သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ေတြမွာ အပ်က္အမ်ားဆံုး
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
ျပႆနာမ်ား
းးးးးးးးးးးးးးးးးးး
သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ေတြမွာ အင္ဂ်င္ပါဝါကို ဖရိမ္
(frame)ေခၚ ကိုထည္ေပၚမူတည္ျပီးအင္ဂ်င္ပါဝါ
100cc,125cc,150cc,175cc,200cc,250cc
300cc.စသည္ျဖင့္အသီးသီးရွိႀကသည္။ထိုအထဲမွာက 175cc အသံုးနည္းတာေတြ႔ရတက္ပါသည္။အသံုးျပဳမ်ားတာကေတာ့ 150cc,200cc,250cc,အခုေနာက္ဆံုးထြက္တာကေတာ့ 300ccပါ။လက္ရွိအသံုးျပဳတာအမ်ားဆံုးကေတာ့ 250ccပါ။ဒီအင္ဂ်င္ပါဝါမွာက နစ္မိ်ဳးရွိပါတယ္ ဘာကြာလဲဆိုေတာ့ သတၳဳဘေလာက္န႔ဲ သံဘေလာက္ဆိုျပီးနစ္မ်ိဳးေတြ႔ရပါတယ္။သံ ဘေလာက္က ပင္စတင္အိုး နည္းနည္းထြားတယ္ သတၳဳဘေလာက္ထက္ က်န္တာေတြကေတာ့ အားလံုးတူသေလာက္ပါဘဲ။သံုးဘီးဆိုင္ကယ္
ေတြမွာက အင္ဂ်င္ပါဝါ 150ကစလို႔ 300cc အထိ အင္ဂ်င္အေထာင္ပံုစံန႔ဲေတြ႔ရပါတယ္။
သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ ဖရိန္(frame)အေသးေလးေတြမွာေတာ့ ရိုးရိုးဆိုင္ကယ္ေတြလိုဘဲ အင္ဂ်င္ပံုဆံကအတူတူပါဘဲ။သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ေတြမွာ အင္ဂ်င္ပါဝါႀကီးတ့ဲအေလ်ွာက္ ပင္စတင္လည္းအႀကီး ဘား ေတြလည္းႀကီးမယ္
ကာဗရိုက္တာလည္း ႀကီးပါဆယ္။ သံုးဘီးဆိုင္ကယ္ အင္ဂ်င္အေထာင္ေတြမွာ တိုင္ပင္ခ်ိန္းမပါတာကိုေတြ႔ရပါတယ္ ။တိုင္ပင္ခ်ိန္းေနရာမွာ ဖူးစေတာ့အေခ်ာင္းေလးေတြန႔ဲအေပၚန႔ဲေအာက္ထိုးျပီး ဘာေတြကိုအဖြင့္ အပိတ္ျပဳလုပ္ေပးတ့ဲ ထိုးတံစနစ္ကိုက်င့္သံုးတာေတြ႔ရပါတယ္။ဒီ ထိုးတံစနစ္မွာက ကင္းမရွပ္ဘု ကိုစလစ္ေအာက္ေျခမွာထားျပီး ဖူးစေတာ့ အေခ်ာင္းေလး ေတြန႔ဲဘားေတြကိုု အဖြင့္ ့္အပိတ္ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။ထိုစနစ္ကို ထိုးတံစနစ္လို႔လဲေခၚႀကပါတယ္။သံုးဘီးအင္ဂ်င္အမ်ားစူ ကေတာ့ဒီထိုးတံစနစ္ကိုက်င့္သံုးတာေတြ႔ရပါတယ္။ ရိုးရိုး ဘီးအမ်ိဳးစားေတြမွာ ဒီစနစ္ကိုက်င့္
