(Stater Motor ) စတက္ေမာ္တာ
======================
မလည္ပတ္နိူင္ျခင္း ျပႆနာ ႏွင့္စက္မနိူးျခင္း
ျပႆနာ အပိုင္း(၁)
====================
ဆိုင္ကယ္ေတြမွာ စက္နိူးဖို႔အတြက္(Starter motor)စတက္ေမာ္တာ တစ္လံုးဟာလည္း မရွိမျဖစ္လိုအပ္တ့ဲ အရာတစ္ခုပါ။စတက္ေမာ္တာ(Stater motor)ပါတ့ဲ ဆိုင္ကယ္ေတြရွိသလို စတက္ေမာ္တာ မပါတ့ဲဆိုင္ကယ္ေတြရွိႀကပါတယ္။ေခတ္ေဟာင္းေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေတြမွာေတာ့ စတက္ေမာ္တာ(Stater motor)မပါတာေတြကိုေတြ႔ရပါတယ္။ဥပမာ (klck starter) ကစ္စတက္ ကစ္နင္းျပီး နိူးရတ့ဲဆိုင္ကယ္အမ်ားစူ႔ေပါ့။တခါ သူန႔ဲဆန္႔က်င္ဘက္ (stater motor)ပါတယ္
(klck stater) ကစ္စတက္ မပါတာတ့ဲ ဘီးအမ်ားစူ႔ကိုလည္းေတြ႔ရမွာပါ။ေမာ္ဒယ္ ျမင့္တ့ဲဆိုင္ကယ္ အမ်ားစူ႔မွာေတာ့ (stater motor)စတက္ေမာ္တာ ပါတာေတြကိုေတြ႔ရမွာပါ။ စတက္ေမာ္တာ(stater motor)မလည္ပတ္နိူင္တ့ဲ ဘီးေတြမွာဆိုရင္ အင္ဂ်င္နိူးဖို႔ မလြယ္ကူမွာေသခ်ာပါတယ္။စတက္ေမာ္တာ စနစ္မွာေတြမွာက ဘက္ထၱရီ ဆိုလိုနိူက္ ေသာ့
စတက္ခလုပ္ စသည့္အရာမ်ားသည္ သူ႔တာဝန္နင့္သူ ေက်ျပြန္မွ အင္ဂ်င္ကို အင္အားေကာင္းေကာင္းန႔ဲလွည့္ေပးနိူင္မွာျဖစ္ပါတယ္။တခ်ိဳ႕ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ေတြမွာေတာ့ ပင္နယံ စနစ္ကိုက်င့္သံုးျပီး။တခ်ိဳ႕ အင္ဂ်င္ေတြမွာေတာ့ စတက္ခ်ိန္း စနစ္ကိုက်င့္သံုးတာေတြ႔ရမွာပါ။ပင္နယံ စနစ္ေတြမွာေတာ့ အင္ဂ်င္သံလိုက္တံုးရွိ စတက္ပင္နယံအသြားနင့္ ေမာ္တာပင္နယံသြားမ်ားနင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေပးနိူင္ဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္။စတက္ခ်ိန္း စနစ္ေတြမွာေတာ့ အင္ဂ်င္သံလိုက္တံုးရွိ စတက္ပင္နယံနင့္ေမာ္တာပင္နယံ နစ္ခုကို ခ်ိန္းန႔ဲခ်ိပ္ဆက္ေပးဖို႔က အဓိကက်ပါတယ္။
ဆိုင္ကယ္အင္ဂ်င္ေတြမွာ စတက္ေမာ္တာ မလည္ပတ္နိူင္ဘူးလား?လည္ပတ္နိူင္ရ႔ဲလားဆိုတာကို
