ္းၿပီးသား အနည္အစ ေတြက ၾကာလာေတာ့ Sleeve နံရံေတြ piston rings ေတြကို ဒုကၡေပးလာႏိုင္တာေပါ့ဗ်ာ...
ဒါဟာ YZ ေတြရဲ႕ အဓိကျပႆနာေတြပါပဲ...YZ မွမဟုတ္ပါဘူး အရင္က 2 stroke MX racing ေတြျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့...CR - R ေတြ, KX ေတြ , RM ေတြနဲ႔အခု KTM ရဲ႕ SX series ေတြ အကုန္အတူတူပါပဲ...သူ႐ုိ႕ဆီမွာေတာ့2 stroke ေတြကိုစီးၾကတာ fun အတြက္အဓိကေပါ့...အားလပ္ရက္ Weekends ေတြမွာ 2 stroke Dirt Bikes ေတြကို Pick up ကားေတြေပၚတင္ၿပီးျမိဳ႕ျပင္က Dirt Tracks ေတြမွာ အေပ်ာ္စီးၾကတာေပါ့...
(Street Legal မဟုတ္ေတာ့ Public လမ္းေတြမွာ လံုးဝစီးလို႔မရတဲ့အတြက္ ကားနဲ႔တင္သြားၾကတာပါ)
Free Style Stunt သမားေတြ MX professional ေတြက 2 stroke ကို အေလးခ်ိန္ေပါ့ပါးမႈ , ပါဝါ ေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္အဓိက ေရြးခ်ယ္ၾကတာပါ...Power နဲ႔ Weight ratio လံုးဝေကာင္းတဲ့ Dirt Bikes ေတြေပါ့ဗ်ာ...
ဒါေပမယ့္ 2 stroke Dirt Bike ေတြဟာလူတိုင္းစီးတတ္ၾကေပမယ့္ Professional ျဖစ္ဖို႔ ခက္ခဲလွ
ပါတယ္...2 stroke ေတြဟာ 4 stroke ေတြလို Smooth မျဖစ္တဲ့အတြက္ Riders ေတြရဲ႕ skills ေပၚမွာပဲ အမ်ားႀကီး မူတည္မႈ႐ွိပါတယ္...မိမိ ဘီးရဲ႕Power band အေျခအေနကိုသိ႐ွိထားၿပီး အေကြ႔ေတြ, Pre load ကုန္းျမင့္ေတြမွာ Throttle lever အခ်ိန္အဆ နဲ႔ gear position, Cluch အယူအဆေတြနဲ႔ power ကို ထိန္းထားရပါတယ္...ၿပိဳင္ပြဲမွာ Skills ျပည့္ဝတဲ့ YZ 125 riderတစ္ေယာက္ဟာ power တူ YZ 250 F နဲ႔
CRF 250 R ,4 stroke ေတြကိုအသာေလး အေနာက္မွာ ခ်န္ထားႏိုင္ပါတယ္...
အခုေလာက္ဆိုရင္ YZ ေတြနဲ႔ DT sreies ေတြကြာျခားခ်က္ကို သိေလာက္ၿပီး ထင္ပါတယ္...မိမိမွာ YZ ႐ွိေနရင္ေတာ့ တစ္ခါတည္းနဲ႔ မိုင္အမ်ားႀကီးေမာင္းတာကို မလုပ္ပါနဲ႔...ေအာက္က Conversation ေလးက
YZ နဲ႔ DT ပိုင္႐ွင္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေလးႏွစ္ေယာက္ ေျပာေနတဲ့ Dialogs ေလးေတြပါ...
YZ 125 ...မင္း DT နဲ႔ ငါ့ YZ ၿပိဳင္ေမာင္းမလား...?
DT 125 ...ေမာင္းမယ္ေလ...ဒါေပမယ့္ မိုင္ ၁၀၀ အသြားအျပန္ေနာ္...
YZ 125 ...(ခဏစဥ္းစားၿပီး...) ေကာင္းၿပီေလ ၿပိဳင္မယ္...
