4stroke အင္ဂ်င္အလုပ္ လုပ္ပံု


(Zaw Gyi)
 ေခတ္န႔ဲအညီေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ေတြမွာ
4stroke န႔ဲ 2stroke အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားနစ္မ်ိဳးကို ေတြ႔ရမွာပါ။4strokeနင့္ 2stroke အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားနစ္မ်ိဳးထဲမွ 4stroke အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားကို လူအမ်ားအသံုးျပဳတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။4stroke အင္ဂ်င္ေတြမွာ ဘာေတြအလုပ္ လုပ္လဲ ဘယ္လိုမီးေပါက္ကြဲသလဲဆိုတာကို ေလ့လာရေအာင္.......
    4stroke အင္ဂ်င္တစ္လံုးလည္ပတ္နိူင္ဖို႔ ပင္စၥတင္(Piston)ဟာ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲခန္းျဖစ္တ့ဲ ဘေလာက္တံုးစလစ္ထဲမွာ  အတက္အဆင္း
၄ ခ်က္ျပဳလုပ္ျခင္းေႀကာင့္ ၎ကို 4stroke အင္ဂ်င္ဟုေခၚတြင္ေစပါသည္။
    ပထမဆံုးအခ်က္အေနန႔ဲ စလစ္ထဲမွာရွိေနတ့ဲ
ပင္စၥတင္ဟာ(ln valve)ေခၚရိူက္ဘား စအဖြင့္မွာ
စလစ္ထိပ္ဖ်ားကေန ေအာက္ေျခကိုဆင္းပါတယ္။အဲဒီလိုဆင္းတ့ဲအ 
ခ်ိန္မွာ ကာဗရိုက္တာ(carburetor)ကေန ဆီန႔ဲေလေရာစပ္ထားတာကို စလစ္ထဲကို စုပ္ယူပါတယ္။
Efi(Electronic Fuel lijection System)
အင္ဂ်င္ေတြမွာေတာ့ အင္ဂ်င္အပတ္ေရကိုလိုက္ျပီး ဆီတိုင္ပင္ကိုက္ အခ်ိန္န႔ဲဖြင့္ေပးတ့ဲ lnjector ကေနဆီဖြင့္ေပးတာကို စုပ္ယူျပီး စလစ္ထဲမွာ ဆီန႔ဲေလ ေရာစပ္မူကို ပထမဆံုးအခ်က္ကို
(lntake stroke)အင္းတက္ strokeလို႔ေခၚပါတယ္။
ဒုတိယအခ်က္အေနန႔ဲ စလစ္ေအာက္ဆံုးေရာက္သြားတ့ဲ ပင္စၥတင္ဟာ
အင္ဂ်င္မွာရွိတ့ဲ ဝိတ္တံုး သံလိုက္တံုး အေလးခ်ိန္တို႔အျပင္ စတက္ေမာ္တာလည္အား
တို႔ေႀကာင့္ ကရိုင္းရွပ္မွာ တပ္ဆင္ထားတ့ဲ ကြန္နတင္းမွ ပင္စၥတင္ကိုတြန္ပို႔ထားေသာေႀကာင့္ ပထမအခ်က္မွာ စုပ္ယူေရာစပ္ထားေသာဆီန႔ဲေလကိုအေပၚသို႔
တြန္းပို႔ေပးပါတယ္။အဲဒီ့အေပၚျပန္မတက္ခင္
ပင္စၥတင္ေအာက္ဆံုးေရာက္ခ်ိန္မွာ (valve)ဘား
နစ္ေခ်ာင္းလံုးပိတ္ထားပါတယ္။ပင္စတင္အေပၚကိုျပန္ေရာက္ခ်ိန္မွာ ဒုတိယအခ်က္ အလုပ္ျပီးဆံုးပါတယ္။ထိုဒုတိယအခ်က္ကို (compresson stroke)လို႔ေခၚပါတယ္။
    တတိယအခ်က္အလုပ္ လုပ္ပံုကေတာ့ ပင္စတင္အေပၚသို႔ေရာက္ခ်ိန္တိုင္းမွာ မီးတိုင္ပင္
(fire timing)အခ်ိန္ကိုက္တာန႔ဲ စတက္ကိြဳင္မွတဆင့္ cdi  ၎မွတဆင့္ ပလပ္ကိြဳင္(lgnition coil)ကိုမီးေပးပါတယ္။
ပလပ္ကိြဳင္မွတဆင့္ (plus)ပလပ္ကို အလြန္အားျပင္းတ့ဲ မီးကိုေပးပို႔ခ်ိန္မွာ ဆီန႔ဲေလ ေရာစပ္ထားျပီး ဖိအားေႀကာင့္ပူလာတ့ဲပင္စၥတင္ထိပ္ရွိ ဆီန႔ဲေလတို႔ဟာ ပလပ္မွ မီးန့ဲထိေတြ႔ပီး မီးေလာင္
ေပါက္ကြဲပါတယ္။အဲ႔ဒီ အခ်ိန္မွာအင္ဂ်င္ နိူးပါတယ္။မီးေလာင္ေပါက္ကြဲၿပီး ပင္စၥတင္ဟာ
စလစ္ေအာက္ဆံုးကိုေရာက္သြားတာန႔ဲ တတိယအခ်က္ျပီးဆံုးပါတယ္။ထိုအခ်က္ကိုေတာ့(power stroke)လို႔ေခၚပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးစတုတၳအခ်က္ကေတာ့ ပင္စၥတင္ဟာ
စလစ္ေအာက္ဆံုးေရာက္သြားတာန႔ဲတစ္ျပိဳင္နက္ အိတ္ေဇာဘား စဖြင့္ပါတယ္။အထက္မွာရွင္းျပခ့ဲသလိုဘဲ သံလိုက္တံုးလည္အားအျပင္ အင္ဂ်င္ခန္းမီးေလာင္ေပါက္ကြဲတ့ဲ အရွိန္တို႔ေႀကာင့္ ကရိုင္းမွာ တပ္ဆင္ထားေသာကြန္နတင္းမွပင္စၥတင္ကို တြန္းပို႔ေသာေႀကာင့္ မီးေလာင္လို႔ႀကြင္းက်န္ေနေသာ မီးအပူအခိုးအေငြ႔မ်ားကို အိတ္ေဇာဘားမွတဆင့္ အိတ္ေဇာပိုက္မွ အျပင္သို႔တြန္းပို႔ေပးပါသည္။
ပင္စၥတင္သည္ စလစ္အေပၚဆံုးသို႔ျပန္လည္ေရာက္ရွိခ်ိန္သည္
ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျပီးလ်ွင္ ပထမအခ်က္တိုင္ျပန္လည္ အလုပ္လုပ္ပါသည္။
ထိုေနာက္ဆံုးစတုတၳအခ်က္ကို(exhaust stroke)ဟုေခၚပါသည္။








