ဒီတစ္ခါကေတာ့ မသိေသးသူညီငယ္မ်ားမၾကဳံဘူးေသးဘူး မ်ားအတြက္ပါ လိုက္ကြိဳင္ခ်ာခ်င္ကြိဳင္ အေၾကာင္းပါ 4 စCDI ဘတၳရီတိုက္ဆိုင္ကယ္တစ္စီးဟာ ေမာင္းေနရင္နဲ႔ အဂၤ်င္ပူလာတဲ့အခါ ဟိုက္စပိတင္ၿပီးေမာင္းေနတဲ့အခါမွာစက္သံကေဖာက္လာၿပီးခနခနထိုးထိုးရပ္ေန ၿပီး ခနနားၿပီးေအးမွနိုးလို့ေမာင္းလို့ရတယ္ဆိုလို့ရွိရင္ သံလိုက္အုံအတြင္းမွ ခ်ာခ်င္ကြိဳင္ေတြဝါယာေတြဟာ သံလိုက္နဲ႔ပြတ္ၿပီး သဲေတြဝင္ၿပီး ေပါက္ၿပီး သံလိုက္စက္ကြင္းေရွာ့ၾကၿပီး cdi ကေရာင္းကို လၽွပ္စီးေတြေျပာင္ျပန္စီးဆင္ေနၿပီး ပလပ္ကြိဳင္ကမီးထြက္မမွနိေစေတာ့တာပါ တစ္ခါတစ္ေလမာေန႔လည္ေမာင္းေနရင္နဲ႔ အားကၾကၿပီးစတတ္ပါဆြဲမရစက္ပါနိုးမရျဖစ္တတ္ပါတယ္ သံလိုက္က ခ်ာခ်င္ကြိဳင္ဟာေပါက္ေနေတာ့ ကေရာင္းျခထားသလိုျဖစ္ၿပီး ပလပ္နဲ႔ ပါဆာ ခ်ာခ်င္ကြိဳင္ေတြဟာ တိုက္ရိုက္ကေရာင္းျခထားသလို ျဖစ္ၿပီး တစ္ေၾကာင္းထဲ စီးဆင္းရမယ္လၽွပ္စီးဟာ ေျပာင္ျပန္ေတြစီးဆင္းေနၿပီး ပလပ္မီးထြက္ပါမမွန္ေစေတာ့တာပါ မီဘာပူလာရင္ျဖတ္ျဖစ္သလိုျဖစ္ၿပီးမီးကတန္းေနၿပီး စက္ကခနခန ထိုးထိုးရပ္ ေနခဲ့တာပါ အဲ့ဒီလိုကြိဳင္ ကခ်ာခ်င္ ဝါယာႀကိဳးေတြဟာေပါက္ေနခဲ့ရင္ၾကာရွည္မာဒိုင္းအုပ္ေတြပါျပက္ၿပီး ဘတၳရီပါျပက္တာအားမဝင္တာေဖာင္းသြားတာေတြလဲျဖစ္တတ္ပါတဟ္ ဘာျဖစ္လို့ဘတၳရီပါျပက္ေစရတာလဲေဖာင္းေစတာလဲဆိုရင္ ကြိဳင္ကေန ပို့လိုက္တဲ့တစ္ေၾကာင္းထဲစီးဆင္းတဲ့AC က ေျပာင္းျပန္ေတြစီးဆင္းေနၿပီးခ်ာခ်င္ေရာင္းပါၾကၿပီး ကြိဳင္ကေနပို့လိုက္တဲ့ACကို DC အျဖစ္ေျပာင္းၿပီး ဘတၳရီကို ခြဲေပးပို့ေပးေစတဲ့ ဒ္ိုင္းအုပ္ပါ ျပက္ေစၿပီး ဘတၳရီပါျပက္တတ္တာပါ ဘညေၾကာင့္ ဒိုင္းအုပ္ကျပက္ရတာတုံးဆိုရင္ ACကေနDCအျဖစ္ေျပာင္းၿပီးဘတၳရီကို ပို့ေပးခြဲထုပ္ေပးတဲ့ ဒိုင္အုပ္အတြင္းမွ NPNနဲ႔ PNPေတြပါလၽွပ္စီးရိုစိမ့္မူေတြျဖစ္ၿပီးလၽွပ္စီးေျပာင္းျပန္ေတြစီးၿပီး ကြိဳင္ကပို့လိုက္တဲ့ACကိုDCအျဖစ္ခြဲထုပ္မေပးေတာ့ပဲ ACတိုက္ရိုက္ တၳရီကို စီးဝင္ေစၿပီး DCျဖစ္တဲ့ဘတၳရီက ဓံမခံနိုင္ပဲပပူလာၿပီး ေရွာ့ၾကေစၿပီး ေဖာင္းေစျပက္ေစခဲ့တာပါ ဝါဝါ ခ်ာခ်င္ကြိဳင္းကိုဒိုင္းအုပ္အေသးတတ္မိျပန္ရင္လဲ ကြိဳင္ေတြကၾကာရွည္မွာကၽြမ္းတာေတြ ဝါယာေတြေရွာ့ၾကၿပီးပူၿပီးျပတ္ေစတာေတြ မီးသီးေတြပါကၽြမ္းေစတာေတြ စပ္သံမမွန္တာေတြ လီဘာဆြဲရင္စက္ကေသေသသြားတာေတြ စက္မေသပဲလီဘာကဆြဲသေလာက္မပါတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ဒိုင္အုပ္မေကာင္းခဲ့ရင္ ဘီးႀကီးဘီေသးေတြကအစျဖစ္တတ္ပါတယ္ ေနာက္တစ္ခုက ပါဆာျဖတ္ကြိဳင္ဟာမေကာင္းဘူးဆိုရင္ အားနည္းေနၿပီဆိုရင္ ဆိုင္ကယ္ကေမာင္းေနရင္အဂၤ်င္ပူလာရင္ထိုးရပ္တာေတြျဖစ္ၿပီးေအးမွနိုးရတာေတြေမာင္ူလို့ရတာေတြလဲျဖစ္တတ္ပါတယ္ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ပါဆာ အားၾကေနတဲ့အခ်ိန္မာ ပူလာရင္ CDIကို ပလပ္ကြိဳင္ကိုမီးပို့ဖို့ အခ်က္မေပးျဖတ္မေပးအာ႐ုံခံမေပးေတာ့ပဲ စက္က ပူလာရင္ ခနခနထိုးထိုးရပ္ေစရပ္ေနခဲ့တာပါ ပါဆာက ဘုမွာ သံမုံေလးေတြသဲေတြကတ္ေနတာတို့ကအစျဖစ္တတ္ပါတယ္ 5စCDIမာ ဆိုရင္လဲ ကြိဳင္က စက္နိုးကြိဳင္စတတ္ကြိဳင္ျဖစ္တဲ့ နက္နီးၾကားကြိဳင္ဟာ အားၾကၿပီး အုမ္းမီတာ ၃၀ ရဲ့ေအာက္ကိုၾကေနရဲ့ရင္ စက္ကပူလာရင္ စပီနဲ႔ဆြဲေနရင္လဲ စက္သံကဆီျပတ္သလိုျဖစ္ၿပီးထိုးထိုးရပ္ေစတတ္ပါတယ္ ေအးလာရင္နိုးရတာအဆင္ေျပၿပီးေမာင္းလို့ရျပန္ပါတယ္တစ္ခါတစ္ေလမွာ ကစ္ဆယ္ခ်က္နင္းမွ မီးတစ္ခါေပါက္စက္တစ္ခါနိုးတာေတြလဲျဖစ္တတ္ျပန္ပါတယ္ ကဲမသိေသးတဲ့ညီငယ္မ်ား အတြက္ ဆရာမ်ားကိုလဲေလးစားလၽွက္ ပါ ဒီေလာက္နဲ႔ရပ္ပါေတာ့မယ္
စစ္ကိုင္းတိုင္း ကန္႔ဘလူခရိုင္ ၿမိဳ့နယ္ ခ်ပ္သင္း ဝပ္ေရွာ့ ဆရာ ကိုေန
copy crd.