DT 125 ...OK ဟုတ္ၿပီေလ...အဲ့ဒါဆို မင္းအိမ္က မင္းဖားသားႀကီးကို ႀကိဳေျပာ
ထားဦး...အျပန္က်ရင္ မင္းနဲ႔မင္းဆိုင္ကယ္ကို လာႀကိဳဖို႔ အိမ္က
Pick up ကားပါ ready လုပ္ထားလို႔...ငိငိ
YZ 125 ...တိန္စ္...
..................................အားလံုးပဲဆိုင္ကယ္ဗဟုသုတေတြနဲ႔ျပည့္ဝၾကပါေစ.............................................
.......................................Sharing knowledge is developing mankind.....................................................
.......................................................By Lawrence Peace......................................................................
CRD မူရင္းေရးသားသူ
(Unicode)
Yamaha YZ , 2 stroke တွေအကြောင်း
ပြောလဲပြောချင်တယ် ပြောလဲမပြောရဲဘူး...
ဘာလို့ ဒီလိုခေါင်းစဉ်တပ်ရတာလဲဆိုတော့ကာ...
ပထမ ပြောချင်တဲ့အချက်က ဆိုင်ကယ်သမားက ဆိုင်ကယ်အကြောင်းများများသိထားလေ ကောင်းလေပေါ့,ကိုယ်စီးတဲ့မြင်း အထီးအမတင်မကအကျင့်စရိုုက်တွေပါ ပိုသိထားတော့ ပိုကောင်းတာပေါ့...
ကိုယ့်မှာ မရှိပေမယ့်လည်း ဗဟုသုတ ရတာပေါ့ဗျာ...
ဒုတိယ မပြောရဲတဲ့အချက်က ဒီကောင်က Street Legal မဟုတ်ပဲ Competition use only ပြိုင်ဘီးသီးသန့် ဖြစ်နေလို့ပါ...ပြဿနာ က Group ထဲက အစ်ကိုတွေဆီမှာ YZ တွေ တွေ့နေရတာလဲပါပါတယ်...2 stroke MX ပြိုင်ဘီးဖြစ်နေတော့ Street Legal အတွက် ကောင်းကွက်တစ်ကွက်မှမရှိလို့ ပြောရမှာအားနာနေတာလဲပါပါတယ်...တော်ကြာ ကိုယ်ပြောလိုက်မှ ရောင်းမထွက်တော့ပဲ ဝိုင်းပြီး ကျိန်ဆဲနေ
ကြမှာမြင်ရောင်သေး...ဒါပေမယ့် မပြောမပြီး မတီးမမြည် ဆိုသလိုပဲအားနာနာနဲ့ပဲ ပြောကိုပြောရပါတော့မယ်...
YZ series တွေက R1 မှာ ကျွန်တော်ပြောခဲ့သလိုပဲ 1970 ဝန်းကျင်ကထုတ်တဲ့ 2 stroke Dirt Bike လေးက စတင်တာပါ... အဲ့ ဘီးလေးရဲ့အရှေ့ mud cover အတွင်းဖက်မှာ Yamaha Zinger ဆိုပြီးရေးထားရာ
က နောက်ပိုင်း Racing နဲ့ High performance ဘီးတွေမှာ YZ ဆိုပြီးအမည်တပ်လာကြပါတယ်...Zinger ဆိုတာက ကိုယ်ပိုင်အစွမ်းအစရှိပြီး အလွန်လျှင်မြန်စွာ သွားလာနိုင်သော အရာဝတ္တု လို့ အဓိပ္ပါယ် ဖော်
နိုင်ပါတယ်...YZ 2 stroke Racing တွေကို 1974 မှစပြီး ထုတ်လာတာအခုထိတိုင်အောင်ပါပဲ... အခုလက်ရှိမှာတော့ YZ 85,YZ 125 နဲ့ YZ 250ဆိုပြီး Yamaha မှာ 2 stroke MX competition model သုံးမျိုးရှိပါတယ်...
အကြမ်းဖျင်း အနေတဲ့ Specifications တွေကိုပြောရမယ်ဆိုရင်...