(Zaw Gyi)
 ခေတ်နဲ့အညီမော်တော်ဆိုင်ကယ်အင်ဂျင်တွေမှာ
4stroke နဲ့ 2stroke အင်ဂျင်အမျိုးအစားနစ်မျိုးကို တွေ့ရမှာပါ။4strokeနင့် 2stroke အင်ဂျင်အမျိုးအစားနစ်မျိုးထဲမှ 4stroke အင်ဂျင်အမျိုးအစားကို လူအများအသုံးပြုတာကိုတွေ့ရပါတယ်။4stroke အင်ဂျင်တွေမှာ ဘာတွေအလုပ် လုပ်လဲ ဘယ်လိုမီးပေါက်ကွဲသလဲဆိုတာကို လေ့လာရအောင်.......
    4stroke အင်ဂျင်တစ်လုံးလည်ပတ်နိူင်ဖို့ ပင်စ္စတင်(Piston)ဟာ မီးလောင်ပေါက်ကွဲခန်းဖြစ်တဲ့ ဘလောက်တုံးစလစ်ထဲမှာ  အတက်အဆင်း
၄ ချက်ပြုလုပ်ခြင်းကြောင့် ၎င်းကို 4stroke အင်ဂျင်ဟုခေါ်တွင်စေပါသည်။
    ပထမဆုံးအချက်အနေနဲ့ စလစ်ထဲမှာရှိနေတဲ့
ပင်စ္စတင်ဟာ(ln valve)ခေါ်ရိူက်ဘား စအဖွင့်မှာ
စလစ်ထိပ်ဖျားကနေ အောက်ခြေကိုဆင်းပါတယ်။အဲဒီလိုဆင်းတဲ့အ 
ချိန်မှာ ကာဗရိုက်တာ(carburetor)ကနေ ဆီနဲ့လေရောစပ်ထားတာကို စလစ်ထဲကို စုပ်ယူပါတယ်။
Efi(Electronic Fuel lijection System)
အင်ဂျင်တွေမှာတော့ အင်ဂျင်အပတ်ရေကိုလိုက်ပြီး ဆီတိုင်ပင်ကိုက် အချိန်နဲ့ဖွင့်ပေးတဲ့ lnjector ကနေဆီဖွင့်ပေးတာကို စုပ်ယူပြီး စလစ်ထဲမှာ ဆီနဲ့လေ ရောစပ်မူကို ပထမဆုံးအချက်ကို
(lntake stroke)အင်းတက် strokeလို့ခေါ်ပါတယ်။
ဒုတိယအချက်အနေနဲ့ စလစ်အောက်ဆုံးရောက်သွားတဲ့ ပင်စ္စတင်ဟာ
အင်ဂျင်မှာရှိတဲ့ ဝိတ်တုံး သံလိုက်တုံး အလေးချိန်တို့အပြင် စတက်မော်တာလည်အား
တို့ကြောင့် ကရိုင်းရှပ်မှာ တပ်ဆင်ထားတဲ့ ကွန်နတင်းမှ ပင်စ္စတင်ကိုတွန်ပို့ထားသောကြောင့် ပထမအချက်မှာ စုပ်ယူရောစပ်ထားသောဆီနဲ့လေကိုအပေါ်သို့
တွန်းပို့ပေးပါတယ်။အဲဒီ့အပေါ်ပြန်မတက်ခင်
ပင်စ္စတင်အောက်ဆုံးရောက်ချိန်မှာ (valve)ဘား
နစ်ချောင်းလုံးပိတ်ထားပါတယ်။ပင်စတင်အပေါ်ကိုပြန်ရောက်ချိန်မှာ ဒုတိယအချက် အလုပ်ပြီးဆုံးပါတယ်။ထိုဒုတိယအချက်ကို (compresson stroke)လို့ခေါ်ပါတယ်။
