EFI ဆိုတာ အပိုင္း( 1 )

EFI ဆိုတာ   အပိုင္း( 1 )
================
EFI ဆိုတာ electronic fuel injection ကိုေခၚတာပါ။ လွ်ပ္စစ္အေထာက္အကူျပဳဆီေပးစနစ္လို႕ေခၚပါတယ္။ရည္ရြယ္ခ်က္က တစ္ခုထဲပါ။သဘာဝပါတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းဂတ္စ္ေတြထုတ္လႊတ္မူကိုေလွ်ာ့ခ်ဖို႕ပါ။
 ဆီေႀကြးမ်ားေနတဲ႕ ယိုယြင္းသြားရင္အခ်ိန္အတိုင္းတာတစ္ခုအထိ ကိုယ့္ဘာသာ မျပဳျပင္နိုင္တဲ႕ကာဘရိုက္တာေနရာမွာ အနည္းငယ္ယိုယြင္းသည့္တိုင္ကိုယ့္ဘာသာ ထိမ္းေႀကာင္းျပဳျပင္နိုင္မယ့္ EFI ကို အစားထိုးတပ္ဆင္လာႀကတာပါ။ 12:1 ေလဆယ့္နွစ္ဆမွာဆီတစ္ဆ အေကာင္းဆံုးေရာစပ္ေပးနိုင္တဲ႕ ကာဘရိုက္တာဟာ ဆီအနည္းငယ္ပိုမိုမ်ားျပားေနပါတယ္။ 
တကယ္Cpmplete combustion ျဖစ္ဖို႕လိုအပ္တဲ႕ ဆီေလအခ်ိဳးဟာ 14.7:1 ပါ။ ဒါကိုအတိအက်ေရာ
စပ္နိုင္တာ efi စနစ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ကာဘရိုက္တာတစ္လံုးဟာ စက္ရံုထြက္ကတည္းက 12:1 ဆိုတဲ႕အေရာဟာ အေကာင္းဆံုးအေရာျဖစ္ပးီေတာ့ ဆီမသန္႕တာနဲ႕
ေလမသန္႕တာေတြေႀကာင့္ fuel inlet
 အေပါက္ေလးေတြက်ယ္သြားတဲ႕အခါ ဆီေလအေရာမွာဆီပမာဏ ပိုမိုမ်ားလာပါတယ္။ အဲ့အခါ ပိုင္ရွင္က
 စနစ္တက် service ယူပီး kit ထုပ္ေလးေတြ
လဲလွယ္ျခင္းဘာညာမလုပ္ခဲ့ရင္ co ဓါတ္ေငြ႔
ထုတ္လႊတ္မူဟာမ်ားျပားလာပီးေတာ့ သဘာဝပါတ္
ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းလာေစပါတယ္။efi ကက်ေတာ့ 
တိက်တဲ႕ဆင္ဆာေတြရဲ႕ေထာကိလွမ္းမူနဲ႕ အဆိုးဆံုး
အင္ဂ်င္တာအေပါက္ေတြမက်ယ္ခင္အထိ အေကာင္းဆံုးေရာစပ္မူကိုထုတ္လုပ္ေပးနိုင္ေသးလို႕efiဟာ လက္ရွိေခတ္ေပၚ ဆီေပးစနစ္ထဲမွာအေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။ဝါယာလိုင္းေတြအနည္းငယ္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးသြားတာကလြဲလို႕ efiဟာ ရိုးစင္းတဲ႕ စနစ္တစ္ခုပါ။
 ဆင္ဆာတစ္ခုျခင္းဆီရဲ႕ အခ်က္လက္ေတြယူပီးေတာ့ micro computer လို႕ေခၚတဲ႕ ကြန္ျပဴတာအေသးစားေလးကေန အတိအက် လိုအပ္တဲ႕ဆီေလအေရာက္ုတြက္ခ်က္ စစ္ထုတ္ေပးနိုင္တဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာစနစ္ပါ။ ပတ္ဝန္းက်င္အပူခ်ိန္ /ဝင္လာတဲ႕ေလရဲ႕ပမာဏ /အင္ဂ်င္ရဲ႕ပကတိအပူခ်ိန္/ ပင္လယ္ေရမ်က္နွာျပင္အထက္ေပအျမင့္စသည္ျဖင့္ တိက်စြာအာရံုခံေထာက္