YZ 85
Engine type..................................84.7 cc, Single Cylinder,
Liquid-cooled,2-stroke
Reed-Valve inducted,
YPVS powered
Bore x Stroke...............................47.5mm X 47.8mm
Compression Ratio .......................8.2:1
Performance.................................29 HP @ 12000 RPM
17.26 Nm @ 10500 RPM
Fuel Delivery.................................Keihin PWK 28 (Carburetor)
Ignition.........................................CDI
Transmission................................Closed ratio 6-speed, constant mesh
Heavy duty multiplate wet clutch
Final Drive.....................................Chain
Frame...........................................Steel Cradle Frame and
Removable Swingarm
Front Suspension ..........................Inverted fork, fully adjustable
Rear Suspension............................Single shock,fully adjustable
Brakes ..........................................Front and Rear,Hydraulic Disc Brakes
Front Tires....................................70/100 (Dunlop Knobbies)
Rear Tires.....................................90/100 (Dunlop Knobbies)
Wheelbase....................................49.5 inch
Seat Height...................................34.0 inch
Fuel Capacity................................1.3 gal
Wet Weight..................................156 lb
Max Speed...................................60 mph
YZ 85 ဟာ "One of the best in mini bikes"အဖြစ်တည်ရှိနေပြီး,ပြိုင်ဘက်ဘီးတွေကတော့ 2008 မှာ အဆုံးသတ်ခဲ့တဲ့ Suzuki ရဲ့ RM 85,Honda ရဲ့CR 85 R နဲ့ အစိမ်းရောင်တစ်မျိုးတည်းရတဲ့ Kawasaki KX 85 တို့ဖြစ်ခဲ့ကြပါတယ်...အခုလက်ရှိပြိုင်ဘက်က Honda ရဲ့ 4 stroke CRF 150 R ပဲဖြစ်ပါတယ်... ဆယ်ကျော်သက် သို့ Dirt bike racing အတွက် beginner အဖြစ် စပြီးစီးကြတဲ့ ဆိုင်ကယ်သမားတွေက Dirt bikes တွေရဲ့ ဘုရင် KTM ရဲ့ 2 stroke SX 85 ကလွဲပြီး YZ 85 ကို ဝယ်မယ်ဆိုရင် CRF 150 R ကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားတက်ကြပြီး CRF 150 R ကို ဝယ်မယ်ဆိုရင် YZ 85 ကိုပါ ထည့်သွင်းစဉ်းစားလေ့ရှိပါတယ်...အားသာချက်အနေနဲ့ heavy duty multiplate cluch အသုံးပြု ထားပြီး Closed ratio gear 6 ချက်ပါပါတယ်...အနောက်က Aluminium swingarm ကို အလွယ်တကူဖြုတ်လဲနိုင်ပြီးရှေ့နောက် Suspensions များဟာ ဆယ်ကျော်သက်အရွယ်အစ Adult အရွယ်ရောက်ပြီးသား လူကြီးတွေအထိ စီးလို့ရနိုင်အောင် Fully Adjustableလုပ်လို့ရပါတယ်...အားနည်းချက်အနေနဲ့ 2 stroke ဖြစ်ပြီး Displacementနည်းတဲ့အတွက် low end torque နည်း
ပြီး high RPM မှာပဲ လီဗာကို ပုတ်ပုတ်ဆွဲပြီး Power ကို ထိန်းထားရပါတယ်...
