ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ အသံေတြက ေျပာေသာ အင္ဂ်င္ ျပစ္ခ်က္မ်ား

ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ အသံေတြက ေျပာေသာ အင္ဂ်င္ ျပစ္ခ်က္မ်ား

ဆိုင္ကယ္တစ္စီးကို လက္ခံလိုက္ၿပီဆိုရင္ ပထမဆုံး ျပစ္ခ်က္ေတြကို စတင္ေဝခြဲရဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြခ်ရပါတယ္။ ျပင္ဆင္ေရးအပိုင္းမွာေတာ့ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို ဆုံးျဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ပိုင္ရွင္ရဲ့ ဘတ္ဂ်င္ အေနအထားနဲ႔ ခ်ိန္ဆ လုပ္ေဆာင္ရပါတယ္။ ( ဒါကထည့္ေျပာရတယ္။ ဝန္ေဆာင္မူေရာင္းစားတဲ့က်ဳပ္တို့လို ဆိုင္ကယ္ျပင္သမားေတြဟာ လက္လုပ္လက္စားအလႊာက သာမန္လူတန္းစားေတြနဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္ဆံေနရတာမို့ ပါ)
ကဲဟုတ္ၿပီ ဒီစာစုေလးမွာေတာ့ ျပင္သမားမ်ားအတြက္ တစ္ခုခ်င္းစီရဲ့ အေၾကာင္းေတြကို တပိုင္းစီ 
အဓိက ေျပာျပေပးမွာမို့ ေသခ်ာေတာ့ ဖတ္ေစ့ခ်င္ပါတယ္။ အသံ အသံ ဘာလဲ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လာလဲ

နံပါတ္တစ္ ( ပင္စင္ သံ)

ပင္စင္ တစ္လုံးကေန အသံထြက္နိုင္ေခ်ဟာ 70% ရွိတာမို့ သူနဲ႔ပဲစ ေျပာပါ့မယ္။ ပင္စင္ဟာ အသံ အဓိက ေလးမ်ိဳးကို ထြက္ေစပါတယ္။ ပင္စင္သံလို့ေျပာလိုက္တာနဲ႔ သတၱဳနဲ႔ သံ ခတ္သံျဖစ္မယ္ဆိုတာ ေျပာစရာမလိုဘူးထင္ပါတယ္။ ပင္စင္က အသံ ေလးသံပဲထြက္စရာ ရွိပါတယ္။ 

ခတ္သံ ( အိုးခတ္သံ)
ပင္စင္တစ္လုံးဟာ စကဒ့္ လို့ေခၚတဲ့ ကြန္နတင္းေလၽွာက္လမ္းအတိုင္း ရွည္ရွည္ကားကားေလးအပိုင္းမွာ ထြက္တဲ့အသံပါ။ စလစ္နဲ႔အမ်ားဆုံး ထိေတြ႕ရတဲ့အပိုင္းျဖစ္လိုပဲ အပူလဲ တက္သလို အပြန္းစားဆုံးအပိုင္းလဲျဖစ္ပါတယ္။ စလစ္ေျပာင္းထဲမွာ က်ယ္သြားတဲ့ အခါ ကန္နတင္း အဆင္းဘက္မွာ တဘက္သတ္ ခါခါ ပီးဆင္းသြားတဲ့အတြက္ အသံထြက္တာပါ။ ကြန္နတင္းအတက္နဲ႔အဆင္း ႏွစ္ခ်က္(tdc -bdc) မွာ ပင္စင္ဟာ ႏွစ္ခ်က္ထိထိ တဘက္သတ္ ေစာင္းခံရေပမယ့္ ပင္စင္အတက္ဘက္ မွာအသံမထြက္ပါဘူး ပါဝါနဲ႔ အဆင္းတစ္ခ်က္မွာပဲ အသံထြက္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အိုးခက္သံဟာ စက္နိုးပါတ္ နဲ႔တစ္ထပ္ထဲက်သလိုပဲ လီဘာအစကေန အဆူံးနားထိ အတူတူထြက္ေနတာဆို အိုးခတ္သံပါပဲ။

ေဆာင့္သံ ( ဖင္ေဆာင့္သံ)
ပင္စင္ေတြမွာ ခုနေျပာတဲ့ပါဝါအဆင္းတခ်က္မွာပဲ ထြက္တတ္တဲ့အသံတစ္ခုရွိပါေသးတယ္ ဘာလဲဆိုေတာ့ BDCမွာ ပင္စင္ရဲ့စကဒ္ ရွည္နဲ႔ ကရိုင္းဝိတ္နဲ႔ ေဆာင့္တဲ့အသံပါ။ သိသိသာသာဆို လက္နဲ႔လွည့္ကတည္းက ၾကားရတတ္ၿပီး မသိမသာ ခတ္တဲ့အခါ လွည့္႐ုံ နဲ႔လဲမသိ စလိုးခ်လဲမၾကားရပဲ လီဘာဆြဲမွ ထြက္လာတတ္တဲ့အသံမ်ိဳးပါ။ အမူမွတ္မဲ့ ပင္စင္အစားထိုးခ်ိန္မွာ စကဒ္အနည္းငယ္ ရွည္သြားတတ္သလို သတ္မွတ္တဲ့ ဂတ္စကက္ အထူ ကို မသုံးမိရင္လဲ ျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ ပင္စင္ကိုစကဒ္ အနည္းငယ္တိုေပးမယ္ဆို အဆင္ေျပပါတယ္ လိုတာထက္ေတာ့ ပိုမတိုမိပါေစနဲ႔။