လွမ္းပီးမွ လိုအပ္တဲ႕ဆီေလအေရာက္ို တြကိခ်က္ 
ေပးနိုင္လို႕ အင္ဂ်င္ပါဝါလဲပိုမိုထြက္လာေစနိုင္သလို 
ညိမ့္ေညာင္းတဲ႕အင္ဂ်င္က္ုလဲခံစားေစပါတယ္။electronic ပစၥည္းေတြပါဝင္လို႕အနည္းနဲ႕အမ်ား
ေတာ့အထိခိုက္မခံနိုင္ပါဘူး။ 
input sensors ေတြရဲ႕ အခ်က္ေပးမူေတြနဲ႕ control ပိုင္း ကိုECM( electronic control module ) က 
ထိမ္းခ်ဳပ္ပီး out put အျဖစ္ စီမံခန္႕ခြဲမူေတြကိုလုပ္
ေဆာင္ေစပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ဆင္ဆာေတြနဲ႕ EFI စနစ္ႀကီးတစ္ခုလံုးကိုဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းထားသလဲဆိုတာကိုေတာ့ ေဆာင္းပါးအဆံုးမွာနားလည္လိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ 
မခက္ေပမယ့္ရႈပ္တဲ႕အပိုင္းမို႕ေသခ်ာေတာ့ေလ့လာေစ့ခ်ငိပါတယ္။
ကမၻာေပၚမွာ emission လို႕ေျပာႀကတဲ႕ ညစ္ညမ္း
ဂတ္ထိမ္းခ်ဳပ္စနစ္ေႀကာင့္ ဆိုငိကယ္ေလာကရဲ႕ အႀကီးမားဆံုး အေျပာင္းလဲႀကီးနွစ္ခုကိုရင္ဆိုင္ခဲ့ရတယ္။ ပထမတစ္ခုက 2 stoke ေတြနဲ႕ 4 stoke အေျပာင္း
အလဲျဖစ္ပီးေတာ့ ဒုတိယတစ္ခုက ကာဘရိုက္တာနဲ႕efi အေျပာင္းအလြဲပါ။ 
ဒီအေျပာင္းအလဲ နွစ္ခုဟာ သိသာတဲ႕ ရိုက္ခ်က္ေတြနဲ႕ 
ျဖစ္လာတဲ႕အေျပာင္းအလဲေတြပါပဲ။ 
ခုေျပာျပေနတာက EFI ရဲ႕ သမိုင္းေႀကာင္းပါ။ EFI ရဲ႕ Extra service ေတြလဲရွိပါေသးတယ္ ဘာေတြလဲဆို
ေတာ့ ABS ဘရိတ္လိုစနစ္မ်ိဳးေတြနဲ႕ Service interval control လိုစနစ္ေတြပါ။ BMW ေတြဟာ ဆားဗစ္ဝင္ပီးတိုင္း ECU ထဲကို  ဒါေတြလုပ္ပီးပီဆိုတဲ႕အေႀကာင္း အခ်က္လက္ေတြထည့္ေပးရပါတယ္။
 မထည့္ေပးခဲ့ရင္ ECU က ပံုမွန္ဆားဗစ္မဝင္ဘူးလို႕
သတ္မွတ္ပီး စီးမရေတာ့ေအာင္ အင္ဂ်င္ကို စက္ေပး
မနိူးေတာ့ပါဘူး။ သူတို႕အရည္အေသြးအတြက္ 
ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္ကို ECU ထဲမွာ ထည့္သြင္းလာတာပါ။
 ေနာက္တစ္ခုက Ristric လို႕ေခၚတဲ႕ အကန္႕သတ္ေတြကိုလဲ ECUေတြထဲမွာထည့္သြင္းလာႀကပါတယ္။ 