YZ 125
Engine type..................................124 cc, Single Cylinder,
Liquid-cooled,2-stroke
Reed-Valve inducted,
YPVS powered
Bore x Stroke...............................54.0mm X 54.5mm
Compression Ratio .......................10.7:1
Performance.................................39 HP @ 11500 RPM
25.5 Nm @ 10000 RPM
Fuel Delivery.................................Mikuni TMX 38 (Carburetor)
Ignition.........................................Digital CDI
Transmission.................................Closed ratio 6-speed, constant mesh
Heavy duty multiplate wet clutch
Final Drive.....................................Chain
Frame...........................................Aluminium Frame and
Removable Swingarm
Front Suspension ..........................Speed-sensitive system
Inverted Fork,Fully adjustable Rear Suspension............................Single shock,Fully adjustable Brakes ..........................................Front and Rear,Hydraulic Disc Brakes
Front Tires....................................80/100 (Premium Dunlop Knobbies)
Rear Tires.....................................100/90 (Premium Dunlop Knobbies)
Wheelbase ...................................56.8 inch
Seat Height...................................39.3 inch
Fuel Capacity.................................2.1 gal
Wet Weight...................................208 lb
Max Speed...................................100 mph
YZ 125 ရဲ့ အဓိကအားသာချက်တွေက Aluminium frame နဲ့ Titanium Footpegs ခြေနင်းသုံးထားတယ်,
ရှေ့ Suspension က ဘီး jumping နဲ့ bounce speed ကို ခြေရာခံပြီး Handling ကောင်းအောင် အပျော့အမာ
ကို Auto ထိန်းချုပ်ပေးပါတယ်...အဓိကပြဿနာတစ်ခုက Seat Height မြင့် တဲ့အတွက်အရပ်ပုတဲ့သူတွေအတွက် Maneuvering သိပ်မကောင်းနိုင်ပါဘူး...YZ 125 ကိုရွေးချယ်တော့မယ်ဆိုရင် ထည့်သွင်းစဉ်းစားလေ့ရှိတဲ့ power တူ ပြိုင်ဘက်ဘီးတွေကတော့ 36 HP ဝန်းကျင်ထုတ်ပေးနိုင်တဲ့ 4 stroke တွေဖြစ်တဲ့
YZ 250 F, Honda ရဲ့CRF 250 R, Suzuki RM Z250, Kawasaki ရဲ့KX 250 F နဲ့ KTM ရဲ့ 2 stroke ,SX series တွေပဲဖြစ်ပါတယ်...
YZ 250
Engine type..................................249 cc, Single Cylinder,
Liquid-cooled,2-stroke
Reed-Valve inducted,
YPVS with TPS
Bore x Stroke...............................66.4mm X 72.0mm
Compression Ratio .......................10.9:1
Performance.................................46 HP @ 10500 RPM
39 Nm @ 9000 RPM
Fuel Delivery.................................Keihin PWK 38S (Carburetor)
Ignition.........................................Digital CDI
Transmission.................................5-speed, constant mesh
Heavy duty multiplate wet clutch
Final Drive.....................................Chain
Frame...........................................Aluminium Frame and
Removable Swingarm
Front Suspension ..........................Speed-sensitive system
Inverted Fork,Fully adjustable Rear Suspension............................Single shock,Fully adjustable Brakes ..........................................Front and Rear,Hydraulic Disc Brakes
Front Tires....................................80/100 (Premium Dunlop Knobbies)
Rear Tires.....................................110/90 (Premium Dunlop Knobbies)
Wheelbase ...................................58.3 inch
Seat Height...................................39.1 inch
Fuel Capacity.................................2.1 gal
Wet Weight...................................229 lb
Max Speed...................................115 mph
YZ 250 ဟာ YZ 125 ရဲ့ Frame ပေါ်မှာပဲ တည်ဆောက်ထားပြီး,Aluminium Frame,Titanium footpegs, Removable swingarm နဲ့ Dunlop ရဲ့ Premium Knobbies Dirt racing tyres တွေတပ်ဆင်ထားပါတယ်...အဓိက အားသာချက်ကတော့ YPVS ကို TPS လို့ခေါ်တဲ့ Throttle Position Sensor နဲ့ထိန်းချုပ်ပြီး
Carburetor မှာ power jet ပါတဲ့အတွက် Low,Mid နဲ့ High RPM တွေအားလုံး Power ကောင်းပါတယ်...
..Heavy duty multiplate cluch နဲ့ Gear 5 ချက်တပ်ဆင်ထားပြီး ပြိုင်ဘက်ဘီးတွေကတော့ 40 HP ဝန်းကျင်ထွက်တဲ့ 4 stroke ,YZ 450 F, Honda CRF 450 R, Suzuki RM-Z450, Kawasaki ရဲ့KX 450 F တွေပဲဖြစ်ပါတယ်...အခုလောလောဆယ် KTM ရဲ့ SX 250 ,2 stroke dirt bike နဲ့အသည်းအသန် Fight နေရပြီး...
အရင်တုန်းကတော့ CR250R 2007 နဲ့ RM250 2008 တွေနဲ့ပြိုင်ဘက်ဖြစ်ခဲ့ပါတယ်...