မီးေခါက္သံ 
မီးေခါက္သံဟာ အဓိကေတာ့ အေၾကာင္းရာႏွစ္မ်ိဳးေၾကာင္းျဖစ္တတ္ပါတယ္။ octane နံပါတ္ နိမ့္တဲ့ ဆီမ်ိဳး အရည္ေသြးမျပည့္မွီတဲ့ ဓါတ္ဆီမ်ိဳးကိုသုံးမိရင္ ဒါမွမဟူတ္ အင္ဂ်င္ရဲ့အပူဟာ လြန္ကဲေနရင္ pre ignation (ေစာေပါက္) လိုက္လို့ပင္စင္ခလုပ္တိုက္ၿပီး ထြက္တဲ့အသံပါ။ ေအာက္တိန္းနံပါတ္နိမ့္တဲ့ ဓါတ္ဆီဟာသတ္မွတ္တဲ့ဖိက်စ္အားကိုမရခင္မွာ စလင္ဒါအႏွံ့မီးေပါက္ကေလးေတြ လိုက္ေပါက္ပါတယ္။ အဲ့အခါမွ ကေလာက္ကေလာက္အသံထြက္လာတာပါ။ ေအာ္တိန္းနံပါတ္အျမင့္ဆီမွာမွ သတ္မွတ္ဖိအားကို ခံနိင္လို့ ေပါက္ကြဲမူဟာ တႀကိမ္သာျဖစ္ၿပီး အားျပည့္ျပည့္ ျပန္ဆင္းနိုင္သြားပါတယ္။ မီးေခါက္ရင္ အ႐ုန္းက်တယ္ဆိုတာက တကယ့္ပါဝါစတုတ္မွာ ေပါက္ကြဲစရာအား မက်န္ေတာ့တာေၾကာင့္ပါ။ စလင္ဒါနံရံေတြမွာ အပူလြန္ကဲေလာက္ေအာင္ အတက္ရွည္ရွည္ေတြ တက္လာတဲ့အခါ အပူေၾကာင့္ အႀကိဳေပါက္ကြဲမူေတြျဖစ္လို့ မီးေခါက္တတ္ပါေသးတယ္။ ဖိသိပ္မူအခ်ိဳးနိမ့္တဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြအတြက္က ျပသနာမရွိေပမယ့္ ဖိသိပ္မူအခ်ိဳးျမင့္တဲ့ အင္ဂ်င္ေတြအတြက္ ေအာ္တိန္းနံပါတ္အျမင့္ကိုပဲသူံးမွ မီးမေခါက္မွာပါ။ အင္ဂ်င္က ေဟာင္းလာမွ ဆီမေရြးေမာင္းရေကာင္းရနိုင္ပါတယ္။ပင္စင္ထိပ္မွာ ခလုပ္တိုက္တဲ့အသံမို့ပင္စင္နဲ႔သက္ဆိုင္ေပမယ့္ အပူ နဲ႔ ဆီအေရအေသြးေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာက်ိန္းေသပါပဲ။

