ဗားေကာက္ေကြးျခင္း
ဘားဟာျခင္း အေၾကာင္းအရင္း…
==================
အင္ဂ်င္မွာ ဗားဟာျခင္းျပႆ နာ
အပူခ်ိန္လြန္ကဲျခင္း ၊
လည္ႏွုန္းျမင့္မားလြန္းျခင္း၊
ဆီမွားျခင္း၊
အင္ဂ်င္ဝိုင္နည္းလြန္းျခင္း ၊
အင္ဂ်င္ဝိုင္မတတ္ျခင္း၊
တို့ေၾကာင့္ ဗားဟာျခင္း
ဗားမီးစားသြားျခင္းျဖစ္သည္…
ဗားေကြးျခင္းရဲ့
အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့…
ဗားနဲ႔ ပစ္စတင္ ထိေတြ႕မွု
ျဖစ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္…
၁. အင္ဂ်င္လည္ႏွုန္းျမင့္ျခင္း
အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားအေပၚ
မူတည္ၿပီး အျမင့္ဆုံး
တစ္မိနစ္ လည္ႏွုန္း RPM
သတ္မွတ္ခ်က္ ရွိပါတယ္။
အႏၲ ရာယ္ကင္းတဲ့
အျမင့္ဆုံးလည္ႏွုန္းထက္
ခဏတာပိုခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္
ဗားေကာက္႐ုံတင္မက
အင္ဂ်င္ပ်က္စီးနိုင္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္လည္ႏွုန္း
အရမ္းျမင့္လာရင္
အပူရွိန္ေၾကာင့္ ဗားက
ဆန္႔ထြက္လာၿပီး
ပစ္စတင္နဲ႔ အနမ္းေပးနိုင္ပါတယ္။
လည္ႏွုန္းက အရမ္းမ်ားလာရင္
အင္ဂ်င္က တိုင္မင္
အနည္းငယ္လြဲလာနိုင္ပါတယ္။
ဒီအခါ ပစ္စတင္ ထိပ္နဲ႔
ထိေတြ႕မွုျဖစ္ၿပီး
ပစ္စတင္လည္း ပ်က္စီး ဗားလည္း
ေကြးနိုင္ပါတယ္။
၂. တိုင္ပင္ခ်ိန္း မေကာင္းျခင္း
ကင္မ္ရွပ္ မမွန္ျခင္း ဒါမွမဟုတ္
တိုင္ပင္ခ်ိန္ း လြဲေခ်ာ္ျခင္း
တိုင္ပင္ႀကိဳးပ်က္ျခင္း တကယ္လို့
အရွိန္ျမင့္ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္
တိုင္ပင္ႀကိဳး တိုင္ပင္ခ်ိန္းျပတ္ျခင္း
ျဖစ္မယ္ဆိုရင္
ဆက္လက္လည္ပတ္ေနတဲ့
အင္ဂ်င္က ဗားက ပစၥတင္နဲ႔
အနမ္းေပးနိုင္ပါတယ္။
ဒီလိုျဖစ္မယ္ဆိုရင္
ဗားေကာက္တာ ပစၥတင္
ပ်က္စီးတာအျပင္ အင္ဂ်င္
ဟဒ္ပါ ထိခိုက္နိုင္ပါတယ္။
၃. ပစ္စတင္နဲ႔ ဗားထိေတြ႕မွု
ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းက
တ္ိုင္ပင္မမွန္တာ
တိုင္ပင္လြဲရင္ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
တစ္ျခားအေၾကာင္း
အရင္းေတြလည္း ရွိနိင္ပါတယ္…
၄. အင္ဂ်င္ ထိမ္းသိမ္းမွု ညံ့ဖ်င္းျခင္း
အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ ျမင့္လြန္းၿပီး