အဲ့ဒါကြောင့်ပြန်ကြည့်မယ်ဆိုရင် YZ 2 stroke တွေဟာ Closed course Competition use only MX Bikes တွေဖြစ်ပြီး Street Legal မဟုတ်ပါဘူး...Closed course ဆိုတာက ပြိုင်ပွဲအတွက် အထူးသီးသန့် ပြုလုပ်ထားပြီးပြင်ပ မော်တော်ယဉ်များမဝင်နိုင်အောင် အလုံပိတ်ထားသော,စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းများနဲ့အညီ တည်ဆောက်ထားသော ပြိုင်ပွဲ Track လမ်းကြောင်းကိုပြောတာပါ...အဲ့ဒါကြောင့် ကုမ္ပဏီ တွေကလည်း ပြိုင်ပွဲတွေအတွက်မို့ performance တွေကို ပေးရတဲ့ တန်ဖိုးနဲ့တန်သလောက် high ends တွေပဲထုတ်လုပ်ပေးလိုက် ကြတာပါ...ပေါ့ပါးအောင် Aluminium frames တွေ,အကောင်းစား Dunlop Racing တာယာတွေနဲ့ ပုံမှန်ထက် size ကြီးတဲ့ Radiator တွေကြောင့် Cooling အားကောင်းပြီး 2T oil ကို manual စပ်လို့ရ
အောင် Carburetor တွေပဲသုံးထားတာ တွေ့ရမှာပါ...Autolube system မရှိတော့ အလေးချိန်လျှော့သွားတာလဲပါပါတယ်...ရှင်းရှင်းပြောရရင် YZ တွေဟာ ရိုးရိုး street legal DT series တွေထက် Compression ratio မြင့့်ကြတယ်...Red line RPM မြင့်ကြတယ်ဆိုတာ လူတိုင်းလိုသိကြပါတယ်...
အဲ့ဒါကြောင့် Engines တွေဟာ အသကုန်ရုန်းခဲ့ရတော့ ခဏလေးနဲ့ ထိကြပါတယ်...အဲ့ခါကြတော့ Service ကို ခဏခဏ ဝင်ပေးရပါတယ်..
အထူးသဖြင့် Engine top end rebuild ခေါ် Engine top end tear downလုပ်ပေးရပါတယ်...အင်ဂျင်
အပေါ်ခြမ်း ပြန်သ တာပေါ့ဗျာ...DT 125 R တွေဟာ 6000 km မောင်းပြီးရင် spark plug နဲ့ Air filter ဆေးရပါတယ်...12000 km ဆိုရင် spark plug နဲ့ Air filter အသစ်လဲရသလို 24000 km မောင်းပြီးရင် အင်ဂျင် အပေါ်ခြမ်းကို ဖွင့်ပြီး စစ်ဆေးရတယ် ဆေးကြောရပါတယ်...Combustion chamber နဲ့ Piston surface ကို စစ်တာ ကာဗွန်ဂျိုးတွေခြစ်ထုတ်တာ...Piston, Piston Rings တွေစစ်တာ လဲသင့့်လဲရတာ...PV ကို စစ်တာ...ကာဗွန်တွေခြစ်ထုတ်တာ...Sleeve နံရံကိုစစ်တာ reboring လုပ်သင့်ရင်လုပ်ရတာ...Exhaust Gasket လဲတာ...Gudgeon pin,Con Rod တွေစစ်တာ...Autolube system ကိုစစ်တာ...Carburetor နဲ့ Air filter တွေအားလုံးကိုဆေးကြောတာ...Coolant လဲတာ စသဖြင့် Engine top end rebuild လုပ်ပေးရပါတယ်...ပြီးရင် အသစ်က ပြန်စရပါတယ်...30000 km ဆိုရင် Spark plug စစ်တာပေါ့ဗျာ...
YZ တွေကြတော့ Street Legal မဟုတ်သလို ပြိုင်ဘီးတွေဖြစ်နေတော့ Cockpit မှာ speedo meter ဒိုင်ခွက်တွေမပါတာ...Lights,Signal,Mirror နဲ့ 2T oil Autolube pump တွေမပါတာတွေ့ရပါတယ်...ဒါဟာ ပေါ့ပါးအောင် Weight ကို တက်နိုင်သမျှလျှော့ထားတာပါ...အဲ့ဒီတော့ မီတာဒိုင်ခွက်တွေမပါတော့ YZ တွေကို service ဝင်တဲ့အခါ အချိန် နဲ့ သို့ မိုင် သက်မှတ်ချက်နဲ့ဝင်ရပါတယ်...
