Crankshaft Position Sensor (CKP Sensor)

Crankshaft Position Sensor (CKP Sensor)
Crankshaft Position Sensor ဆိုတာ IC engine ​ေတြရဲ႕ crankshaft ကို တည္​​ေနရာန႔ဲ လည္​ပတ္​ႏူန္​းကိုတိုင္​းတာ​ေပးတ့ဲ sensor တစ္​မ်ိဳးပဲျဖစ္​ပါတယ္​။ အဓိကက​ေတာ့ crankshaft rpm နဲ႔ crankshaft position ကို အဓိကတိုင္​းတာ​ေပးၿပီး 14.7: 1 ဆီ​ေလအခ်ိဳးရဖို႔ နဲ႔ ignition timing မွန္​ကန္​ဖို႔ အတြက္​ အဓိကလုက္​​ေဆာင္​​ေပးတ့ဲ sensor ဆိုရင္​လဲ မမွားပါဘူး။crankshaft pully န့ဲ Flywheel ၾကားမွာ ရိွပါတယ္​။
Crankshaft position sensor ရဲ႕ function က သံလိုက္​တံုးကို ကိြဳင္​ပတ္​ထားၿပီး သံလိုက္​စက္​ကြင္​းျဖစ္​​ေပၚ​ေစျခင္​းျဖင္​့ AC voltage signal ကိုထုတ္​​ေပးပါတယ္​။ Sensor န့ဲ target wheel ၾကားသံလိုက္​စက္​ကြင္​း ဖန္​တီးၿပီး crankshaft ရ့ဲ position နဲ႔ rpm ကို ECM သို႔​ေပးပို႔ခါ တျခား actuator ​ေတြကို ထိန္​းခ်ဴပ္​ လုပ္​​ေဆာင္​​ေပးမွာပဲျဖစ္​ပါတယ္​။
 Sensor နဲ႔ target wheel ၾကား အကြာအ​ေဝးက 1.8 mm ​ေလာက္​ရိွၿပီး အ့ဲဒီၾကားအကြာအ​ေဝးကို air gap လို႔​ေခၚတ့ဲ ညိွ့ ငင္​တ့ဲအကြာအ​ေဝးျဖစ္​ပါတယ္​။  air gap ဟာ အ​ေၾကာင္​းအမ်ိဳးမ်ိဳး​ေၾကာင္​့ လိုအပ္​တ့ဲ ပမာဏထက္​ ကြာဟ​ေနမယ္​ဆိုရင္​ magnetive field နဲ႔ အလုပ္​လုပ္​တ့ဲ အဆိုပါ sensor ဟာerror ရိွႏိူင္​သလို ECU ကို data ပို႔တ့ဲအခါ မွန္​ကန္​တ့ဲအခ်က္​ အလတ္​​ေတြ​ေပးပို႔ႏိူင္​မွာမဟုတ္​တ့ဲအတြက္​ ECU က fuel injector ကိုဆီျဖန္​း​ေပးတ့ဲ အခါမွာ timing ကိုက္​မွာမဟုတ္​ပါဘူး။ သူ႔​ေ႐ွ႕က IAT , TPS, MAF , KNOCK , OXYGEN စတ့ဲ sensor ​ေတြ ​ေကာင္​း​ေန​ေသာ္​လည္​း crankshaft position sensor ​ေၾကာင္​့ fuel system , ignition system စတာ​ေတြ လုပ္​​ေဆာင္​ခ်က္​ တလြဲ​ေတြ ျဖစ္​ကုန္​ပါ​ေတာ့တယ္​။ ​ေနာက္​ၿပီး sensor ရ့ဲ pin ​ေတြက သံုးတာၾကာရင္​လဲ ​ေၾကးညိွ တတ္​တာ ၊ wire losse ျဖစ္​​ေနတာ​ေတြ​ေၾကာင္​့ error codes တတ္​ႏိူင္​ပါတယ္​။

(Unicode)

Crankshaft Position Sensor (CKP Sensor)
Crankshaft Position Sensor ဆိုတာ IC engine တွေရဲ့ crankshaft ကို တည်နေရာနဲ့ လည်ပတ်နူန်းကိုတိုင်းတာပေးတဲ့ sensor တစ်မျိုးပဲဖြစ်ပါတယ်။ အဓိကကတော့ crankshaft rpm နဲ့ crankshaft position ကို အဓိကတိုင်းတာပေးပြီး 14.7: 1 ဆီလေအချိုးရဖို့ နဲ့ ignition timing မှန်ကန်ဖို့ အတွက် အဓိကလုက်ဆောင်ပေးတဲ့ sensor ဆိုရင်လဲ မမှားပါဘူး။crankshaft pully နဲ့ Flywheel ကြားမှာ ရှိပါတယ်။
Crankshaft position sensor ရဲ့ function က သံလိုက်တုံးကို ကွိုင်ပတ်ထားပြီး သံလိုက်စက်ကွင်းဖြစ်ပေါ်စေခြင်းဖြင့် AC voltage signal ကိုထုတ်ပေးပါတယ်။ Sensor နဲ့ target wheel ကြားသံလိုက်စက်ကွင်း ဖန်တီးပြီး crankshaft ရဲ့ position နဲ့ rpm ကို ECM သို့ပေးပို့ခါ တခြား actuator တွေကို ထိန်းချူပ် လုပ်ဆောင်ပေးမှာပဲဖြစ်ပါတယ်။
 Sensor နဲ့ target wheel ကြား အကွာအဝေးက 1.8 mm လောက်ရှိပြီး အဲ့ဒီကြားအကွာအဝေးကို air gap လို့ခေါ်တဲ့ ညှိ့ ငင်တဲ့အကွာအဝေးဖြစ်ပါတယ်။  air gap ဟာ အကြောင်းအမျိုးမျိုးကြောင့် လိုအပ်တဲ့ ပမာဏထက် ကွာဟနေမယ်ဆိုရင် magnetive field နဲ့ အလုပ်လုပ်တဲ့ အဆိုပါ sensor ဟာerror ရှိနိူင်သလို ECU ကို data ပို့တဲ့အခါ မှန်ကန်တဲ့အချက် အလတ်တွေပေးပို့နိူင်မှာမဟုတ်တဲ့အတွက် ECU က fuel injector ကိုဆီဖြန်းပေးတဲ့ အခါမှာ timing ကိုက်မှာမဟုတ်ပါဘူး။ သူ့ရှေ့က IAT , TPS, MAF , KNOCK , OXYGEN စတဲ့ sensor တွေ ကောင်းနေသော်လည်း crankshaft position sensor ကြောင့် fuel system , ignition system စတာတွေ လုပ်ဆောင်ချက် တလွဲတွေ ဖြစ်ကုန်ပါတော့တယ်။ နောက်ပြီး sensor ရဲ့ pin တွေက သုံးတာကြာရင်လဲ ကြေးညှိ တတ်တာ ၊ wire losse ဖြစ်နေတာတွေကြောင့် error codes တတ်နိူင်ပါတယ်။

No comments:

Post a Comment

ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ကိုလာရောက်လည်ပတ်ကြတဲ့ မိတ်ဆွေအပါင်း ကိုယ်စိတ်ရွှင်လန်းအေးချမ်းကြပါစေ။ ရွှေခေတ် နည်းပညာ website ဟာ အသုံးဝင် Android ...