အင္ဂ်င္ဝိုင္
နည္းတာေၾကာင့္လည္း
ဗားေကာက္နိုင္ပါတယ္။
အင္ဂ်င္အပူခ်ိန္ ျမင့္ေနခ်ိန္
အင္ဂ်င္ကို ဆက္လက္
ေမာင္းႏွင္ေနမယ္ဆိုရင္
ဗားဟာတတ္ၿပီး ဗားက
အပူေၾကာင့္
ျပန္႔ကားၿပီး ဗားဂိုက္မွာ
ပူးကပ္နိုင္တာေၾကာင့္
ပစၥတင္နဲ႔ ထိေတြ႕မွု ျဖစ္နိုင္ပါတယ္
ေခ်ာဆီ မလုံေလာက္ျခင္းေၾကာင့္လည္း
ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
၅. အင္ဂ်င္ ျပန္လည္တပ္ဆင္ျခင္း
အင္ဂ်င္ ျပန္လည္တပ္ဆင္ခ်ိန္မွာ
ဗားလစ္တာ ပစ္စတင္နဲ႔ ဗားအကြာအေဝးကို ဂ႐ုတစိုက္
ျပန္လည္မစစ္ေဆးဘဲ
တပ္ဆင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္
ပထမဆုံးအႀကိမ္
စက္နိုးတာမွာတင္ ပစ္စတင္နဲ႔ ဗား
ထိေတြ႕မွုျဖစ္ၿပီး ဗားေကြး ပစၥတင္
ပ်က္စီးတာ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
တိုင္ပင္ခ်ိန္းရွည္ၿပီး
တိုင္ပင္ေက်ာ္တာ
သံလုံက္တုံးကီးေခ်ာ္ေနတာကို
မသိပဲ သံလိုက္တုံးအမွတ္ကို
အမွန္ယူပီးတိုင္ပင္ခ်ိန္ျခင္း
အင္ဂ်င္ျပန္လုံးတဲ့အခ်ိန္မွာ
ပင္စတင္က စလစ္ကိုေက်ာ္လြန္ေနတာကို သတိမထားဘဲ
အင္ဂ်င္ျပန္လည္
တပ္ဆင္မိျခင္းတို့ျဖစ္သည္…
အနေႏၲာ၊ အနႏၲငါးပါးအား
ဦးထိပ္ထား၍
သင္ဆရာျမင္ဆရာအေပါင္းႏွင့္
ထမင္းရွင္ ဟင္းရွင္မ်ားအား
ရိုေသေလးစားလၽွက္ပါ…
မူရင္း ဆိုင္ကယ္ေဒါက္တာ
Crd.
Cycle. Dr
(Unicode)
ဗားကောက်ကွေးခြင်း
ဘားဟာခြင်း အကြောင်းအရင်း…
==================
အင်ဂျင်မှာ ဗားဟာခြင်းပြဿ နာ
အပူချိန်လွန်ကဲခြင်း ၊
လည်နှုန်းမြင့်မားလွန်းခြင်း၊
ဆီမှားခြင်း၊
အင်ဂျင်ဝိုင်နည်းလွန်းခြင်း ၊
အင်ဂျင်ဝိုင်မတတ်ခြင်း၊
တို့ကြောင့် ဗားဟာခြင်း
ဗားမီးစားသွားခြင်းဖြစ်သည်…
ဗားကွေးခြင်းရဲ့
အဓိကအကြောင်းကတော့…
ဗားနဲ့ ပစ်စတင် ထိတွေ့မှု
ဖြစ်တာကြောင့် ဖြစ်သည်…
၁. အင်ဂျင်လည်နှုန်းမြင့်ခြင်း
အင်ဂျင်အမျိုးအစားအပေါ်
မူတည်ပြီး အမြင့်ဆုံး
တစ်မိနစ် လည်နှုန်း RPM
သတ်မှတ်ချက် ရှိပါတယ်။
အန္တ ရာယ်ကင်းတဲ့
အမြင့်ဆုံးလည်နှုန်းထက်
ခဏတာပိုခဲ့မယ်ဆိုရင်တောင်
ဗားကောက်ရုံတင်မက
အင်ဂျင်ပျက်စီးနိုင်ပါတယ်။
အင်ဂျင်လည်နှုန်း
အရမ်းမြင့်လာရင်
အပူရှိန်ကြောင့် ဗားက
ဆန့်ထွက်လာပြီး
ပစ်စတင်နဲ့ အနမ်းပေးနိုင်ပါတယ်။