သတ္မွတ္ကီလိုဘယ္ေလာက္ထိပဲစီးလို႕ရရမယ္။ 
တကယ္လို႕အဲ့ထက္ ျမင္းေကာင္ေရပိုတက္ခ်င္ရင္ Remap ျပန္လုပ္ root ေဖါက္သလိုပဲ နဂိုခ်ုဳပ္တည္းမူေတြခ်ိဳးေဖါက္ပီးေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တဲ႕အရွိန္နဲ႕ 
ျမင္းေကာင္ေရအျပည့္ထြက္ေအာင္ midification 
လုပ္ႀကတာပါ။ တသီးတသန္႕အခေႀကးေငြနဲ႕ 
လုပ္ေပးေနတဲ႕ အဖြဲ႕စည္းေတြနိုင္ငံရပ္ျခားမွာရွိပါ
တယ္။ 
ေနာက္တစ္ခ်က္က trubo charger လိုဟာမ်ိဳးတပ္
မယ္ဆိုရင္ ECUကို Remap ျပန္လုပ္မွျမင္းေကာင္ေရတက္ပါတယ္။ ဒါက ဟြန္ဒါယာမဟာ ဘီးေလးေတြမွာမပါနိုင္တဲ႕အေႀကာင္းေတြပါ။ 
အမွားတစ္စံုတရာပါခဲ့မယ္ဆိုရင္လဲ ကြ်န္ေတာ္ရဲရင့္သာေဝပိုင္ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္လို႕ေထာက္ျပေပးႀကဖို႕ 
ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။အိုေက ဒါဆ္ို ေယဘုယ် EFI
 စနစ္တစ္ခုရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုကိုေလ့လာႀကမယ္။
ပထမဆံုး ေျပာျပခ်င္တာက EFIရဲ႕ သေဘာသဘာဝပါ။ ပံုမွာႀကည့္ပါ။ Input ဆိုတဲ႕ ထည့္သြင္းျခုင္းအပိုင္းမွာ ဆင္ဆာတစ္ခုျခင္းစီကိုေတြ႕ရပါ့မယ္။

input sensor
-----------------
MAP(Manifold absolute pressure )
မန္န်ဴဖို႕ေလစုပ္အားအာရံုခံ
IAT( intake air temperature  )
အဝင္ေလအပူခ်ိန္အာရံုခံ
TP (Throttle position  )
လီဘာတံခါးအာရံုခံ
EOT( engine oil temperature )
အင္ဂ်င္ဝိုင္အပူခ်ိန္အာရံုခံ
ECT  ( Engine coolent temperature )
အင္ဂ်င္အေအးခံေရအပူခ်ိန္အာရံုခံ
CKP( crank shaft positon)
ကရိုင္းတည္ေနရာအာရံုခံ
O2 ( Oxygen   )
ေအာက္ဆီဂ်င္ ဆင္ဆာ
VSS (vehicle speed sensor)
ယဥ္အျမန္နံႈးအာရံုခံဆင္ဆာ
BAS( bank angle sensor)
ယဥ္အတိမ္းေစာင္းအာရံုခံဆင္ဆာ
MAF( mass air flow)
အဝင္ေလထုထည္ 

စသည့္ အဝင္ဆင္ဆာပိုင္းေတြျဖစ္ပီးေတာ့ control
 အပိုင္းမွာေတာ့ ECU/PCM/ECM/EEC
Engine control unic /progemmable control module /electronic control module / Electronic engine control စသည္ျဖင့္ကုမၸဏီမ်ားအေပၚမူတည္ပီးေတာ့ အမည္မွည့္ေခၚမူေတြကြဲျပား
ျခားနားပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကြန္ျပဴတာေဘာက္စ္ ပါပဲ။ Micro computer လို႕လဲ ေခၚႀကပါေသးတယ္။

output 
ဒီအပိုင္းမွာက အဓိအားျဖင့္ ကြန္ထရိုးေဘာက္စ္ကေန က်လာတဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ ဆီတိုင္ပင္နဲ႕အျခားတိုင္
ပင္ေတြကို ထိန္းေႀကာင္းလႊတ္ေပးရတာပါ။
output အပိုင္းေတြအေနနဲ႕က
injector ( ဆီျဖန္းေဂါင္း)
plugcoil( မီးေပါက္ကြိဳင္)
IACV (Idle air control velve)စလိုးေလလမ္းေႀကာင္းခ်ိန္ညိွဘား
ABS (anti-lock brake system)
ဘီးေသျခင္းထိမ္းခ်ဳပ္စနစ္
fuel pump(ဆီပန္႕)
MIL(ခ်က္ခ္မီး)
စတဲ႕အရာေတြပါ။ ဟြန္ဒါ အမ်ိဳးအစားEFI စနစ္ေတြမွာ  မွတ္ဥာဏ္ပါရွိပီးေတာ့ ယာယီ Error code ေတြကိုထိမ္းသိမ္းထားနိုင္တယ္ ပီးေတာ့ ဖ်က္ပစ္လို႕လဲရပါတယ္။ error ရွင္းတယ္ ဆိုတာecu reset ခ်တာကို
ေခၚတာပါ။ ေနာက္ေန႕မွာဆင္ဆာတစ္ခုျခင္းစီရဲ႕ 
အျပစ္ေတြ ထိန္းခ်ဳပ္အလုပ္လုပ္ပံုေတြနဲ႕
 ျပင္ဆင္နည္းေတြကို ျပည္ျပည့္စံုစံုဆက္လက္တင္ျပ
ေပးပါ့မယ္ခင္ဗ်ာ။လိုတာေလးေတြလဲေထာက္ျပေဝ
ဖန္ေပးႀကပါ။ 
ကြ်န္ေတာ္ရဲရင့္သာေဝပိုင္ပါ။
ပံုေလးေတြေထာက္ႀကည့္ပါ။






(Unicode)

EFI ဆိုတာ   အပိုင်း( 1 )
================
EFI ဆိုတာ electronic fuel injection ကိုခေါ်တာပါ။ လျှပ်စစ်အထောက်အကူပြုဆီပေးစနစ်လို့ခေါ်ပါတယ်။ရည်ရွယ်ချက်က တစ်ခုထဲပါ။သဘာဝပါတ်ဝန်းကျင်ညစ်ညမ်းဂတ်စ်တွေထုတ်လွှတ်မူကိုလျှော့ချဖို့ပါ။
 ဆီကြွေးများနေတဲ့ ယိုယွင်းသွားရင်အချိန်အတိုင်းတာတစ်ခုအထိ ကိုယ့်ဘာသာ မပြုပြင်နိုင်တဲ့ကာဘရိုက်တာနေရာမှာ အနည်းငယ်ယိုယွင်းသည့်တိုင်ကိုယ့်ဘာသာ ထိမ်းကြောင်းပြုပြင်နိုင်မယ့် EFI ကို အစားထိုးတပ်ဆင်လာကြတာပါ။ 12:1 လေဆယ့်နှစ်ဆမှာဆီတစ်ဆ အကောင်းဆုံးရောစပ်ပေးနိုင်တဲ့ ကာဘရိုက်တာဟာ ဆီအနည်းငယ်ပိုမိုများပြားနေပါတယ်။ 
တကယ်Cpmplete combustion ဖြစ်ဖို့လိုအပ်တဲ့ ဆီလေအချိုးဟာ 14.7:1 ပါ။ ဒါကိုအတိအကျရော