သံုးတာေတြ႔ ရခ့ဲပါတယ္။ကင္းမရွပ္ ေမာင္းနင္တ့ဲစနစ္ေတြမွာ က ခ်ိန္းစနစ္ ထိုးတံစနစ္ ဘတ္ႀကိဳး စနစ္ ဂီယာခ်ိပ္စပ္ စနစ္
စသျဖင့္ ဘီးအလိုက္ထုတ္လုပ္တာေတြ႔ရပါတယ္။အျဖစ္္အမ်ားဆံုးျပႆနာေတြကေတာ့ ဘားေတြ ပ်က္ျပီး ပင္စတင္ေတြကို ထိုးခြဲျခင္း စတက္ေဘာကြဲျခင္း/ေခ်ာ္ျခင္း ဂီယာေဘာက္ရွပ္
တနည္း စေပါ့ကဒ္ရွပ္ျပဳန္းျခင္း ဘတ္ဂီယာအံုထဲက ပင္နီယံေႀကြျခင္း ကလပ္ျပား ေႀကြျခင္း ဘက္ထၱရီ
အားႀကျခင္း စသည္ျဖင့္အမ်ာဆံုးျဖစ္တက္တာေတြရပါတယ္။က်န္တာေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မွာေပါ့။အပ်က္ မ်ားတာေတြကိုေျပာျပတာပါ။
ဘားေတြဘာေႀကာင့္ ပ်က္ရသလဲ
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
သံုးဘီးဘားေတြဘာေႀကာင့္ပ်က္ရသလဲဆိုေတာ့
မီး အပူေႀကာင့္ပါ အင္ဂ်င္ႀကီးတ့ဲအေလ်ွာက္ ေပါက္ကြဲအားကလည္း ႀကီးမားပါတယ္။ ဘားနစ္ေခ်ာင္းရိွတ့ဲအနက္ အိတ္ေဇာဘား/မီးဘား ပ်က္တာမ်ားပါတယ္။ln ဘား/ရိုက္ဘားကေတာ့ အပ်က္နည္းပါတယ္ ကြ်န္ေတာ့္အေတြ႔အႀကံဳရ lnဘားပ်က္တာမေတြ႔ရသေလာက္ပါဘဲ။ဘား
ေတြပ်က္ရျခင္းကေတာ့ မီးစားျပီး အပ်က္မ်ားပါတယ္။
စတက္ေဘာေခ်ာ္ျခင္း
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
သံုးဘီးေတြမွာ စတက္ေဘာခဏ ခဏေခ်ာ္တက္ႀကပါတယ္ စတက္ခလုပ္နိပ္ျပီးလီဗာဆြဲတ့ဲအခါ သတိထားမယ္။စတက္ခလုပ္ကို အရင္နိွပ္ျပီးမွ လီဗာကို အလိုက္သင့္ဆြဲေပးသင့္ပါတယ္ ။လီဗာအရင္ဆြဲျပီး ခလုပ္ကိုေနာက္မွနွိပ္ရင္ေတာ့ စတက္ေဘာေခ်ာ္ျခင္းျဖတ္တက္ပါတယ္။ဆီန႔ဲမီးကို အခ်ိဳးက်က် ေပါက္ကြဲမွာသာ အဆင္ေျပနိူင္ပါမယ္။ေနာက္တမ်ိဳးကေတာ့ ကစ္နင္းအားကို အသံုးျပဳနည္းေစလိုပါတယ္ ကစ္နင္းျခင္းျဖင့္ အင္ဂ်င္မွာ ဘတ္ျပန္ရုိက္ျခင္းေႀကာင့္ စတက္ေဘာေတြ မွာ
ထိခိုက္နိူင္ပါတယ္။
ကလပ္ျပားေႀကြျခင္း
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
ကလပ္ျပား ေႀကြရျခင္းကေတာ့ မနိူင္ဝန္ထမ္းတာမ်ားလြန္းရင္ ကလပ္ျပားေတြတက္ပါတယ္။ကလပ္ႀကိဳး ကိုင္တြယ္မူ မကြ်မ္းက်င္ရင္လည္းျဖစ္တက္ပါတယ္။ဂီယာ အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္လည္း ကလပ္ျပားေႀကြက္တက္ပါတယ္ဗ်ာ