လည်နှုန်းက အရမ်းများလာရင်
အင်ဂျင်က တိုင်မင်
အနည်းငယ်လွဲလာနိုင်ပါတယ်။
ဒီအခါ ပစ်စတင် ထိပ်နဲ့
ထိတွေ့မှုဖြစ်ပြီး
ပစ်စတင်လည်း ပျက်စီး ဗားလည်း
ကွေးနိုင်ပါတယ်။
၂. တိုင်ပင်ချိန်း မကောင်းခြင်း
ကင်မ်ရှပ် မမှန်ခြင်း ဒါမှမဟုတ်
တိုင်ပင်ချိန် း လွဲချော်ခြင်း
တိုင်ပင်ကြိုးပျက်ခြင်း တကယ်လို့
အရှိန်မြင့်မောင်းနှင်နေစဉ်
တိုင်ပင်ကြိုး တိုင်ပင်ချိန်းပြတ်ခြင်း
ဖြစ်မယ်ဆိုရင်
ဆက်လက်လည်ပတ်နေတဲ့
အင်ဂျင်က ဗားက ပစ္စတင်နဲ့
အနမ်းပေးနိုင်ပါတယ်။
ဒီလိုဖြစ်မယ်ဆိုရင်
ဗားကောက်တာ ပစ္စတင်
ပျက်စီးတာအပြင် အင်ဂျင်
ဟဒ်ပါ ထိခိုက်နိုင်ပါတယ်။
၃. ပစ်စတင်နဲ့ ဗားထိတွေ့မှု
ဖြစ်ရတဲ့ အကြောင်းအရင်းက
တိုင်ပင်မမှန်တာ
တိုင်ပင်လွဲရင်ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
တစ်ခြားအကြောင်း
အရင်းတွေလည်း ရှိနိင်ပါတယ်…
၄. အင်ဂျင် ထိမ်းသိမ်းမှု ညံ့ဖျင်းခြင်း
အင်ဂျင်အပူချိန် မြင့်လွန်းပြီး
အင်ဂျင်ဝိုင်
နည်းတာကြောင့်လည်း
ဗားကောက်နိုင်ပါတယ်။
အင်ဂျင်အပူချိန် မြင့်နေချိန်
အင်ဂျင်ကို ဆက်လက်
မောင်းနှင်နေမယ်ဆိုရင်
ဗားဟာတတ်ပြီး ဗားက
အပူကြောင့်
ပြန့်ကားပြီး ဗားဂိုက်မှာ
ပူးကပ်နိုင်တာကြောင့်
ပစ္စတင်နဲ့ ထိတွေ့မှု ဖြစ်နိုင်ပါတယ်
ချောဆီ မလုံလောက်ခြင်းကြောင့်လည်း
ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
၅. အင်ဂျင် ပြန်လည်တပ်ဆင်ခြင်း
အင်ဂျင် ပြန်လည်တပ်ဆင်ချိန်မှာ
ဗားလစ်တာ ပစ်စတင်နဲ့ ဗားအကွာအဝေးကို ဂရုတစိုက်
ပြန်လည်မစစ်ဆေးဘဲ
တပ်ဆင်ခဲ့မယ်ဆိုရင်
ပထမဆုံးအကြိမ်
စက်နိုးတာမှာတင် ပစ်စတင်နဲ့ ဗား
ထိတွေ့မှုဖြစ်ပြီး ဗားကွေး ပစ္စတင်
ပျက်စီးတာ ဖြစ်နိုင်ပါတယ်။
တိုင်ပင်ချိန်းရှည်ပြီး
တိုင်ပင်ကျော်တာ
သံလုံက်တုံးကီးချော်နေတာကို
မသိပဲ သံလိုက်တုံးအမှတ်ကို
အမှန်ယူပီးတိုင်ပင်ချိန်ခြင်း
အင်ဂျင်ပြန်လုံးတဲ့အချိန်မှာ
ပင်စတင်က စလစ်ကိုကျော်လွန်နေတာကို သတိမထားဘဲ
အင်ဂျင်ပြန်လည်
တပ်ဆင်မိခြင်းတို့ဖြစ်သည်…
အနန္တော၊ အနန္တငါးပါးအား
ဦးထိပ်ထား၍
သင်ဆရာမြင်ဆရာအပေါင်းနှင့်
ထမင်းရှင် ဟင်းရှင်များအား
ရိုသေလေးစားလျှက်ပါ…
မူရင်း ဆိုင်ကယ်ဒေါက်တာ
Crd.
Cycle. Dr

No comments:
Post a Comment