ဂါခ်ီပင္သံ ( ကြန္နတင္းသံကဲ့သို့)
ပင္စင္တစ္လူံးမွာထြက္နိုင္တဲ့ ေလးခုေျမာက္အသံက ေတာ့ ဂါခ်ီပင္သံပါ ။ ဂါခ်ီပင္ဟာ ကြန္နတင္းနဲ႔ ပင္စင္ ကိုတိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္ေပးတဲ့စတီးပိုက္ျဖစ္ပီးေတာ့ Oil ring က ျခစ္ခ်တဲ့ဆီနဲ႔ ေခ်ာေမြ႕လည္ပ့တ္တာျဖစ္ပါတယ္။ ပင္စင္ရဲ့ ဂါခ်ီပင္ အေပါက္ဟာ ဂါခ်ီပင္နဲ႔ လိုတာထက္ပိုမေခ်ာင္ရပါဘူး။ ဘီးေပၚမူတည္လို့ 0.02mm ကေန 0.05ထိပဲ ေခ်ာင္ရပါတယ္။ ဘယ္ညာကိုရႊတ္ခနဲဝင္ေပမယ့္ ေရွ႕ေနာက္ မေခ်ာင္ရပါဘူး။ ေခ်ာင္ေနမယ္ဆိုရင္ လီဘာဆြဲတိုင္း တထပ္ထပ္ နဲ႔ တက္လာမယ့္ အသံကိုၾကားရမွာပါ။ ပင္စင္အသစ္လဲရင္ ရတတ္ပါတယ္။ စမ္းပုံကေတာ့ ဟက္မလုံးခင္ ပင္စင္ကို tdc ကိုတင္ထားပီးအက်ဘက္ကို နည္းနည္းငိုက္ထားၿပီး လက္နဲ႔ဆတ္ခနဲ ဖိခ်လိုက္ရင္ ဒုတ္ခနဲ သိသိသာသာ လက္မွာလာတိုးပါတယ္။ သာမန္ဆိုၿငိမ္ေနေပမယ့္ အဲ့နည္းနဲ႔စမ္းမွသာ အတိအက် အျပစ္ေတြ႕နိုင္ပါတယ္။
ပင္စင္အစားထိုးတဲ့အခါ ဂတ္စကက္ေတြ လဲဖယ္တဲ့အခါ ေပါက္ကြဲခန္းရဲ့ မူရွိကိုရွိရမယ့္အက်ယ္ကိုသတိထားေစ့ခ်င္ပါတယ္။ ပင္စင္နဲ႔ ဘားအဖ်ားေတြခ်ိတ္ပီးမလိုလားအပ္တဲ့အသံေတြထြက္တတ္ပါတယ္။
အေပၚမွာေျပာသြားတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ပင္စင္တစ္လူံးကေန ထြက္စရာအသံဟာ အဲ့အပိုင္းမွာအကုန္ပဲမို့ ေသခ်ာေလ့လာစမ္းစစ္နိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ျပဳျပင္ရာမွာပိုမိုလြယ္ကူလာေစမွာျဖစ္ပါတယ္။

နံပါတ္ႏွစ္ အသံက ( ဟက္သံ )
ဟက္ဆိုတာ အင္ဂ်င္ရဲ့အေပၚဆုံး သို့မဟုတ္ ေရွ႕အက်ဆုံးအပိုင္းကိုေခၚတာျဖစ္ပီးေတာ့ သူကလဲအသံျပဳတတ္ပါေသးတယ္။ တခါခါက် ဟက္ကအသံဟာ ေနာက္က ထြက္သလိုလဲထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ ပုံမွန္အားျဖင့္  ဟက္တုံးထဲမွာပါဝင္တာေတြက ဘားကိုက္ /ဘား / ကင္းမရွပ္/ ေရာ့ကာအမ္း/တိုက္ပစ္နတ္/ တိုငိပင္ပီနီယံ တို့ပဲျဖစ္ပါတယ္။ 
ဟက္တုံးတစ္တုံးထဲကေန ထြက္စရာအသံအေနနဲ႔  ေလးသံပဲ ရွိပါတယ္။ ေသခ်ာဂ႐ုျပဳဖတ္ေစ့ခ်င္ပါတယ္။

ဘားဂိုက္ အသံ 
ဘားဂိုက္ဟာ လိုတာထက္ေခ်ာင္လာတဲ့အခါ အသံတစ္မ်ိဳးျပဳတတ္ပါတယ္။ ကၽြိခနဲ ႂကြက္ေအာ္သံမ်ိဳးပါ။ FZေတြမွာ ဘားကိုက္ေၾကာင့္ အသံတမ်ိဳး ထြင္တတ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ဘားဂိုက္ အမာက ေခ်ာင္တဲ့အခါ ထြက္တတ္တာပါ။ ႂကြက္ေသးေသးေလးေတြ စု ေအာ္ေနသလို အသံမ်ိဳးျပေနပီဆိုရင္ေတာ့ ဂိုက္နဲ႔ဘားကို ျဖတ္စစ္ရပါေတာ့မယ္။ ထူးျခားခ်က္က ႂကြက္ေအာ္သံဆိုရင္ စလိုးနဲ႔ လီဘာတစ္ဝက္မရွိတရွိမွာပဲၾကားရတာျဖစ္ၿပီးေတာ့ အရွိန္ရတာနဲ႔ေပ်ာက္လာပါတယ္။

