ျပီးျပည့္စံုေသာမီးေလာင္ေပါက္ကြဲမႈmpletestion#
အင္ဂ်င္တလုံးတြင္စြမ္းအားျပည့္ပါဝါထြက္ရွိနိဳင္ရန္အတြက္ေလ/
ေလေရာေလာင္စာေငြ႔ကိုေခ်ာ
ေမြ႔လြယ္ကူစြာစုပ္ယူနိဳင္ရမည္။
စုပ္ယူျခင္းsection/intake strokeသည္ဆလင္ဒါဧရိယာ
အတြင္း stroke lengthရွိသေလာက္ဝင္ေရာက္မႈနွဳန္းထားျပည့္ဝရမည္။
('Area=Bore×Stroke Length) ္ ဆိုလိုသည္မွာintake strokeတြင္အင္းလက္ဗားပြင့္္ျပီ္း
pစင္ေအာက္ထိုးခ်က္ျဖင့္စုပ္ယူ
လိုက္ေသာေလ/ေလေရာေလာင္စာဆီသည္ဆလင္ဒါဧရိယာထုထည္ရွိသေလာက္ ထုထည္ပမာဏစြမ္းရည္
volumetric efficiencyျပည့္မွီရမည္။(ထုထည္ပမာဏစြမ္းရည္=ဆလင္ဒါတြင္းဝင္ဆန့္ ့နိဳင္သည့္ထုထည္ :
အမွန္တကယ္ဝင္ေရာက္လာသည့္ထုထည္)
္နွစ္ခုတထပ္တည္း
တသားတည္းျဖစ္ဘိ ႔ု ့လိုအပ္ေပသည္။သို ့မွသာဆလင္ဒါတိုင္းတူညီေပါင္း
စုေသာစြမ္းအားျပည့္ပါဝါရရွိနိဳင္ေပမည္။ထိုဝင္ဆန့္ ့မႈနွဳန္းထား
ျပည့္မွီေသာ္လဲတိက်မွန္ကန္ျမန္
ဆန္ေသာဆီ/မီးျဖန့္ေဝေပါက္ကြဲေစမႈမရွိျပန္လ်ိင္လဲအခ်ည္းနွီးပင္။ဆီ/မီးျဖန့္ ့ေဝမႈတိုင္မင္မယြင္းမမွားတိက်ရန္လဲလိုအပ္ျပန္သည္။
ထိုသို့့႕ေျပာရျခင္းမွာအင္ဂ်င္
ထုတ္လုပ္သည့္ကုမၸဏီတိုင္းသည္ဒီဇယ္အင္ဂ်င္တြင္ဆီေပးျဖန့္ ့ေဝပန့္အံုInjection pumpလြဲမွားတပ္၍မရေသာ္လဲ
ဓါတ္ဆီမီးေပးျဖန့္ေဝအုံdistributor တပ္ဆင္ရာတြင္မူတညူ္ ဒီဂရီသတ္မွတ္နာရီအတိုင္းတပ္ဆင္မွသာေပါက္ကြဲၿဖန ့္ ့ေဝမႈမွန္ျပီးဆြဲတိုင္းပါနင္းတိုင္း
ေျပးအင္ဂ်င္ျဖစ္ေပမည္။ ႊ္ ေခတ္လြန္အင္ဂ်င္မ်ား၏
အားနည္းခ်က္မွာစုပ္ယႈမန္နီဖိုး
အေပါက္ထားရွိမႈပင္ျဖစ္သည္။
အင္ဂ်င္၏အလယ္တြင္ထားရွိိွွ
ၿခင္းေၾကာင့္ဆလင္ဒါ ၂ ၃ အျပည့္အဝစုပ္ယူနိဳင္ေသာ္လဲွ
၁ ၄မွာအစာေရစာမဝ။မလွမပ
ဘဲဝင္ဆန့္မႈနွန္းထားမညီမ်ွသလိုဆလင္ဒါလုံးညီလုံးျပည့္္ပါဝါျပည့္မထြက္ရွိသျဖင့္္အျပစ္ကိုျမင္
ျပင္ဆင္တီထြင္ၾကျပန္သည္ေပါ့။ိ
အဓိကမွာအထက္မွဆိုခဲ႔
သည့္အတိ္ုင္းဝင္ဆန့္မႈနွန္းထား
ပင္ျဖစ္သည္။အလုံးတိုင္းျပည့္ဝင္ဆန့္မႈညီေစရန္ဘယ္၍ဘယ္မ်ွ
ဝင္လာသည္။ေရာက္ရွိသည္ကို
သိရန္ေစာင့္ၾကည့္၍မ်ား၂ဖြင့္နည္း၂ဖြင့္ေစခိုင္းညႊန္ၾကားသူလိုအပ္လာျပီၿဖစ္သည္။
ထိုအခက္အခဲကိုေျဖရွင္းရန္ကုမၸ
ဏီမ်ားကအင္ဂ်င္မ်ားကိုအသက္သြင္းေပးရေတာ့သည္။
ထိမ္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲမႈကြန္ျပဴတာတပ္။ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာဆင္ဆာမ်ားျဖင့္ထိန္းခ်ဳပ္။ေလသက္သက္သာဆြဲစုပ္ေစျပီးဆလင္ဒါ
တြင္းသို့ေရာက္ရွိပမာဏနွင့္အညီေလာင္စာဆီကိုပန္းသြင္းျခင္း
စနစ္ဟုေခါ ္သည့္(Electronic
Fuel Injection) EFI ျဖစ္္တည္္
ေပါ ္ေပါက္ခဲ႔ေၾကာင္းသိရွိၾကေစ
ရန္မ်ွေဝေပးအပ္ပါသည္။။။ွ