2 stroke Dirt Bikes Service Intervals
50 to 85 cc ဆိုရင် 5 hours မောင်းပြီးရင်
သို့မဟုတ် မိုင် 75 to 110 မောင်းပြီးရင်
100 to 145 cc...10 hours မောင်းပြီးရင်
သို့မဟုတ် မိုင် 125 to 170 မောင်းပြီးရင်
200 to 300 cc... 20 hours မောင်းပြီးရင်
သို့မဟုတ် မိုင် 225 to 325 မောင်းပြီးရင်
400 to 500cc... 40 hours မောင်းပြီးရင်
သို့မဟုတ် မိုင် 425 to 525 မောင်းပြီးရင်
သီအိုရီ အရ 2 stroke engine တွေဟာ Displacement များလာလေService intervals ကြာရှည်လေပဲ ဆိုတာမှတ်ထားရမှာပါ...Service intervals ဆိုတာ Service တစ်ခုနဲ့တစ်ခုကြား ကာလကိုပြောတာပါ... Racing Teams တွေဟာ သူရို့ ရဲ့ ဆိုင်ကယ်တွေပြိုင်ပွဲစတာနဲ့ Stop watch တွေနဲ့အချိန်ကို မှတ်သားလေ့ရှိကြပါတယ်...သက်မှတ်ထားတဲ့ Running hours ပြည့်တာနဲ့ Service လုပ်ကြပါတယ်...
အဲ့မှာ ပြောချင်တာက ပြိုင်ပွဲပြီးတာနဲ့ Running hours ပြည့်တာနဲ့ချက်ချင်းပဲ Service ဝင်ရပါတယ်...Engine top end tear down လိုမျိုးပေါ့...နောက်ပြိုင်ပွဲ စခါနီးမှ Service မလုပ်ရပါဘူး...ဥပမာ YZ 85 နဲ့ နာရီ
၅ နာရီ ပြည့်အောင် ပြိုင်ပွဲဝင်ပြီးတာနဲ့ချက်ချင်းပဲ Service ဝင် Top end Tear Down and Rebuild လုပ်ပြီး နောက်ပြိုင်ပွဲအတွက် Stand by လုပ်ထားရပါတယ်...ဒါဟာ Team members တွေအတွက် တင်းကျပ်တဲ့ စည်းမျဉ်းစည်းကမ်းတစ်ခုလည်းဖြစ်ပါတယ်...
ဘာကြောင့် ပြိုင်ပွဲပြီးတာနဲ့ ချက်ချင်း Service ဝင်ရသလဲဆိုရင်Engine အတွင်းထဲက အစိတ်အပိုင်းတွေဟာ Running လုပ်ထားတာမကြာသေးတဲ့အတွက် Lube Oil တွေ အရှိန်နဲ့ လွယ်လွယ်ကူကူ လှုပ်ရှား
နိုင်သေးတဲ့အတွက် ခိုင်သွားတာ Jammed ဖြစ်သွားတာတွေမရှိသေးတော့ဖြုတ်ရတာ Disassembly လုပ်ရတာလွယ်ကူပါတယ်...ပျင်းသွားလို့ အချိန်ကြာသွားမှ လုပ်တာ သို့ နောက်ပြိုင်ပွဲစခါနီးမှလုပ်တာတွေဟာ Procedures မကျသလို Engine အတွင်းပိုင်း အစိတ်အပိုင်းတွေ ခိုင်သွားတာ Jammed ဖြစ်သွားတာ Stuck ဖြစ်သွားတာတွေ ရှိတဲ့အတွက် Disassembly လုပ်တဲ့အခါခက်ခဲမှုတွေရှိနိုင်ပါတယ်...ဥပမာ Piston stuck ဖြစ်နေတော့ တူနဲ့ရိုက်ထုတ်လိုက်တာမျိုးပေါ့...အဲ့မှာ သွားတာပဲလေ...မပျက်စီးသင့်တဲ့အရာတွေ ထိခိုက်မိပြီး ပျက်စီးသွားတာမျိုးပေါ့...(တခါတလေ ယိုးဒယား ဘက်မှာ MX ပြိုင်ပွဲSeasons တွေပြီးတာနဲ့ YZ,SX,KX တွေ နယ်စပ်ဘက်ကို container ကြီးတွေနဲ့ရောက်လာလေ့ရှိပါတယ်...ဈေးတွေကလည်း ချစ်စရာကောင်းပါတယ်...တစ်စီး ၁၀ သိန်းတို့ , နှစ်စီး ၁၅ သိန်းတို့ ရှိတက်ပါတယ်...အဲ့ဘီးတွေဟာ ပြိုင်ပွဲပြီးတာနဲ့ Service လုံးဝမလုပ်ပဲ ရေလေးနဲ့ပဲဆေးကြောပြီးရောက်လာကြတာပါ...ကိုယ့်လက်ကလွတ် ဗြွတ်...ဆိုသလို အလုပ်ရှုပ်မခံတော့ပဲ ငွေ ပေါ်ရင်ပြီးရောဆိုပြီး ရောင်းလိုက်ကြတာပါ...အဲ့ခါ ကိုယ့်လက်ထဲရောက်ရင်တော့ Engine Top End Rebuild ကို ကိုယ့်ဘာသာပဲလုပ်ပေးရမှာပါ...)