ေသခ်ာအရင္စစ္ေဆးႀကည့္ရပါ့မယ္။ စတက္ေမာ္တာ တကယ္မလည္ပတ္နိူင္ဘူးဆိုရင္ ဘက္ထၱရီ အားမရွိတာလား အားမဝင္တာလား ဘက္ထရီ အက္ဆစ္ ခန္းေနတာလား ဘက္ထရီ ငုတ္ေတြေခ်ာင္ေနတာလား ေသခ်ာေအာင္စစ္ေဆးဖို႔လိုပါတယ္။ စတက္ခလုပ္ န႔ဲ ဆိုလိုနိူက္မေကာင္းရင္လည္း ေမာ္တာမေကာင္းသလို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္တက္ပါတယ္။ေနာက္ျပႆနာတစ္ခုကေတာ့ ေမာ္တာ ကာဗြန္မေကာင္းရင္လည္း စတက္ေမာ္တာမလည္နိူင္တာကိုေတြ႔ရတက္ပါတယ္ ေနာက္တခုကေတာ့ အမ္မစ္ခ်ာတံုး မေကာင္းရင္လည္း ေမာ္တာမလည္နိူင္ပါဘူး။
ေနာက္တမ်ိဳးကေတာ့ ေမာ္တာဘြတ္ေခ်ာင္ေနတာလား အမ္မစ္ခ်ာေဘာ မေကာင္းတာလား ေမာ္တာအဖံုးတြင္ပါရွိသည့္ သံလိုက္ဖက္ေတြကြာေနတာလား ေသခ်ာစစ္ေဆးႀကည့္ဖို႔လိုပါတယ္။
ထို အခ်က္အလက္ေတြကို စစ္္ေဆးျခင္းျဖင့္
စတက္ေမာ္တာ လည္ပတ္ျခင္း#မလည္ပတ္ျခင္းကိုေသခ်ာစစ္
ေဆးဖို႔လိုပါသည္။
စက္နိူး၍မရျခင္းအေႀကာင္းကို အပိုင္းခြဲ၍ေျပာပါ့မယ္
ဆိုင္ကယ္ေသာ့ဖြင့္၍ စတက္ခလုပ္ နိပ္လိုက္ေသာအခါ
1 ေမာ္တာမလည္နိူင္ပါ အင္ဂ်င္ကိုလည္း မလွည့္နိူင္ပါ
2 ေမာ္တာလည္ေတာ့လည္သည္ လည္အားမရွိပါ
3 ေမာ္တာလည္သည္ အင္ဂ်င္လည္းလိုက္လည္သည္။စက္မနိူးပါ
4 ေမာ္တာေတာ့လည္သည္ အင္ဂ်င္မလည္ပါ။
အပိုင္း(၂)ကိုဆက္လက္ေဖာ္ျပ
ေပးပါမည္။ ႀကိဳးစားလ်ွက္
ko zaw
(Unicode)
(Stater Motor ) စတက်မော်တာ
======================
မလည်ပတ်နိူင်ခြင်း ပြဿနာ နှင့်စက်မနိူးခြင်း
ပြဿနာ အပိုင်း(၁)
====================
ဆိုင်ကယ်တွေမှာ စက်နိူးဖို့အတွက်(Starter motor)စတက်မော်တာ တစ်လုံးဟာလည်း မရှိမဖြစ်လိုအပ်တဲ့ အရာတစ်ခုပါ။စတက်မော်တာ(Stater motor)ပါတဲ့ ဆိုင်ကယ်တွေရှိသလို စတက်မော်တာ မပါတဲ့ဆိုင်ကယ်တွေရှိကြပါတယ်။ခေတ်ဟောင်းမော်တော်ဆိုင်ကယ်တွေမှာတော့ စတက်မော်တာ(Stater motor)မပါတာတွေကိုတွေ့ရပါတယ်။ဥပမာ (klck starter) ကစ်စတက် ကစ်နင်းပြီး နိူးရတဲ့ဆိုင်ကယ်အများစူ့ပေါ့။တခါ သူနဲ့ဆန့်ကျင်ဘက် (stater motor)ပါတယ်
(klck stater) ကစ်စတက် မပါတာတဲ့ ဘီးအများစူ့ကိုလည်းတွေ့ရမှာပါ။မော်ဒယ် မြင့်တဲ့ဆိုင်ကယ် အများစူ့မှာတော့ (stater motor)စတက်မော်တာ ပါတာတွေကိုတွေ့ရမှာပါ။ စတက်မော်တာ(stater motor)မလည်ပတ်နိူင်တဲ့ ဘီးတွေမှာဆိုရင် အင်ဂျင်နိူးဖို့ မလွယ်ကူမှာသေချာပါတယ်။စတက်မော်တာ စနစ်မှာတွေမှာက ဘက်ထ္တရီ ဆိုလိုနိူက် သော့