တိုက္ပစ္သံ 
ဒါက အကုန္ၾကားဖူးေနတဲ့အသံပါ။ Velve calerance လို့ ေခၚၾကၿပီးေတာ့ ျမန္မာလိုဆိုရင္ေတာ့ ဘားနဲ႔ ကင္းမရွပ္ေဒါင့္ခ်ိဳး ေတြအၾကား လိုအပ္တဲ့ ကြာဟခ်က္တစ္ခုပါ။ သတိျပဳရန္က တိုက္ပစ္ခ်ိန္မယ္ဆို ေအးေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲခ်ိန္သင့္ပါတယ္။ ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ေတြအေနနဲ႔ တိုက္ပစ္ဟာ manual အတိုင္း အတအက် ထားေပးနိုင္ရင္အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ပူလာတာနဲ႔ ပြလာမယ့္ တိုက္ပစ္နတ္ေတြဟာ ကပ္ခ်ိန္ ခ်ိန္ထားမိရင္ ပူလာတာနဲ႔ ဘားေထာက္ပါတယ္။ ဟိုင္းေဝးသြားမယ္ ဆို မူလထက္ႏွစ္ဆေလာက္ ဟေပးထားတာအသင့္ေတာ္ဆုံးပါပဲ။ သတိျပဳရမယ့္ေနာက္တစ္ခုက တိုက္ပစ္ အဟ နဲ႔အသံထြက္တာကိုအခ်ိန္အေတာ္ၾကာ စီးမိရင္ေတာ့ ဘားတံဖင္ေတြ ထုထားသလို ေတ ကုန္တာျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ကင္းမရွပ္ သံ 
ကင္းမရွပ္မွာကိုပဲ ထြက္စရာက အသံႏွစ္ခုျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ compression reducer လို့ေခၚတဲ့ ကင္းမရွပ္ဝိတ္တုံးေလးေတြေၾကာင့္ ခတ္သံ ျပတတ္သလိုပဲ ကင္းမရွပ္ရဲ့္ေဘာ ေတြ သို့မဟုတ္ ေဘာအထိုင္ေတြေခ်ာင္ေနမယ္ဆိုရင္ အသံေနာက္တမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါေသးတယ္။ ဖိအားေလၽွာဂါဗနာရဲ့အလုပ္က ကစ္နင္းစ သို့မဟုတ္ စတတ္ေမြ႕စ မွာ ေကာ္ပေရးရွင္းစတုတ္ တဝက္နားေလာက္ထိ အိတ္ေဇာဘားကို ဝိတ္တုံးက ေလာ့ခ္ ဘုေလးနဲ႔ အသာပင့္ဟထားပါတယ္။ အင္ဂ်င္နိုးတဲ့အခါေတာ့ ဝိတ္တုံးဂါဗနာက ပြင့္သြားတဲ့အတြက္ အိတ္ေဇာဘားကိုမဟထားေတာ့ပဲ အျပည့္အဝေပါက္ကြဲေစပါတယ္။ သူကထြက္တဲ့အသံက ဝိတ္တုံးကို စက္ရပ္ခ်ိန္မွာဆြဲျပန္ပိတ္ေပးတဲ့စပရင္ေလးက်ိဳးေနတာမ်ိဳး ။ ဝိတ္တုံးရဲ့ အထိုင္ေပါက္က်ယ္ေနတာမ်ိဳး ေၾကာင့္လဲ အသံထြက္တတ္တာပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ကင္းမရွပ္ေဘာခါတဲ့အခါ ထြက္တဲ့အသံပါ။ တိုငိပင္ခ်ိန္းသံနဲ႔ဆင္တူပါတယ္ ကင္းမရွပ္ဟာ 48° အထိ ကင့္ဘု ႏွစ္ခုကေနပီးေတာ့ က်န္တဲ့တပါတ္လုံးလုံး က ေက်ာဘက္ျဖစ္ေနတာပါ။ ဆိုလိုတာ ကင္းမရွပ္ကို တည့္တည့္ၾကည့္တဲ့အခါ ေၾကးစည္ဝိတ္ လိုျဖစ္ေနတာမ်ိဳးမို့ ေဘာေတြမၿငိမ္တဲ့အခါ ေဘာအထိုင္ေတြမၿငိမ္တဲ့အခါ ကင္းမရွပ္ဟာ ခုန္ေနတာေၾကာင့္ တိုက္ပစ္လက္ဝါး သို့မဟုတ္ ဒိုးခြက္ေတြနဲ႔ ခုန္ခုန္ တိုက္ေနတာေၾကာင့္ထြက္တတ္ပါတယ္။ ကင္းမရွပ္ေဘာသံျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထိုင္ေကေဘာပါ စစ္ရမွာျဖစ္ပီး ေဘာေကာင္း အထိုင္ေခ်ာင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကာဘြန္ေခ်ာင္းနဲ႔ အပ္စေပါ့ ျပန္ရိုက္ၿပီး သူံးလို့ရနိုင္ပါတယ္။

ဟက္တူံးမွာေတာ့ ပလပ္ရွည္ၿပီး ပင္စင္နဲ႔ သို့မဟုတ္ ဘားပြင့္နဲ႔ ခ်ိတ္တဲ့ အသံမ်ိဳးရွိတတ္ေပမယ့္ ဒါက ၾထစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲမို့ ထည့္မေျပာေတာ့တာပါ။ ကင္းမရွပ္ကို အေပၚဆြဲ မဟုတ္ပဲ ေအာက္ကေန push rod နဲ႔ထိုးတဲ့စနစ္ေတြမွာေတာ့ ကင့္ပီနီယံက ဘြတ္ေတြေခ်ာင္တဲ့အခါ အသံနဲ႔ဆီထြက္တတ္ပါတယ္။ ေနာက္ေန႔အပိုင္းႏွစ္မွာ တိုင္ပင္ခ်ိန္းနဲ႔ ကလပ္အုံ စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ ဆက္ေရးေပးပါ့မယ္။

အားလုံးပဲ ဆိုင္ကယ္ ဗဟုသုတ ျပည့္ဝၾကပါေစ။

Writer by
Kaung Htet Paing

copy....