ဒီနေရာမှာ မေးခွန်းတွေရှိလာနိုင်ပါတယ်...
ဘာကြောင့် DT 125 ,200,230 Lanza တွေလည်း အဲ့လို ၁၀ နာရီ သို့ နာရီ၂၀ လောက်မောင်းပြီးတာနဲ့ ဘာလို့ Engine Top End Rebuild မလုပ်ကြတာလဲပေါ့...သူရို့ လည်း 2 stroke တွေပဲလေ...???
ဒီမေးခွန်းရဲ့အဖြေက အပေါ်မှာ ကျွန်တော်ပြောခဲ့သလိုပဲ YZ တွေက Compression ratio တွေ RPM (တစ်မိနစ်လည်ပတ်ရေ) တွေမြင့်ကြတယ်လေ...DT ရဲ့ Compression ratio က 6.8:1 နဲ့ RPM က 7500 to 9000 max အထိပဲ YPVS နဲ့ ထိန်းချုပ်ထားကြတာပါ...DT 125 R ရဲ့ 7500 RPM မှာထွက်တဲ့ HP 16 နဲ့ YZ 85 ရဲ့ 12000 RPM မှာထွက်တဲ့ HP 29 ကောင်ကို ယှဉ်ကြည့်ရင်သိနိုင်ပါတယ်...အဲ့ဒါကြောင့် DT တွေဟာ
Street legal အတွက်ရည်ရွယ်ချက်နဲ့ Compression လျှော့ RPM လျှော့ပြီးထုတ်ထားတော့ Service ကို
YZ ပြိုင်ဘီးတွေလို ခဏခဏ မလုပ်ရတာပါ...ပြီးတော့ YZ တွေက တွေ့တဲ့အတိုင်းပဲ Compression ratio
10. ကျော် :1 တွေ , သောင်းကျော်တဲ့ RPM တွေရှိကြတော့ Engine ထိတာ နာတာတွေပိုမြန်ကြတာပေါ့ဗျာ...Compression ratio ကမြင့်လေ ပေါက်ကွဲအားကောင်းလေ ပြင်းထန်လေပဲလေ...RPM လည်းမြင့်တော့ Engine အတွင်း အစိတ်အပိုင်းတွေလည်း လှုပ်ရှားရတာ အရမ်းမြန်ကြတာပေါ့ဗျာ...ပြီးတော့ 2 stroke တွေက Combustion chamber ထဲမှာ fuel နဲ့ 2t oil ရောပြီးလောင်ကျွမ်းရတော့ ကာဗွန်ဂျိုးတက်မြန်တယ်...ကာဗွန်အကြွင်းအကျန်အစတွေ လောင်ကျွမ်းပြီးသား အနည်အစ တွေက ကြာလာတော့ Sleeve နံရံတွေ piston rings တွေကို ဒုက္ခပေးလာနိုင်တာပေါ့ဗျာ...