ိ
Crd:စက္မႈသုတ
(Unicode)
ပြီးပြည့်စုံသောမီးလောင်ပေါက်ကွဲမှုmpletestion#
အင်ဂျင်တလုံးတွင်စွမ်းအားပြည့်ပါဝါထွက်ရှိနိုင်ရန်အတွက်လေ/
လေရောလောင်စာငွေ့ကိုချော
မွေ့လွယ်ကူစွာစုပ်ယူနိုင်ရမည်။
စုပ်ယူခြင်းsection/intake strokeသည်ဆလင်ဒါဧရိယာ
အတွင်း stroke lengthရှိသလောက်ဝင်ရောက်မှုနှုန်းထားပြည့်ဝရမည်။
('Area=Bore×Stroke Length) ် ဆိုလိုသည်မှာintake strokeတွင်အင်းလက်ဗားပွင့််ပြီ်း
pစင်အောက်ထိုးချက်ဖြင့်စုပ်ယူ
လိုက်သောလေ/လေရောလောင်စာဆီသည်ဆလင်ဒါဧရိယာထုထည်ရှိသလောက် ထုထည်ပမာဏစွမ်းရည်
volumetric efficiencyပြည့်မှီရမည်။(ထုထည်ပမာဏစွမ်းရည်=ဆလင်ဒါတွင်းဝင်ဆန့့်နိုင်သည့်ထုထည် :
အမှန်တကယ်ဝင်ရောက်လာသည့်ထုထည်)
်နှစ်ခုတထပ်တည်း
တသားတည်းဖြစ်ဘိ့ု့လိုအပ်ပေသည်။သို့မှသာဆလင်ဒါတိုင်းတူညီပေါင်း
စုသောစွမ်းအားပြည့်ပါဝါရရှိနိုင်ပေမည်။ထိုဝင်ဆန့့်မှုနှုန်းထား
ပြည့်မှီသော်လဲတိကျမှန်ကန်မြန်
ဆန်သောဆီ/မီးဖြန့်ဝေပေါက်ကွဲစေမှုမရှိပြန်လျိင်လဲအချည်းနှီးပင်။ဆီ/မီးဖြန့့်ဝေမှုတိုင်မင်မယွင်းမမှားတိကျရန်လဲလိုအပ်ပြန်သည်။
ထိုသို့ပြောရခြင်းမှာအင်ဂျင်
ထုတ်လုပ်သည့်ကုမ္ပဏီတိုင်းသည်ဒီဇယ်အင်ဂျင်တွင်ဆီပေးဖြန့့်ဝေပန့်အုံInjection pumpလွဲမှားတပ်၍မရသော်လဲ
ဓါတ်ဆီမီးပေးဖြန့်ဝေအုံdistributor တပ်ဆင်ရာတွင်မူတညူ် ဒီဂရီသတ်မှတ်နာရီအတိုင်းတပ်ဆင်မှသာပေါက်ကွဲဖြန့့်ဝေမှုမှန်ပြီးဆွဲတိုင်းပါနင်းတိုင်း
ပြေးအင်ဂျင်ဖြစ်ပေမည်။ ွှ် ခေတ်လွန်အင်ဂျင်များ၏
အားနည်းချက်မှာစုပ်ယှုမန်နီဖိုး
အပေါက်ထားရှိမှုပင်ဖြစ်သည်။
အင်ဂျင်၏အလယ်တွင်ထားရှိှိှ
ခြင်းကြောင့်ဆလင်ဒါ ၂ ၃ အပြည့်အဝစုပ်ယူနိုင်သော်လဲှ
၁ ၄မှာအစာရေစာမဝ။မလှမပ
ဘဲဝင်ဆန့်မှုနှန်းထားမညီမျှသလိုဆလင်ဒါလုံးညီလုံးပြည့်ပါဝါပြည့်မထွက်ရှိသဖြင့်အပြစ်ကိုမြင်
ပြင်ဆင်တီထွင်ကြပြန်သည်ပေါ့။ိ
အဓိကမှာအထက်မှဆိုခဲ့
သည့်အတိုင်းဝင်ဆန့်မှုနှန်းထား
ပင်ဖြစ်သည်။အလုံးတိုင်းပြည့်ဝင်ဆန့်မှုညီစေရန်ဘယ်၍ဘယ်မျှ
ဝင်လာသည်။ရောက်ရှိသည်ကို
သိရန်စောင့်ကြည့်၍များ၂ဖွင့်နည်း၂ဖွင့်စေခိုင်းညွှန်ကြားသူလိုအပ်လာပြီဖြစ်သည်။
ထိုအခက်အခဲကိုဖြေရှင်းရန်ကုမ္ပ
ဏီများကအင်ဂျင်များကိုအသက်သွင်းပေးရတော့သည်။
ထိမ်းချုပ်ကွပ်ကဲမှုကွန်ပြူတာတပ်။စောင့်ကြည့်လေ့လာဆင်ဆာများဖြင့်ထိန်းချုပ်။လေသက်သက်သာဆွဲစုပ်စေပြီးဆလင်ဒါ
တွင်းသို့ရောက်ရှိပမာဏနှင့်အညီလောင်စာဆီကိုပန်းသွင်းခြင်း
စနစ်ဟုခေါ ်သည့်(Electronic
Fuel Injection) EFI ဖြစ်တည်
ပေါ ်ပေါက်ခဲ့ကြောင်းသိရှိကြစေ
ရန်မျှဝေပေးအပ်ပါသည်။။။ှ
ိ
Crd:စက်မှုသုတ
ွ
No comments:
Post a Comment