က်န္တာေတြကို ေနာက္မွဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္
ႀကိဳးစားလ်ွက္
ko zaw
(Unicode)
သုံးဘီးဆိုင်ကယ်တွေမှာ အပျက်အများဆုံး
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
ပြဿနာများ
းးးးးးးးးးးးးးးးးးး
သုံးဘီးဆိုင်ကယ်တွေမှာ အင်ဂျင်ပါဝါကို ဖရိမ်
(frame)ခေါ် ကိုထည်ပေါ်မူတည်ပြီးအင်ဂျင်ပါဝါ
100cc,125cc,150cc,175cc,200cc,250cc
300cc.စသည်ဖြင့်အသီးသီးရှိကြသည်။ထိုအထဲမှာက 175cc အသုံးနည်းတာတွေ့ရတက်ပါသည်။အသုံးပြုများတာကတော့ 150cc,200cc,250cc,အခုနောက်ဆုံးထွက်တာကတော့ 300ccပါ။လက်ရှိအသုံးပြုတာအများဆုံးကတော့ 250ccပါ။ဒီအင်ဂျင်ပါဝါမှာက နစ်မျိုးရှိပါတယ် ဘာကွာလဲဆိုတော့ သတ္ထုဘလောက်နဲ့ သံဘလောက်ဆိုပြီးနစ်မျိုးတွေ့ရပါတယ်။သံ ဘလောက်က ပင်စတင်အိုး နည်းနည်းထွားတယ် သတ္ထုဘလောက်ထက် ကျန်တာတွေကတော့ အားလုံးတူသလောက်ပါဘဲ။သုံးဘီးဆိုင်ကယ်
တွေမှာက အင်ဂျင်ပါဝါ 150ကစလို့ 300cc အထိ အင်ဂျင်အထောင်ပုံစံနဲ့တွေ့ရပါတယ်။
သုံးဘီးဆိုင်ကယ် ဖရိန်(frame)အသေးလေးတွေမှာတော့ ရိုးရိုးဆိုင်ကယ်တွေလိုဘဲ အင်ဂျင်ပုံဆံကအတူတူပါဘဲ။သုံးဘီးဆိုင်ကယ်တွေမှာ အင်ဂျင်ပါဝါကြီးတဲ့အလျှောက် ပင်စတင်လည်းအကြီး ဘား တွေလည်းကြီးမယ်
ကာဗရိုက်တာလည်း ကြီးပါဆယ်။ သုံးဘီးဆိုင်ကယ် အင်ဂျင်အထောင်တွေမှာ တိုင်ပင်ချိန်းမပါတာကိုတွေ့ရပါတယ် ။တိုင်ပင်ချိန်းနေရာမှာ ဖူးစတော့အချောင်းလေးတွေနဲ့အပေါ်နဲ့အောက်ထိုးပြီး ဘာတွေကိုအဖွင့် အပိတ်ပြုလုပ်ပေးတဲ့ ထိုးတံစနစ်ကိုကျင့်သုံးတာတွေ့ရပါတယ်။ဒီ ထိုးတံစနစ်မှာက ကင်းမရှပ်ဘု ကိုစလစ်အောက်ခြေမှာထားပြီး ဖူးစတော့ အချောင်းလေး တွေနဲ့ဘားတွေကိုု အဖွင့့််အပိတ်ပြုလုပ်ပေးပါတယ်။ထိုစနစ်ကို ထိုးတံစနစ်လို့လဲခေါ်ကြပါတယ်။သုံးဘီးအင်ဂျင်အများစူ ကတော့ဒီထိုးတံစနစ်ကိုကျင့်သုံးတာတွေ့ရပါတယ်။ ရိုးရိုး ဘီးအမျိုးစားတွေမှာ ဒီစနစ်ကိုကျင့်
သုံးတာတွေ့ ရခဲ့ပါတယ်။ကင်းမရှပ် မောင်းနင်တဲ့စနစ်တွေမှာ က ချိန်းစနစ် ထိုးတံစနစ် ဘတ်ကြိုး စနစ် ဂီယာချိပ်စပ် စနစ်