(Unicode)

ဆိုင်ကယ်အင်ဂျင် အသံတွေက ပြောသော အင်ဂျင် ပြစ်ချက်များ

ဆိုင်ကယ်တစ်စီးကို လက်ခံလိုက်ပြီဆိုရင် ပထမဆုံး ပြစ်ချက်တွေကို စတင်ဝေခွဲရဆုံးဖြတ်ချက်တွေချရပါတယ်။ ပြင်ဆင်ရေးအပိုင်းမှာတော့ ဘာလုပ်သင့်တယ်ဆိုတာကို ဆုံးဖြတ်ပြီးတာနဲ့ ပိုင်ရှင်ရဲ့ ဘတ်ဂျင် အနေအထားနဲ့ ချိန်ဆ လုပ်ဆောင်ရပါတယ်။ ( ဒါကထည့်ပြောရတယ်။ ဝန်ဆောင်မူရောင်းစားတဲ့ကျုပ်တို့လို ဆိုင်ကယ်ပြင်သမားတွေဟာ လက်လုပ်လက်စားအလွှာက သာမန်လူတန်းစားတွေနဲ့ တိုက်ရိုက်ဆက်ဆံနေရတာမို့ ပါ)
ကဲဟုတ်ပြီ ဒီစာစုလေးမှာတော့ ပြင်သမားများအတွက် တစ်ခုချင်းစီရဲ့ အကြောင်းတွေကို တပိုင်းစီ 
အဓိက ပြောပြပေးမှာမို့ သေချာတော့ ဖတ်စေ့ချင်ပါတယ်။ အသံ အသံ ဘာလဲ ဘာကြောင့်ဖြစ်လာလဲ

နံပါတ်တစ် ( ပင်စင် သံ)

ပင်စင် တစ်လုံးကနေ အသံထွက်နိုင်ချေဟာ 70% ရှိတာမို့ သူနဲ့ပဲစ ပြောပါ့မယ်။ ပင်စင်ဟာ အသံ အဓိက လေးမျိုးကို ထွက်စေပါတယ်။ ပင်စင်သံလို့ပြောလိုက်တာနဲ့ သတ္တုနဲ့ သံ ခတ်သံဖြစ်မယ်ဆိုတာ ပြောစရာမလိုဘူးထင်ပါတယ်။ ပင်စင်က အသံ လေးသံပဲထွက်စရာ ရှိပါတယ်။ 

ခတ်သံ ( အိုးခတ်သံ)
ပင်စင်တစ်လုံးဟာ စကဒ့် လို့ခေါ်တဲ့ ကွန်နတင်းလျှောက်လမ်းအတိုင်း ရှည်ရှည်ကားကားလေးအပိုင်းမှာ ထွက်တဲ့အသံပါ။ စလစ်နဲ့အများဆုံး ထိတွေ့ရတဲ့အပိုင်းဖြစ်လိုပဲ အပူလဲ တက်သလို အပွန်းစားဆုံးအပိုင်းလဲဖြစ်ပါတယ်။ စလစ်ပြောင်းထဲမှာ ကျယ်သွားတဲ့ အခါ ကန်နတင်း အဆင်းဘက်မှာ တဘက်သတ် ခါခါ ပီးဆင်းသွားတဲ့အတွက် အသံထွက်တာပါ။ ကွန်နတင်းအတက်နဲ့အဆင်း နှစ်ချက်(tdc -bdc) မှာ ပင်စင်ဟာ နှစ်ချက်ထိထိ တဘက်သတ် စောင်းခံရပေမယ့် ပင်စင်အတက်ဘက် မှာအသံမထွက်ပါဘူး ပါဝါနဲ့ အဆင်းတစ်ချက်မှာပဲ အသံထွက်တာပါ။ ဒါကြောင့် အိုးခက်သံဟာ စက်နိုးပါတ် နဲ့တစ်ထပ်ထဲကျသလိုပဲ လီဘာအစကနေ အဆူံးနားထိ အတူတူထွက်နေတာဆို အိုးခတ်သံပါပဲ။

ဆောင့်သံ ( ဖင်ဆောင့်သံ)
ပင်စင်တွေမှာ ခုနပြောတဲ့ပါဝါအဆင်းတချက်မှာပဲ ထွက်တတ်တဲ့အသံတစ်ခုရှိပါသေးတယ် ဘာလဲဆိုတော့ BDCမှာ ပင်စင်ရဲ့စကဒ် ရှည်နဲ့ ကရိုင်းဝိတ်နဲ့ ဆောင့်တဲ့အသံပါ။ သိသိသာသာဆို လက်နဲ့လှည့်ကတည်းက ကြားရတတ်ပြီး မသိမသာ ခတ်တဲ့အခါ လှည့်ရုံ နဲ့လဲမသိ စလိုးချလဲမကြားရပဲ လီဘာဆွဲမှ ထွက်လာတတ်တဲ့အသံမျိုးပါ။ အမူမှတ်မဲ့ ပင်စင်အစားထိုးချိန်မှာ စကဒ်အနည်းငယ် ရှည်သွားတတ်သလို သတ်မှတ်တဲ့ ဂတ်စကက် အထူ ကို မသုံးမိရင်လဲ ဖြစ်တတ်ပါသေးတယ်။ ပင်စင်ကိုစကဒ် အနည်းငယ်တိုပေးမယ်ဆို အဆင်ပြေပါတယ် လိုတာထက်တော့ ပိုမတိုမိပါစေနဲ့။