စပ်နိုင်တာ efi စနစ်ပဲဖြစ်ပါတယ်။ကာဘရိုက်တာတစ်လုံးဟာ စက်ရုံထွက်ကတည်းက 12:1 ဆိုတဲ့အရောဟာ အကောင်းဆုံးအရောဖြစ်ပးီတော့ ဆီမသန့်တာနဲ့
လေမသန့်တာတွေကြောင့် fuel inlet
 အပေါက်လေးတွေကျယ်သွားတဲ့အခါ ဆီလေအရောမှာဆီပမာဏ ပိုမိုများလာပါတယ်။ အဲ့အခါ ပိုင်ရှင်က
 စနစ်တကျ service ယူပီး kit ထုပ်လေးတွေ
လဲလှယ်ခြင်းဘာညာမလုပ်ခဲ့ရင် co ဓါတ်ငွေ့
ထုတ်လွှတ်မူဟာများပြားလာပီးတော့ သဘာဝပါတ်
ဝန်းကျင်ညစ်ညမ်းလာစေပါတယ်။efi ကကျတော့ 
တိကျတဲ့ဆင်ဆာတွေရဲ့ထောကိလှမ်းမူနဲ့ အဆိုးဆုံး
အင်ဂျင်တာအပေါက်တွေမကျယ်ခင်အထိ အကောင်းဆုံးရောစပ်မူကိုထုတ်လုပ်ပေးနိုင်သေးလို့efiဟာ လက်ရှိခေတ်ပေါ် ဆီပေးစနစ်ထဲမှာအကောင်းဆုံး ဖြစ်နေတာပေါ့ဗျာ။ဝါယာလိုင်းတွေအနည်းငယ် ပိုမိုရှုပ်ထွေးသွားတာကလွဲလို့ efiဟာ ရိုးစင်းတဲ့ စနစ်တစ်ခုပါ။
 ဆင်ဆာတစ်ခုခြင်းဆီရဲ့ အချက်လက်တွေယူပီးတော့ micro computer လို့ခေါ်တဲ့ ကွန်ပြူတာအသေးစားလေးကနေ အတိအကျ လိုအပ်တဲ့ဆီလေအရောက်ုတွက်ချက် စစ်ထုတ်ပေးနိုင်တဲ့ တစ်ခုတည်းသောစနစ်ပါ။ ပတ်ဝန်းကျင်အပူချိန် /ဝင်လာတဲ့လေရဲ့ပမာဏ /အင်ဂျင်ရဲ့ပကတိအပူချိန်/ ပင်လယ်ရေမျက်နှာပြင်အထက်ပေအမြင့်စသည်ဖြင့် တိကျစွာအာရုံခံထောက်
လှမ်းပီးမှ လိုအပ်တဲ့ဆီလေအရောကို တွကိချက် 
ပေးနိုင်လို့ အင်ဂျင်ပါဝါလဲပိုမိုထွက်လာစေနိုင်သလို 
ညိမ့်ညောင်းတဲ့အင်ဂျင်က်ုလဲခံစားစေပါတယ်။electronic ပစ္စည်းတွေပါဝင်လို့အနည်းနဲ့အများ
တော့အထိခိုက်မခံနိုင်ပါဘူး။ 
input sensors တွေရဲ့ အချက်ပေးမူတွေနဲ့ control ပိုင်း ကိုECM( electronic control module ) က 
ထိမ်းချုပ်ပီး out put အဖြစ် စီမံခန့်ခွဲမူတွေကိုလုပ်
ဆောင်စေပါတယ်။ သူ့ရဲ့ဆင်ဆာတွေနဲ့ EFI စနစ်ကြီးတစ်ခုလုံးကိုဘယ်လိုဖွဲ့စည်းထားသလဲဆိုတာကိုတော့ ဆောင်းပါးအဆုံးမှာနားလည်လိမ့်မယ်ထင်ပါတယ်။ 
မခက်ပေမယ့်ရှုပ်တဲ့အပိုင်းမို့သေချာတော့လေ့လာစေ့ချငိပါတယ်။
ကမ္ဘာပေါ်မှာ emission လို့ပြောကြတဲ့ ညစ်ညမ်း
ဂတ်ထိမ်းချုပ်စနစ်ကြောင့် ဆိုငိကယ်လောကရဲ့ အကြီးမားဆုံး အပြောင်းလဲကြီးနှစ်ခုကိုရင်ဆိုင်ခဲ့ရတယ်။ ပထမတစ်ခုက 2 stoke တွေနဲ့ 4 stoke အပြောင်း