ဒါဟာ YZ တွေရဲ့ အဓိကပြဿနာတွေပါပဲ...YZ မှမဟုတ်ပါဘူး အရင်က 2 stroke MX racing တွေဖြစ်ခဲ့ကြတဲ့...CR - R တွေ, KX တွေ , RM တွေနဲ့အခု KTM ရဲ့ SX series တွေ အကုန်အတူတူပါပဲ...သူရို့ဆီမှာတော့2 stroke တွေကိုစီးကြတာ fun အတွက်အဓိကပေါ့...အားလပ်ရက် Weekends တွေမှာ 2 stroke Dirt Bikes တွေကို Pick up ကားတွေပေါ်တင်ပြီးမြို့ပြင်က Dirt Tracks တွေမှာ အပျော်စီးကြတာပေါ့...
(Street Legal မဟုတ်တော့ Public လမ်းတွေမှာ လုံးဝစီးလို့မရတဲ့အတွက် ကားနဲ့တင်သွားကြတာပါ)
Free Style Stunt သမားတွေ MX professional တွေက 2 stroke ကို အလေးချိန်ပေါ့ပါးမှု , ပါဝါ ကောင်းမှုတွေကြောင့်အဓိက ရွေးချယ်ကြတာပါ...Power နဲ့ Weight ratio လုံးဝကောင်းတဲ့ Dirt Bikes တွေပေါ့ဗျာ...
ဒါပေမယ့် 2 stroke Dirt Bike တွေဟာလူတိုင်းစီးတတ်ကြပေမယ့် Professional ဖြစ်ဖို့ ခက်ခဲလှ
ပါတယ်...2 stroke တွေဟာ 4 stroke တွေလို Smooth မဖြစ်တဲ့အတွက် Riders တွေရဲ့ skills ပေါ်မှာပဲ အများကြီး မူတည်မှုရှိပါတယ်...မိမိ ဘီးရဲ့Power band အခြေအနေကိုသိရှိထားပြီး အကွေ့တွေ, Pre load ကုန်းမြင့်တွေမှာ Throttle lever အချိန်အဆ နဲ့ gear position, Cluch အယူအဆတွေနဲ့ power ကို ထိန်းထားရပါတယ်...ပြိုင်ပွဲမှာ Skills ပြည့်ဝတဲ့ YZ 125 riderတစ်ယောက်ဟာ power တူ YZ 250 F နဲ့
CRF 250 R ,4 stroke တွေကိုအသာလေး အနောက်မှာ ချန်ထားနိုင်ပါတယ်...
အခုလောက်ဆိုရင် YZ တွေနဲ့ DT sreies တွေကွာခြားချက်ကို သိလောက်ပြီး ထင်ပါတယ်...မိမိမှာ YZ ရှိနေရင်တော့ တစ်ခါတည်းနဲ့ မိုင်အများကြီးမောင်းတာကို မလုပ်ပါနဲ့...အောက်က Conversation လေးက
YZ နဲ့ DT ပိုင်ရှင် ဆယ်ကျော်သက်လေးနှစ်ယောက် ပြောနေတဲ့ Dialogs လေးတွေပါ...
YZ 125 ...မင်း DT နဲ့ ငါ့ YZ ပြိုင်မောင်းမလား...?
DT 125 ...မောင်းမယ်လေ...ဒါပေမယ့် မိုင် ၁၀၀ အသွားအပြန်နော်...
YZ 125 ...(ခဏစဉ်းစားပြီး...) ကောင်းပြီလေ ပြိုင်မယ်...
DT 125 ...OK ဟုတ်ပြီလေ...အဲ့ဒါဆို မင်းအိမ်က မင်းဖားသားကြီးကို ကြိုပြော
ထားဦး...အပြန်ကျရင် မင်းနဲ့မင်းဆိုင်ကယ်ကို လာကြိုဖို့ အိမ်က
Pick up ကားပါ ready လုပ်ထားလို့...ငိငိ
YZ 125 ...တိန်စ်...
..................................အားလုံးပဲဆိုင်ကယ်ဗဟုသုတတွေနဲ့ပြည့်ဝကြပါစေ.............................................
.......................................Sharing knowledge is developing mankind.....................................................
.......................................................By Lawrence Peace......................................................................
CRD မူရင်းရေးသားသူ
No comments:
Post a Comment