မီးခေါက်သံ 
မီးခေါက်သံဟာ အဓိကတော့ အကြောင်းရာနှစ်မျိုးကြောင်းဖြစ်တတ်ပါတယ်။ octane နံပါတ် နိမ့်တဲ့ ဆီမျိုး အရည်သွေးမပြည့်မှီတဲ့ ဓါတ်ဆီမျိုးကိုသုံးမိရင် ဒါမှမဟူတ် အင်ဂျင်ရဲ့အပူဟာ လွန်ကဲနေရင် pre ignation (စောပေါက်) လိုက်လို့ပင်စင်ခလုပ်တိုက်ပြီး ထွက်တဲ့အသံပါ။ အောက်တိန်းနံပါတ်နိမ့်တဲ့ ဓါတ်ဆီဟာသတ်မှတ်တဲ့ဖိကျစ်အားကိုမရခင်မှာ စလင်ဒါအနှံ့မီးပေါက်ကလေးတွေ လိုက်ပေါက်ပါတယ်။ အဲ့အခါမှ ကလောက်ကလောက်အသံထွက်လာတာပါ။ အော်တိန်းနံပါတ်အမြင့်ဆီမှာမှ သတ်မှတ်ဖိအားကို ခံနိင်လို့ ပေါက်ကွဲမူဟာ တကြိမ်သာဖြစ်ပြီး အားပြည့်ပြည့် ပြန်ဆင်းနိုင်သွားပါတယ်။ မီးခေါက်ရင် အရုန်းကျတယ်ဆိုတာက တကယ့်ပါဝါစတုတ်မှာ ပေါက်ကွဲစရာအား မကျန်တော့တာကြောင့်ပါ။ စလင်ဒါနံရံတွေမှာ အပူလွန်ကဲလောက်အောင် အတက်ရှည်ရှည်တွေ တက်လာတဲ့အခါ အပူကြောင့် အကြိုပေါက်ကွဲမူတွေဖြစ်လို့ မီးခေါက်တတ်ပါသေးတယ်။ ဖိသိပ်မူအချိုးနိမ့်တဲ့ ဆိုင်ကယ်တွေအတွက်က ပြသနာမရှိပေမယ့် ဖိသိပ်မူအချိုးမြင့်တဲ့ အင်ဂျင်တွေအတွက် အော်တိန်းနံပါတ်အမြင့်ကိုပဲသူံးမှ မီးမခေါက်မှာပါ။ အင်ဂျင်က ဟောင်းလာမှ ဆီမရွေးမောင်းရကောင်းရနိုင်ပါတယ်။ပင်စင်ထိပ်မှာ ခလုပ်တိုက်တဲ့အသံမို့ပင်စင်နဲ့သက်ဆိုင်ပေမယ့် အပူ နဲ့ ဆီအရေအသွေးကြောင့် ဖြစ်ရတာကျိန်းသေပါပဲ။

ဂါချီပင်သံ ( ကွန်နတင်းသံကဲ့သို့)
ပင်စင်တစ်လူံးမှာထွက်နိုင်တဲ့ လေးခုမြောက်အသံက တော့ ဂါချီပင်သံပါ ။ ဂါချီပင်ဟာ ကွန်နတင်းနဲ့ ပင်စင် ကိုတိုက်ရိုက်ဆက်သွယ်ပေးတဲ့စတီးပိုက်ဖြစ်ပီးတော့ Oil ring က ခြစ်ချတဲ့ဆီနဲ့ ချောမွေ့လည်ပ့တ်တာဖြစ်ပါတယ်။ ပင်စင်ရဲ့ ဂါချီပင် အပေါက်ဟာ ဂါချီပင်နဲ့ လိုတာထက်ပိုမချောင်ရပါဘူး။ ဘီးပေါ်မူတည်လို့ 0.02mm ကနေ 0.05ထိပဲ ချောင်ရပါတယ်။ ဘယ်ညာကိုရွှတ်ခနဲဝင်ပေမယ့် ရှေ့နောက် မချောင်ရပါဘူး။ ချောင်နေမယ်ဆိုရင် လီဘာဆွဲတိုင်း တထပ်ထပ် နဲ့ တက်လာမယ့် အသံကိုကြားရမှာပါ။ ပင်စင်အသစ်လဲရင် ရတတ်ပါတယ်။ စမ်းပုံကတော့ ဟက်မလုံးခင် ပင်စင်ကို tdc ကိုတင်ထားပီးအကျဘက်ကို နည်းနည်းငိုက်ထားပြီး လက်နဲ့ဆတ်ခနဲ ဖိချလိုက်ရင် ဒုတ်ခနဲ သိသိသာသာ လက်မှာလာတိုးပါတယ်။ သာမန်ဆိုငြိမ်နေပေမယ့် အဲ့နည်းနဲ့စမ်းမှသာ အတိအကျ အပြစ်တွေ့နိုင်ပါတယ်။
ပင်စင်အစားထိုးတဲ့အခါ ဂတ်စကက်တွေ လဲဖယ်တဲ့အခါ ပေါက်ကွဲခန်းရဲ့ မူရှိကိုရှိရမယ့်အကျယ်ကိုသတိထားစေ့ချင်ပါတယ်။ ပင်စင်နဲ့ ဘားအဖျားတွေချိတ်ပီးမလိုလားအပ်တဲ့အသံတွေထွက်တတ်ပါတယ်။
အပေါ်မှာပြောသွားတဲ့ အချက်တွေဟာ ပင်စင်တစ်လူံးကနေ ထွက်စရာအသံဟာ အဲ့အပိုင်းမှာအကုန်ပဲမို့ သေချာလေ့လာစမ်းစစ်နိုင်ကြမယ်ဆိုရင်ဖြင့် ပြုပြင်ရာမှာပိုမိုလွယ်ကူလာစေမှာဖြစ်ပါတယ်။