စသဖြင့် ဘီးအလိုက်ထုတ်လုပ်တာတွေ့ရပါတယ်။အဖြစ်အများဆုံးပြဿနာတွေကတော့ ဘားတွေ ပျက်ပြီး ပင်စတင်တွေကို ထိုးခွဲခြင်း စတက်ဘောကွဲခြင်း/ချော်ခြင်း ဂီယာဘောက်ရှပ်
တနည်း စပေါ့ကဒ်ရှပ်ပြုန်းခြင်း ဘတ်ဂီယာအုံထဲက ပင်နီယံကြွေခြင်း ကလပ်ပြား ကြွေခြင်း ဘက်ထ္တရီ
အားကြခြင်း စသည်ဖြင့်အမျာဆုံးဖြစ်တက်တာတွေရပါတယ်။ကျန်တာတွေလည်း ဖြစ်ချင် ဖြစ်မှာပေါ့။အပျက် များတာတွေကိုပြောပြတာပါ။
ဘားတွေဘာကြောင့် ပျက်ရသလဲ
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
သုံးဘီးဘားတွေဘာကြောင့်ပျက်ရသလဲဆိုတော့
မီး အပူကြောင့်ပါ အင်ဂျင်ကြီးတဲ့အလျှောက် ပေါက်ကွဲအားကလည်း ကြီးမားပါတယ်။ ဘားနစ်ချောင်းရှိတဲ့အနက် အိတ်ဇောဘား/မီးဘား ပျက်တာများပါတယ်။ln ဘား/ရိုက်ဘားကတော့ အပျက်နည်းပါတယ် ကျွန်တော့်အတွေ့အကြုံရ lnဘားပျက်တာမတွေ့ရသလောက်ပါဘဲ။ဘား
တွေပျက်ရခြင်းကတော့ မီးစားပြီး အပျက်များပါတယ်။
စတက်ဘောချော်ခြင်း
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
သုံးဘီးတွေမှာ စတက်ဘောခဏ ခဏချော်တက်ကြပါတယ် စတက်ခလုပ်နိပ်ပြီးလီဗာဆွဲတဲ့အခါ သတိထားမယ်။စတက်ခလုပ်ကို အရင်နှိပ်ပြီးမှ လီဗာကို အလိုက်သင့်ဆွဲပေးသင့်ပါတယ် ။လီဗာအရင်ဆွဲပြီး ခလုပ်ကိုနောက်မှနှိပ်ရင်တော့ စတက်ဘောချော်ခြင်းဖြတ်တက်ပါတယ်။ဆီနဲ့မီးကို အချိုးကျကျ ပေါက်ကွဲမှာသာ အဆင်ပြေနိူင်ပါမယ်။နောက်တမျိုးကတော့ ကစ်နင်းအားကို အသုံးပြုနည်းစေလိုပါတယ် ကစ်နင်းခြင်းဖြင့် အင်ဂျင်မှာ ဘတ်ပြန်ရိုက်ခြင်းကြောင့် စတက်ဘောတွေ မှာ
ထိခိုက်နိူင်ပါတယ်။
ကလပ်ပြားကြွေခြင်း
းးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
ကလပ်ပြား ကြွေရခြင်းကတော့ မနိူင်ဝန်ထမ်းတာများလွန်းရင် ကလပ်ပြားတွေတက်ပါတယ်။ကလပ်ကြိုး ကိုင်တွယ်မူ မကျွမ်းကျင်ရင်လည်းဖြစ်တက်ပါတယ်။ဂီယာ အပြောင်းအလဲ မလုပ်ပေးခြင်းဖြင့်လည်း ကလပ်ပြားကြွေက်တက်ပါတယ်ဗျာ
ကျန်တာတွေကို နောက်မှဆက်လက်ဖော်ပြပေးပါမည်
ကြိုးစားလျှက်
ko zaw
No comments:
Post a Comment