    တတိယအချက်အလုပ် လုပ်ပုံကတော့ ပင်စတင်အပေါ်သို့ရောက်ချိန်တိုင်းမှာ မီးတိုင်ပင်
(fire timing)အချိန်ကိုက်တာနဲ့ စတက်ကွိုင်မှတဆင့် cdi  ၎င်းမှတဆင့် ပလပ်ကွိုင်(lgnition coil)ကိုမီးပေးပါတယ်။
ပလပ်ကွိုင်မှတဆင့် (plus)ပလပ်ကို အလွန်အားပြင်းတဲ့ မီးကိုပေးပို့ချိန်မှာ ဆီနဲ့လေ ရောစပ်ထားပြီး ဖိအားကြောင့်ပူလာတဲ့ပင်စ္စတင်ထိပ်ရှိ ဆီနဲ့လေတို့ဟာ ပလပ်မှ မီးနဲ့ထိတွေ့ပီး မီးလောင်
ပေါက်ကွဲပါတယ်။အဲ့ဒီ အချိန်မှာအင်ဂျင် နိူးပါတယ်။မီးလောင်ပေါက်ကွဲပြီး ပင်စ္စတင်ဟာ
စလစ်အောက်ဆုံးကိုရောက်သွားတာနဲ့ တတိယအချက်ပြီးဆုံးပါတယ်။ထိုအချက်ကိုတော့(power stroke)လို့ခေါ်ပါတယ်။
နောက်ဆုံးစတုတ္ထအချက်ကတော့ ပင်စ္စတင်ဟာ
စလစ်အောက်ဆုံးရောက်သွားတာနဲ့တစ်ပြိုင်နက် အိတ်ဇောဘား စဖွင့်ပါတယ်။အထက်မှာရှင်းပြခဲ့သလိုဘဲ သံလိုက်တုံးလည်အားအပြင် အင်ဂျင်ခန်းမီးလောင်ပေါက်ကွဲတဲ့ အရှိန်တို့ကြောင့် ကရိုင်းမှာ တပ်ဆင်ထားသောကွန်နတင်းမှပင်စ္စတင်ကို တွန်းပို့သောကြောင့် မီးလောင်လို့ကြွင်းကျန်နေသော မီးအပူအခိုးအငွေ့များကို အိတ်ဇောဘားမှတဆင့် အိတ်ဇောပိုက်မှ အပြင်သို့တွန်းပို့ပေးပါသည်။
ပင်စ္စတင်သည် စလစ်အပေါ်ဆုံးသို့ပြန်လည်ရောက်ရှိချိန်သည်
နောက်ဆုံးအချက်ဖြစ်ပါသည်။ ထိုသို့နောက်ဆုံးအချက်ပြီးလျှင် ပထမအချက်တိုင်ပြန်လည် အလုပ်လုပ်ပါသည်။
ထိုနောက်ဆုံးစတုတ္ထအချက်ကို(exhaust stroke)ဟုခေါ်ပါသည်။
                                





                         



No comments:

Post a Comment

ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ကိုလာရောက်လည်ပတ်ကြတဲ့ မိတ်ဆွေအပါင်း ကိုယ်စိတ်ရွှင်လန်းအေးချမ်းကြပါစေ။ ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ဟာ အသုံးဝင် Android ...