နံပါတ်နှစ် အသံက ( ဟက်သံ )
ဟက်ဆိုတာ အင်ဂျင်ရဲ့အပေါ်ဆုံး သို့မဟုတ် ရှေ့အကျဆုံးအပိုင်းကိုခေါ်တာဖြစ်ပီးတော့ သူကလဲအသံပြုတတ်ပါသေးတယ်။ တခါခါကျ ဟက်ကအသံဟာ နောက်က ထွက်သလိုလဲထင်ယောင်ထင်မှားဖြစ်တတ်ပါသေးတယ်။ ပုံမှန်အားဖြင့်  ဟက်တုံးထဲမှာပါဝင်တာတွေက ဘားကိုက် /ဘား / ကင်းမရှပ်/ ရော့ကာအမ်း/တိုက်ပစ်နတ်/ တိုငိပင်ပီနီယံ တို့ပဲဖြစ်ပါတယ်။ 
ဟက်တုံးတစ်တုံးထဲကနေ ထွက်စရာအသံအနေနဲ့  လေးသံပဲ ရှိပါတယ်။ သေချာဂရုပြုဖတ်စေ့ချင်ပါတယ်။

ဘားဂိုက် အသံ 
ဘားဂိုက်ဟာ လိုတာထက်ချောင်လာတဲ့အခါ အသံတစ်မျိုးပြုတတ်ပါတယ်။ ကျွိခနဲ ကြွက်အော်သံမျိုးပါ။ FZတွေမှာ ဘားကိုက်ကြောင့် အသံတမျိုး ထွင်တတ်ပါတယ်။ အဓိကကတော့ ဘားဂိုက် အမာက ချောင်တဲ့အခါ ထွက်တတ်တာပါ။ ကြွက်သေးသေးလေးတွေ စု အော်နေသလို အသံမျိုးပြနေပီဆိုရင်တော့ ဂိုက်နဲ့ဘားကို ဖြတ်စစ်ရပါတော့မယ်။ ထူးခြားချက်က ကြွက်အော်သံဆိုရင် စလိုးနဲ့ လီဘာတစ်ဝက်မရှိတရှိမှာပဲကြားရတာဖြစ်ပြီးတော့ အရှိန်ရတာနဲ့ပျောက်လာပါတယ်။

တိုက်ပစ်သံ 
ဒါက အကုန်ကြားဖူးနေတဲ့အသံပါ။ Velve calerance လို့ ခေါ်ကြပြီးတော့ မြန်မာလိုဆိုရင်တော့ ဘားနဲ့ ကင်းမရှပ်ဒေါင့်ချိုး တွေအကြား လိုအပ်တဲ့ ကွာဟချက်တစ်ခုပါ။ သတိပြုရန်က တိုက်ပစ်ချိန်မယ်ဆို အေးနေတဲ့အချိန်မှာပဲချိန်သင့်ပါတယ်။ ဆိုင်ကယ်အင်ဂျင်တွေအနေနဲ့ တိုက်ပစ်ဟာ manual အတိုင်း အတအကျ ထားပေးနိုင်ရင်အကောင်းဆုံးပါပဲ။ ပူလာတာနဲ့ ပွလာမယ့် တိုက်ပစ်နတ်တွေဟာ ကပ်ချိန် ချိန်ထားမိရင် ပူလာတာနဲ့ ဘားထောက်ပါတယ်။ ဟိုင်းဝေးသွားမယ် ဆို မူလထက်နှစ်ဆလောက် ဟပေးထားတာအသင့်တော်ဆုံးပါပဲ။ သတိပြုရမယ့်နောက်တစ်ခုက တိုက်ပစ် အဟ နဲ့အသံထွက်တာကိုအချိန်အတော်ကြာ စီးမိရင်တော့ ဘားတံဖင်တွေ ထုထားသလို တေ ကုန်တာဖြစ်တတ်ပါတယ်။