စတက်ခလုပ် စသည့်အရာများသည် သူ့တာဝန်နင့်သူ ကျေပြွန်မှ အင်ဂျင်ကို အင်အားကောင်းကောင်းနဲ့လှည့်ပေးနိူင်မှာဖြစ်ပါတယ်။တချို့ မော်တော်ဆိုင်ကယ်အင်ဂျင်တွေမှာတော့ ပင်နယံ စနစ်ကိုကျင့်သုံးပြီး။တချို့ အင်ဂျင်တွေမှာတော့ စတက်ချိန်း စနစ်ကိုကျင့်သုံးတာတွေ့ရမှာပါ။ပင်နယံ စနစ်တွေမှာတော့ အင်ဂျင်သံလိုက်တုံးရှိ စတက်ပင်နယံအသွားနင့် မော်တာပင်နယံသွားများနင့် ချိတ်ဆက်ပေးနိူင်ဖို့က အရေးကြီးပါတယ်။စတက်ချိန်း စနစ်တွေမှာတော့ အင်ဂျင်သံလိုက်တုံးရှိ စတက်ပင်နယံနင့်မော်တာပင်နယံ နစ်ခုကို ချိန်းနဲ့ချိပ်ဆက်ပေးဖို့က အဓိကကျပါတယ်။
ဆိုင်ကယ်အင်ဂျင်တွေမှာ စတက်မော်တာ မလည်ပတ်နိူင်ဘူးလား?လည်ပတ်နိူင်ရဲ့လားဆိုတာကို
သေချာအရင်စစ်ဆေးကြည့်ရပါ့မယ်။ စတက်မော်တာ တကယ်မလည်ပတ်နိူင်ဘူးဆိုရင် ဘက်ထ္တရီ အားမရှိတာလား အားမဝင်တာလား ဘက်ထရီ အက်ဆစ် ခန်းနေတာလား ဘက်ထရီ ငုတ်တွေချောင်နေတာလား သေချာအောင်စစ်ဆေးဖို့လိုပါတယ်။ စတက်ခလုပ် နဲ့ ဆိုလိုနိူက်မကောင်းရင်လည်း မော်တာမကောင်းသလို ထင်ယောင်ထင်မှားဖြစ်တက်ပါတယ်။နောက်ပြဿနာတစ်ခုကတော့ မော်တာ ကာဗွန်မကောင်းရင်လည်း စတက်မော်တာမလည်နိူင်တာကိုတွေ့ရတက်ပါတယ် နောက်တခုကတော့ အမ်မစ်ချာတုံး မကောင်းရင်လည်း မော်တာမလည်နိူင်ပါဘူး။
နောက်တမျိုးကတော့ မော်တာဘွတ်ချောင်နေတာလား အမ်မစ်ချာဘော မကောင်းတာလား မော်တာအဖုံးတွင်ပါရှိသည့် သံလိုက်ဖက်တွေကွာနေတာလား သေချာစစ်ဆေးကြည့်ဖို့လိုပါတယ်။
ထို အချက်အလက်တွေကို စစ်ဆေးခြင်းဖြင့်
စတက်မော်တာ လည်ပတ်ခြင်း#မလည်ပတ်ခြင်းကိုသေချာစစ်
ဆေးဖို့လိုပါသည်။
စက်နိူး၍မရခြင်းအကြောင်းကို အပိုင်းခွဲ၍ပြောပါ့မယ်
ဆိုင်ကယ်သော့ဖွင့်၍ စတက်ခလုပ် နိပ်လိုက်သောအခါ
1 မော်တာမလည်နိူင်ပါ အင်ဂျင်ကိုလည်း မလှည့်နိူင်ပါ
2 မော်တာလည်တော့လည်သည် လည်အားမရှိပါ
3 မော်တာလည်သည် အင်ဂျင်လည်းလိုက်လည်သည်။စက်မနိူးပါ
4 မော်တာတော့လည်သည် အင်ဂျင်မလည်ပါ။
အပိုင်း(၂)ကိုဆက်လက်ဖော်ပြ
ပေးပါမည်။ ကြိုးစားလျှက်
ko zaw
No comments:
Post a Comment