အလဲဖြစ်ပီးတော့ ဒုတိယတစ်ခုက ကာဘရိုက်တာနဲ့efi အပြောင်းအလွဲပါ။ 
ဒီအပြောင်းအလဲ နှစ်ခုဟာ သိသာတဲ့ ရိုက်ချက်တွေနဲ့ 
ဖြစ်လာတဲ့အပြောင်းအလဲတွေပါပဲ။ 
ခုပြောပြနေတာက EFI ရဲ့ သမိုင်းကြောင်းပါ။ EFI ရဲ့ Extra service တွေလဲရှိပါသေးတယ် ဘာတွေလဲဆို
တော့ ABS ဘရိတ်လိုစနစ်မျိုးတွေနဲ့ Service interval control လိုစနစ်တွေပါ။ BMW တွေဟာ ဆားဗစ်ဝင်ပီးတိုင်း ECU ထဲကို  ဒါတွေလုပ်ပီးပီဆိုတဲ့အကြောင်း အချက်လက်တွေထည့်ပေးရပါတယ်။
 မထည့်ပေးခဲ့ရင် ECU က ပုံမှန်ဆားဗစ်မဝင်ဘူးလို့
သတ်မှတ်ပီး စီးမရတော့အောင် အင်ဂျင်ကို စက်ပေး
မနိူးတော့ပါဘူး။ သူတို့အရည်အသွေးအတွက် 
ထိန်းချုပ်စနစ်ကို ECU ထဲမှာ ထည့်သွင်းလာတာပါ။
 နောက်တစ်ခုက Ristric လို့ခေါ်တဲ့ အကန့်သတ်တွေကိုလဲ ECUတွေထဲမှာထည့်သွင်းလာကြပါတယ်။ 
သတ်မှတ်ကီလိုဘယ်လောက်ထိပဲစီးလို့ရရမယ်။ 
တကယ်လို့အဲ့ထက် မြင်းကောင်ရေပိုတက်ချင်ရင် Remap ပြန်လုပ် root ဖေါက်သလိုပဲ နဂိုချုုပ်တည်းမူတွေချိုးဖေါက်ပီးတော့ ကိုယ်လိုချင်တဲ့အရှိန်နဲ့ 
မြင်းကောင်ရေအပြည့်ထွက်အောင် midification 
လုပ်ကြတာပါ။ တသီးတသန့်အခကြေးငွေနဲ့ 
လုပ်ပေးနေတဲ့ အဖွဲ့စည်းတွေနိုင်ငံရပ်ခြားမှာရှိပါ
တယ်။ 
နောက်တစ်ချက်က trubo charger လိုဟာမျိုးတပ်
မယ်ဆိုရင် ECUကို Remap ပြန်လုပ်မှမြင်းကောင်ရေတက်ပါတယ်။ ဒါက ဟွန်ဒါယာမဟာ ဘီးလေးတွေမှာမပါနိုင်တဲ့အကြောင်းတွေပါ။ 
အမှားတစ်စုံတရာပါခဲ့မယ်ဆိုရင်လဲ ကျွန်တော်ရဲရင့်သာဝေပိုင်ရဲ့ လိုအပ်ချက်ဖြစ်လို့ထောက်ပြပေးကြဖို့ 
ပြောချင်ပါသေးတယ်။အိုကေ ဒါဆို ယေဘုယျ EFI
 စနစ်တစ်ခုရဲ့ ဖွဲ့စည်းပုံကိုလေ့လာကြမယ်။
ပထမဆုံး ပြောပြချင်တာက EFIရဲ့ သဘောသဘာဝပါ။ ပုံမှာကြည့်ပါ။ Input ဆိုတဲ့ ထည့်သွင်းခြုင်းအပိုင်းမှာ ဆင်ဆာတစ်ခုခြင်းစီကိုတွေ့ရပါ့မယ်။

input sensor
-----------------
MAP(Manifold absolute pressure )
မန်နျူဖို့လေစုပ်အားအာရုံခံ
IAT( intake air temperature  )
အဝင်လေအပူချိန်အာရုံခံ
TP (Throttle position  )
လီဘာတံခါးအာရုံခံ
EOT( engine oil temperature )
