ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ ဓာတ္ဆီစားျခင္း ျပႆနာမ်ား
---------------------------------------------------------
ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ေတြမွာ မရွိမျဖစ္ေလာင္စာကေတာ့ ဓာတ္ဆီပါဘဲ။အင္ဂ်င္ေတြမွာဆီန႔ဲေလအခ်ိဳးက်စြာ မီးေလာင္ေပါက္ကြဲႀကပါတယ္။ဒီလိုအခ်ိဳးက်က် ေပါက္ကြဲတ့ဲေနရာမွာ ဆီပို႔မမ်ားရေအာင္ ကာဗရိုက္တာမွ ဓာတ္ဆီကို မီးေလာင္ခန္းအတြင္းသို႔
အခ်ိဳးက်ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးပါတယ္။efi ဘီးအမ်ားစူ
ကေတာ့ အင္ဂ်က္တာ ဆီပန္႔ ေတြကမွတဆင့္ပို႔ေဆာင္အလုပ္ လုပ္ေပးပါတယ္။
ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ သက္တမ္းႀကာလာတာန႔ဲအမ်ွ အင္ဂ်င္ေတြမွာ ဆီပိုစားလာတ့ဲ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေႀကာင့္ ဆီစားလာတာလဲ?ဘာျဖစ္လို႔လဲ လို႔ေမးစရာရွိ လာပါတယ္။ျပႆနာ အေႀကာင္းအရင္းေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါေပမယ့္
အျဖစ္မ်ားတ့ဲျပႆနာေတြကို အဓိကထားျပီးေျဖရွင္းေပးမွာပါ။
အင္ဂ်င္မွာ ဆီစားေနျပီဆိုတာ အေသအခ်ာသိဖို႔ေတာ့ ကိုယ္တိုင္သိမွ ဆီစားျခင္းကို
သတ္မွတ္ရပါမည္။ဘာေႀကာင့္ ဆီစားေနတာလဲ။
ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ေန႔စဥ္ေမာင္းေနတာ သတ္မွတ္ထားတ့ဲလမ္းေႀကာင္းတိုင္ဘဲေမာင္းေနတာကို ပံုမွန္ထည့္ေနႀက ဓာတ္ဆီထက္ပိုျပီးထည့္ေနရျပီဆိုရင္ ဆီစားျခင္းလို႔သတ္မွတ္နိူင္ပါတယ္။
ဆီစားျပီဆိုရင္ဘာေတြကိုအရင္ဆံုးစစ္ေဆးမလဲ
ကိုယ့္ဆိုင္ကယ္မွာ ဓာတ္ဆီပိုက္ေတြေပါက္ေနလား
ဆီစစ္ဘူးက ဆီစိမ့္ထြက္ေနလား ဒါမွမဟုတ္ ကာဗရိုက္တာေႀကာင့္လား ပလပ္ေႀကာင့္လား
ကိုယ့္ဆိုင္ကယ္ အင္ဂ်င္က်ေနလို႔လား မီးထြက္မမွန္တာလား ေသခ်ာစစ္ေဆးႀကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က ဆီစားျပီဆိုရင္ ကာဗရိုက္တာေဆးတက္ႀကပါတယ္။ဒါက လြဲမွားတ့ဲ
ယူဆခ်က္ပါ။ကာဗရိုက္တာေဆးတိုင္း ဆီစားမသက္သာပါဘူး။စက္သံ မမွန္လို႔ ဆီစားတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ လက္ခံပါတယ္။ဘာေႀကာင့္ စက္သံမမွန္တာလဲဆိုေတာ့ ကာဗရိုက္တာအတြင္းရွိ
ဂ်က္ပင္ အေသးေလးထဲမွာ ဂ်ီးပိတ္ဆို႔မူရွိေနျပီဆိုရင္
စက္သံ မမွန္ဘဲဆီစားတက္ပါတယ္။မ်ားေသာအားျဖင့္
ဒီျပႆနာမ်ိဳး အျဖစ္မ်ားပါတယ္။ကာဗရိုက္တာ ေႀကာင္ ေနျပီဆိုရင္ေတာ့ စလိုးကလည္းခ်ိန္လို႔မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဆီစားေစမွာ အမွန္ပါ။ေနာက္တမ်ိဳးကေတာ့