(Unicode)
ဒီတစ်ခါကတော့ မသိသေးသူညီငယ်များမကြုံဘူးသေးဘူး များအတွက်ပါ လိုက်ကွိုင်ချာချင်ကွိုင် အကြောင်းပါ 4 စCDI ဘတ္ထရီတိုက်ဆိုင်ကယ်တစ်စီးဟာ မောင်းနေရင်နဲ့ အင်္ဂျင်ပူလာတဲ့အခါ ဟိုက်စပိတင်ပြီးမောင်းနေတဲ့အခါမှာစက်သံကဖောက်လာပြီးခနခနထိုးထိုးရပ်နေ ပြီး ခနနားပြီးအေးမှနိုးလို့မောင်းလို့ရတယ်ဆိုလို့ရှိရင် သံလိုက်အုံအတွင်းမှ ချာချင်ကွိုင်တွေဝါယာတွေဟာ သံလိုက်နဲ့ပွတ်ပြီး သဲတွေဝင်ပြီး ပေါက်ပြီး သံလိုက်စက်ကွင်းရှော့ကြပြီး cdi ကရောင်းကို လျှပ်စီးတွေပြောင်ပြန်စီးဆင်နေပြီး ပလပ်ကွိုင်ကမီးထွက်မမှနိစေတော့တာပါ တစ်ခါတစ်လေမာနေ့လည်မောင်းနေရင်နဲ့ အားကကြပြီးစတတ်ပါဆွဲမရစက်ပါနိုးမရဖြစ်တတ်ပါတယ် သံလိုက်က ချာချင်ကွိုင်ဟာပေါက်နေတော့ ကရောင်းခြထားသလိုဖြစ်ပြီး ပလပ်နဲ့ ပါဆာ ချာချင်ကွိုင်တွေဟာ တိုက်ရိုက်ကရောင်းခြထားသလို ဖြစ်ပြီး တစ်ကြောင်းထဲ စီးဆင်းရမယ်လျှပ်စီးဟာ ပြောင်ပြန်တွေစီးဆင်းနေပြီး ပလပ်မီးထွက်ပါမမှန်စေတော့တာပါ မီဘာပူလာရင်ဖြတ်ဖြစ်သလိုဖြစ်ပြီးမီးကတန်းနေပြီး စက်ကခနခန ထိုးထိုးရပ် နေခဲ့တာပါ အဲ့ဒီလိုကွိုင် ကချာချင် ဝါယာကြိုးတွေဟာပေါက်နေခဲ့ရင်ကြာရှည်မာဒိုင်းအုပ်တွေပါပြက်ပြီး ဘတ္ထရီပါပြက်တာအားမဝင်တာဖောင်းသွားတာတွေလဲဖြစ်တတ်ပါတဟ် ဘာဖြစ်လို့ဘတ္ထရီပါပြက်စေရတာလဲဖောင်းစေတာလဲဆိုရင် ကွိုင်ကနေ ပို့လိုက်တဲ့တစ်ကြောင်းထဲစီးဆင်းတဲ့AC က ပြောင်းပြန်တွေစီးဆင်းနေပြီးချာချင်ရောင်းပါကြပြီး ကွိုင်ကနေပို့လိုက်တဲ့ACကို DC အဖြစ်ပြောင်းပြီး ဘတ္ထရီကို ခွဲပေးပို့ပေးစေတဲ့ ဒိုင်းအုပ်ပါ ပြက်စေပြီး ဘတ္ထရီပါပြက်တတ်တာပါ ဘညကြောင့် ဒိုင်းအုပ်ကပြက်ရတာတုံးဆိုရင် ACကနေDCအဖြစ်ပြောင်းပြီးဘတ္ထရီကို ပို့ပေးခွဲထုပ်ပေးတဲ့ ဒိုင်အုပ်အတွင်းမှ NPNနဲ့ PNPတွေပါလျှပ်စီးရိုစိမ့်မူတွေဖြစ်ပြီးလျှပ်စီးပြောင်းပြန်တွေစီးပြီး ကွိုင်ကပို့လိုက်တဲ့ACကိုDCအဖြစ်ခွဲထုပ်မပေးတော့ပဲ ACတိုက်ရိုက် တ္ထရီကို စီးဝင်စေပြီး DCဖြစ်တဲ့ဘတ္ထရီက ဓံမခံနိုင်ပဲပပူလာပြီး ရှော့ကြစေပြီး ဖောင်းစေပြက်စေခဲ့တာပါ ဝါဝါ ချာချင်ကွိုင်းကိုဒိုင်းအုပ်အသေးတတ်မိပြန်ရင်လဲ ကွိုင်တွေကကြာရှည်မှာကျွမ်းတာတွေ ဝါယာတွေရှော့ကြပြီးပူပြီးပြတ်စေတာတွေ မီးသီးတွေပါကျွမ်းစေတာတွေ စပ်သံမမှန်တာတွေ လီဘာဆွဲရင်စက်ကသေသေသွားတာတွေ စက်မသေပဲလီဘာကဆွဲသလောက်မပါတာတွေ ဖြစ်တတ်ပါတယ် ဒိုင်အုပ်မကောင်းခဲ့ရင် ဘီးကြီးဘီသေးတွေကအစဖြစ်တတ်ပါတယ် နောက်တစ်ခုက ပါဆာဖြတ်ကွိုင်ဟာမကောင်းဘူးဆိုရင် အားနည်းနေပြီဆိုရင် ဆိုင်ကယ်ကမောင်းနေရင်အင်္ဂျင်ပူလာရင်ထိုးရပ်တာတွေဖြစ်ပြီးအေးမှနိုးရတာတွေမောင်ူလို့ရတာတွေလဲဖြစ်တတ်ပါတယ် ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ ပါဆာ အားကြနေတဲ့အချိန်မာ ပူလာရင် CDIကို ပလပ်ကွိုင်ကိုမီးပို့ဖို့ အချက်မပေးဖြတ်မပေးအာရုံခံမပေးတော့ပဲ စက်က ပူလာရင် ခနခနထိုးထိုးရပ်စေရပ်နေခဲ့တာပါ ပါဆာက ဘုမှာ သံမုံလေးတွေသဲတွေကတ်နေတာတို့ကအစဖြစ်တတ်ပါတယ် 5စCDIမာ ဆိုရင်လဲ ကွိုင်က စက်နိုးကွိုင်စတတ်ကွိုင်ဖြစ်တဲ့ နက်နီးကြားကွိုင်ဟာ အားကြပြီး အုမ်းမီတာ ၃၀ ရဲ့အောက်ကိုကြနေရဲ့ရင် စက်ကပူလာရင် စပီနဲ့ဆွဲနေရင်လဲ စက်သံကဆီပြတ်သလိုဖြစ်ပြီးထိုးထိုးရပ်စေတတ်ပါတယ် အေးလာရင်နိုးရတာအဆင်ပြေပြီးမောင်းလို့ရပြန်ပါတယ်တစ်ခါတစ်လေမှာ ကစ်ဆယ်ချက်နင်းမှ မီးတစ်ခါပေါက်စက်တစ်ခါနိုးတာတွေလဲဖြစ်တတ်ပြန်ပါတယ် ကဲမသိသေးတဲ့ညီငယ်များ အတွက် ဆရာများကိုလဲလေးစားလျှက် ပါ ဒီလောက်နဲ့ရပ်ပါတော့မယ်
စစ်ကိုင်းတိုင်း ကန့်ဘလူခရိုင် မြို့နယ် ချပ်သင်း ဝပ်ရှော့ ဆရာ ကိုနေ
copy crd.
No comments:
Post a Comment