အင်ဂျင်ဝိုင်အပူချိန်အာရုံခံ
ECT  ( Engine coolent temperature )
အင်ဂျင်အအေးခံရေအပူချိန်အာရုံခံ
CKP( crank shaft positon)
ကရိုင်းတည်နေရာအာရုံခံ
O2 ( Oxygen   )
အောက်ဆီဂျင် ဆင်ဆာ
VSS (vehicle speed sensor)
ယဉ်အမြန်နှုံးအာရုံခံဆင်ဆာ
BAS( bank angle sensor)
ယဉ်အတိမ်းစောင်းအာရုံခံဆင်ဆာ
MAF( mass air flow)
အဝင်လေထုထည် 

စသည့် အဝင်ဆင်ဆာပိုင်းတွေဖြစ်ပီးတော့ control
 အပိုင်းမှာတော့ ECU/PCM/ECM/EEC
Engine control unic /progemmable control module /electronic control module / Electronic engine control စသည်ဖြင့်ကုမ္ပဏီများအပေါ်မူတည်ပီးတော့ အမည်မှည့်ခေါ်မူတွေကွဲပြား
ခြားနားပါတယ်။ အဓိကကတော့ ကွန်ပြူတာဘောက်စ် ပါပဲ။ Micro computer လို့လဲ ခေါ်ကြပါသေးတယ်။

output 
ဒီအပိုင်းမှာက အဓိအားဖြင့် ကွန်ထရိုးဘောက်စ်ကနေ ကျလာတဲ့ဆုံးဖြတ်ချက်အရ ဆီတိုင်ပင်နဲ့အခြားတိုင်
ပင်တွေကို ထိန်းကြောင်းလွှတ်ပေးရတာပါ။
output အပိုင်းတွေအနေနဲ့က
injector ( ဆီဖြန်းဂေါင်း)
plugcoil( မီးပေါက်ကွိုင်)
IACV (Idle air control velve)စလိုးလေလမ်းကြောင်းချိန်ညှိဘား
ABS (anti-lock brake system)
ဘီးသေခြင်းထိမ်းချုပ်စနစ်
fuel pump(ဆီပန့်)
MIL(ချက်ခ်မီး)
စတဲ့အရာတွေပါ။ ဟွန်ဒါ အမျိုးအစားEFI စနစ်တွေမှာ  မှတ်ဉာဏ်ပါရှိပီးတော့ ယာယီ Error code တွေကိုထိမ်းသိမ်းထားနိုင်တယ် ပီးတော့ ဖျက်ပစ်လို့လဲရပါတယ်။ error ရှင်းတယ် ဆိုတာecu reset ချတာကို
ခေါ်တာပါ။ နောက်နေ့မှာဆင်ဆာတစ်ခုခြင်းစီရဲ့ 
အပြစ်တွေ ထိန်းချုပ်အလုပ်လုပ်ပုံတွေနဲ့
 ပြင်ဆင်နည်းတွေကို ပြည်ပြည့်စုံစုံဆက်လက်တင်ပြ
ပေးပါ့မယ်ခင်ဗျာ။လိုတာလေးတွေလဲထောက်ပြဝေ
ဖန်ပေးကြပါ။ 
ကျွန်တော်ရဲရင့်သာဝေပိုင်ပါ။
ပုံလေးတွေထောက်ကြည့်ပါ။




No comments:

Post a Comment

ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ကိုလာရောက်လည်ပတ်ကြတဲ့ မိတ်ဆွေအပါင်း ကိုယ်စိတ်ရွှင်လန်းအေးချမ်းကြပါစေ။ ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ဟာ အသုံးဝင် Android ...