ကာဗရိုက္တာအတြင္းရွိ အပ္ပင္န႔ဲဘြတ္ ပြတ္တိုက္စား
ျခင္းေႀကာင့္ ဆီစားျခင္းကိုလဲျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ထိုအခါမွာ အပ္ပင္န႔ဲဘြတ္ အသစ္လဲေပးျခင္းျဖစ္ဆီစားျခင္းကိုေျဖရွင္းေပးနိူင္ပါတယ္။ကာဗရိုက္တာမွာ စလိုးမခ်ိန္တက္ျခင္းေႀကာင့္ ဆီစားေစနိူင္ပါတယ္။ပလပ္မီးထြက္မမွန္ ျခင္းေႀကာင့္လဲ ဆီစားတက္ပါတယ္။ပလပ္ကိြဳင္ေႀကာင့္လဲ ဆီစားေစနိူင္ပါတယ္။ဘာေႀကာင့္လဲဆိုေတာ့ မီးထြက္မမွန္ျခင္းေႀကာင့္ပါ။
အင္ဂ်င္က်ေနျပီဆိုရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္ျပန္ကိုင္ေပးမွ
ဆီစားျခင္းကို သက္သာမွာပါ။ဆီစားေနတ့ဲ အင္ဂ်င္ကို
ျပန္လည္မျပဳျပင္ဘဲဆက္ျပီး စီးေနမယ္ဆိုရင္ေနာက္ထက္ဆိုးက်ိဳးေတြ ေတြ႔ရတက္ပါတယ္။ဒါကေတာ့ ပလပ္ကိုဆီမိူင္းရိုက္ျပီး
ပလပ္မႀကခဏလဲရတက္ပါတယ္။ဒါေႀကာင့္ ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ဆီစားေနျပီဆိုရင္ ကုသေပးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္ေတြမွာ အင္ဂ်င္ပါဝါအသီးသီးရွိႀကပါတယ္။
သူ႔အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ဆီစားနူန္းျခင္းကြာပါတယ္
တရုတ္ထုတ္ဘီးန႔ဲယိုဒယားထုတ္ဘီး ဆီးစားနူန္းအနည္းငယ္ကြာ ျခားပါတယ္။
အင္ဂ်င္ ပင္စၥတင္အႀကီးအေသးေပၚမူတည္ျပီး ဆီစား
နူန္းလဲကြာျခားနိူင္ပါတယ္။အင္ဂ်င္ ျပန္ကိုင္တ့ဲဘီးအမ်ားစူ႔ မွာေတြ႔ရတက္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္ေတြမွာ ဆီစားျခင္းကို အလြယ္တကူကုသေပးနိူင္ပါေစ။
ႀကိဳးစားလ်ွက္
ko zaw
(Unicode)
ဆိုင်ကယ်အင်ဂျင် ဓာတ်ဆီစားခြင်း ပြဿနာများ
---------------------------------------------------------
ဓာတ်ဆီအင်ဂျင်တွေမှာ မရှိမဖြစ်လောင်စာကတော့ ဓာတ်ဆီပါဘဲ။အင်ဂျင်တွေမှာဆီနဲ့လေအချိုးကျစွာ မီးလောင်ပေါက်ကွဲကြပါတယ်။ဒီလိုအချိုးကျကျ ပေါက်ကွဲတဲ့နေရာမှာ ဆီပို့မများရအောင် ကာဗရိုက်တာမှ ဓာတ်ဆီကို မီးလောင်ခန်းအတွင်းသို့
အချိုးကျအောင် ပို့ဆောင်ပေးပါတယ်။efi ဘီးအများစူ
ကတော့ အင်ဂျက်တာ ဆီပန့် တွေကမှတဆင့်ပို့ဆောင်အလုပ် လုပ်ပေးပါတယ်။
ဆိုင်ကယ်တွေမှာ သက်တမ်းကြာလာတာနဲ့အမျှ အင်ဂျင်တွေမှာ ဆီပိုစားလာတဲ့ ပြဿနာ ဖြစ်ပါတယ်။
ဘာကြောင့် ဆီစားလာတာလဲ?ဘာဖြစ်လို့လဲ လို့မေးစရာရှိ လာပါတယ်။ပြဿနာ အကြောင်းအရင်းတွေကတော့ အများကြီးပါ။ ဒါပေမယ့်
အဖြစ်များတဲ့ပြဿနာတွေကို အဓိကထားပြီးဖြေရှင်းပေးမှာပါ။
အင်ဂျင်မှာ ဆီစားနေပြီဆိုတာ အသေအချာသိဖို့တော့ ကိုယ်တိုင်သိမှ ဆီစားခြင်းကို