ကင်းမရှပ် သံ 
ကင်းမရှပ်မှာကိုပဲ ထွက်စရာက အသံနှစ်ခုဖြစ်တတ်ပါသေးတယ်။ compression reducer လို့ခေါ်တဲ့ ကင်းမရှပ်ဝိတ်တုံးလေးတွေကြောင့် ခတ်သံ ပြတတ်သလိုပဲ ကင်းမရှပ်ရဲ့်ဘော တွေ သို့မဟုတ် ဘောအထိုင်တွေချောင်နေမယ်ဆိုရင် အသံနောက်တမျိုးဖြစ်တတ်ပါသေးတယ်။ ဖိအားလျှောဂါဗနာရဲ့အလုပ်က ကစ်နင်းစ သို့မဟုတ် စတတ်မွေ့စ မှာ ကော်ပရေးရှင်းစတုတ် တဝက်နားလောက်ထိ အိတ်ဇောဘားကို ဝိတ်တုံးက လော့ခ် ဘုလေးနဲ့ အသာပင့်ဟထားပါတယ်။ အင်ဂျင်နိုးတဲ့အခါတော့ ဝိတ်တုံးဂါဗနာက ပွင့်သွားတဲ့အတွက် အိတ်ဇောဘားကိုမဟထားတော့ပဲ အပြည့်အဝပေါက်ကွဲစေပါတယ်။ သူကထွက်တဲ့အသံက ဝိတ်တုံးကို စက်ရပ်ချိန်မှာဆွဲပြန်ပိတ်ပေးတဲ့စပရင်လေးကျိုးနေတာမျိုး ။ ဝိတ်တုံးရဲ့ အထိုင်ပေါက်ကျယ်နေတာမျိုး ကြောင့်လဲ အသံထွက်တတ်တာပါ။ နောက်တစ်ခုက ကင်းမရှပ်ဘောခါတဲ့အခါ ထွက်တဲ့အသံပါ။ တိုငိပင်ချိန်းသံနဲ့ဆင်တူပါတယ် ကင်းမရှပ်ဟာ 48° အထိ ကင့်ဘု နှစ်ခုကနေပီးတော့ ကျန်တဲ့တပါတ်လုံးလုံး က ကျောဘက်ဖြစ်နေတာပါ။ ဆိုလိုတာ ကင်းမရှပ်ကို တည့်တည့်ကြည့်တဲ့အခါ ကြေးစည်ဝိတ် လိုဖြစ်နေတာမျိုးမို့ ဘောတွေမငြိမ်တဲ့အခါ ဘောအထိုင်တွေမငြိမ်တဲ့အခါ ကင်းမရှပ်ဟာ ခုန်နေတာကြောင့် တိုက်ပစ်လက်ဝါး သို့မဟုတ် ဒိုးခွက်တွေနဲ့ ခုန်ခုန် တိုက်နေတာကြောင့်ထွက်တတ်ပါတယ်။ ကင်းမရှပ်ဘောသံဖြစ်နေမယ်ဆိုရင်တော့ အထိုင်ကေဘောပါ စစ်ရမှာဖြစ်ပီး ဘောကောင်း အထိုင်ချောင်မယ်ဆိုရင်တော့ ကာဘွန်ချောင်းနဲ့ အပ်စပေါ့ ပြန်ရိုက်ပြီး သူံးလို့ရနိုင်ပါတယ်။

ဟက်တူံးမှာတော့ ပလပ်ရှည်ပြီး ပင်စင်နဲ့ သို့မဟုတ် ဘားပွင့်နဲ့ ချိတ်တဲ့ အသံမျိုးရှိတတ်ပေမယ့် ဒါက ထြစ်တောင့်ဖြစ်ခဲမို့ ထည့်မပြောတော့တာပါ။ ကင်းမရှပ်ကို အပေါ်ဆွဲ မဟုတ်ပဲ အောက်ကနေ push rod နဲ့ထိုးတဲ့စနစ်တွေမှာတော့ ကင့်ပီနီယံက ဘွတ်တွေချောင်တဲ့အခါ အသံနဲ့ဆီထွက်တတ်ပါတယ်။ နောက်နေ့အပိုင်းနှစ်မှာ တိုင်ပင်ချိန်းနဲ့ ကလပ်အုံ စတဲ့အကြောင်းအရာတွေ ဆက်ရေးပေးပါ့မယ်။

အားလုံးပဲ ဆိုင်ကယ် ဗဟုသုတ ပြည့်ဝကြပါစေ။

Writer by
Kaung Htet Paing

copy....


No comments:

Post a Comment

ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ကိုလာရောက်လည်ပတ်ကြတဲ့ မိတ်ဆွေအပါင်း ကိုယ်စိတ်ရွှင်လန်းအေးချမ်းကြပါစေ။ ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ဟာ အသုံးဝင် Android ...