သတ်မှတ်ရပါမည်။ဘာကြောင့် ဆီစားနေတာလဲ။
ကိုယ် ကိုယ်တိုင်နေ့စဉ်မောင်းနေတာ သတ်မှတ်ထားတဲ့လမ်းကြောင်းတိုင်ဘဲမောင်းနေတာကို ပုံမှန်ထည့်နေကြ ဓာတ်ဆီထက်ပိုပြီးထည့်နေရပြီဆိုရင် ဆီစားခြင်းလို့သတ်မှတ်နိူင်ပါတယ်။
ဆီစားပြီဆိုရင်ဘာတွေကိုအရင်ဆုံးစစ်ဆေးမလဲ
ကိုယ့်ဆိုင်ကယ်မှာ ဓာတ်ဆီပိုက်တွေပေါက်နေလား
ဆီစစ်ဘူးက ဆီစိမ့်ထွက်နေလား ဒါမှမဟုတ် ကာဗရိုက်တာကြောင့်လား ပလပ်ကြောင့်လား
ကိုယ့်ဆိုင်ကယ် အင်ဂျင်ကျနေလို့လား မီးထွက်မမှန်တာလား သေချာစစ်ဆေးကြည့်ဖို့လိုပါတယ်။
တချို့က ဆီစားပြီဆိုရင် ကာဗရိုက်တာဆေးတက်ကြပါတယ်။ဒါက လွဲမှားတဲ့
ယူဆချက်ပါ။ကာဗရိုက်တာဆေးတိုင်း ဆီစားမသက်သာပါဘူး။စက်သံ မမှန်လို့ ဆီစားတယ်ဆိုတာကိုတော့ လက်ခံပါတယ်။ဘာကြောင့် စက်သံမမှန်တာလဲဆိုတော့ ကာဗရိုက်တာအတွင်းရှိ
ဂျက်ပင် အသေးလေးထဲမှာ ဂျီးပိတ်ဆို့မူရှိနေပြီဆိုရင်
စက်သံ မမှန်ဘဲဆီစားတက်ပါတယ်။များသောအားဖြင့်
ဒီပြဿနာမျိုး အဖြစ်များပါတယ်။ကာဗရိုက်တာ ကြောင် နေပြီဆိုရင်တော့ စလိုးကလည်းချိန်လို့မရတော့ဘူးဆိုရင် ဆီစားစေမှာ အမှန်ပါ။နောက်တမျိုးကတော့
ကာဗရိုက်တာအတွင်းရှိ အပ်ပင်နဲ့ဘွတ် ပွတ်တိုက်စား
ခြင်းကြောင့် ဆီစားခြင်းကိုလဲဖြစ်ပေါ်စေပါတယ်။ထိုအခါမှာ အပ်ပင်နဲ့ဘွတ် အသစ်လဲပေးခြင်းဖြစ်ဆီစားခြင်းကိုဖြေရှင်းပေးနိူင်ပါတယ်။ကာဗရိုက်တာမှာ စလိုးမချိန်တက်ခြင်းကြောင့် ဆီစားစေနိူင်ပါတယ်။ပလပ်မီးထွက်မမှန် ခြင်းကြောင့်လဲ ဆီစားတက်ပါတယ်။ပလပ်ကွိုင်ကြောင့်လဲ ဆီစားစေနိူင်ပါတယ်။ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ မီးထွက်မမှန်ခြင်းကြောင့်ပါ။
အင်ဂျင်ကျနေပြီဆိုရင်တော့ အင်ဂျင်ပြန်ကိုင်ပေးမှ
ဆီစားခြင်းကို သက်သာမှာပါ။ဆီစားနေတဲ့ အင်ဂျင်ကို
ပြန်လည်မပြုပြင်ဘဲဆက်ပြီး စီးနေမယ်ဆိုရင်နောက်ထက်ဆိုးကျိုးတွေ တွေ့ရတက်ပါတယ်။ဒါကတော့ ပလပ်ကိုဆီမိူင်းရိုက်ပြီး
ပလပ်မကြခဏလဲရတက်ပါတယ်။ဒါကြောင့် ဆိုင်ကယ်အင်ဂျင်ဆီစားနေပြီဆိုရင် ကုသပေးဖို့လိုအပ်ပါတယ်။
အင်ဂျင်တွေမှာ အင်ဂျင်ပါဝါအသီးသီးရှိကြပါတယ်။
သူ့အထိုက်အလျောက်တော့ ဆီစားနူန်းခြင်းကွာပါတယ်
တရုတ်ထုတ်ဘီးနဲ့ယိုဒယားထုတ်ဘီး ဆီးစားနူန်းအနည်းငယ်ကွာ ခြားပါတယ်။
အင်ဂျင် ပင်စ္စတင်အကြီးအသေးပေါ်မူတည်ပြီး ဆီစား
နူန်းလဲကွာခြားနိူင်ပါတယ်။အင်ဂျင် ပြန်ကိုင်တဲ့ဘီးအများစူ့ မှာတွေ့ရတက်ပါတယ်။
အင်ဂျင်တွေမှာ ဆီစားခြင်းကို အလွယ်တကူကုသပေးနိူင်ပါစေ။
ကြိုးစားလျှက်
ko zaw
No comments:
Post a Comment